Alla dessa skor, vilka?

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia Shiver-11
Söker ett par sport/touring mc-boots för den aktiva körningen ska även funka för längre turer.
*Prisklass 700-1000:-
*Strl 43
*Vattentäta, men de kanske de flesta är i dagens läge? mer eller mindre kanske :D
Vad rekommenderar ni?
Länka gärna till sidor man kan köpa.
//Jimle
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Finnd det nåt annat att välja på än biltema i den prisklassen :va
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag skulle aldrig våga köpa MC-stövlar utan att prova dom. Jag har iofs lite udda fötter men finns den något värre än skor som sitter obekvämt? Svårt att gå ut MC-stövlar också då man sällan går i dom och det sitter allsköns hårdplastskydd överallt.

Märket jag gillar mest är TCX (inte bara för de passar min fötter). Väljer du dessutom en modell från dom som har gore-tex i fodret så kan jag LOVA att de är vattentäta. Få stövlar är det annars när det är riktigt blött under långturer.
Har ett par, där de fortfarande hette Oxtar så de är gamla dom, som ser ut som kriget. De har överlevt syndafloder och vurpor men inte fan läcker dom. :)

Ha också i åtanke att om du ska ha vattentäta touringstövlar måste dom passa under ställets byxor. Annars rinner vattnet ner i stöveln till slut.

Sen är min sista åsikt att du inte ska snåla. Dels för fötter är svårläkta och dels för att kvalitét lönar sig i längden. Så lite mer tycker jag du ska lägga.
 

Mickegsx750

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Eslöv
Hoj
1983 Suzuki gsx750es
köpte Falco boots häromdagen 1100kr på Addemoto.
Ville ha Falco igen då jag har haft ett par i över 8år men var nu tokslut.
Mycket skön stövel
Finns även på Ebay att hitta till vettig peng om du inte redan har kollat in detta märke
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Ha också i åtanke att om du ska ha vattentäta touringstövlar måste dom passa under ställets byxor. Annars rinner vattnet ner i stöveln till slut.

Väldigt bra tips. Mina nuvarande går tex inte under stället så det spelar ingen roll om de är vattentäta eller inte då vattnet vid större mängder ändå kommer ner i skorna.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
ingen som vet om dessa är något att ha?
har inte hört talas om Büse tidigare..

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...oot/SubProducts/Buese-GP-Waterproof-Boot-0001

För dom pengarna hade jag chansat. Maila och fråga hur dom är i storlekarna, dom brukar svara inom nån vecka.

Annars så hade Sportdepån Alpinestars S-MX GoreTex för riktigt bra pris men det var ändå klart dyrare än tyskdojan... Stog själv och försökte övertyga mig om att ett par sådana måste jag ha trots att jag aldrig skulle få för mig att köra vid antydan till regn. http://www.sportdepan.se
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top