CB900 -80 Café racer

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Sen byggde jag ett fäste till sensorn också. Det var det bästa stället jag kunde hitta, vid oket känndes det som att det kunde bli både varmt och skitit. Magneten kommer jag limma fast på bromsskivan.

IMG_2201.jpg

IMG_2200.jpg


Efter att avgasröret/ljuddämparen blev omdraget och ombyggt så kunde jag göra nya fästen för fotpinnarna, de blev lite tajtare mot ramen och stabilare.

IMG_2182.jpg

IMG_2185.jpg

Jag gjorde även ett fäste till ljuddämparen från fotpinnefästet. Denna ljuddämpare kommer bara sitta monterad under vissa kontroller ;). Jag tror avståndet mellan däck och dämpare är OK!?
Även min pinne till bromshuvudcylindern syns på dessa bilder.

IMG_2202.jpg

IMG_2203.jpg

IMG_2191.jpg
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Vi tillverkade även fler fästen till halv-kåpan. Nu känns kåpan riktigt stabil.

IMG_2209.jpg

IMG_2208.jpg

IMG_2210.jpg


Även reg.skyltshållaren förstärktes i böjarna.

IMG_2194.jpg

Sen förlängde jag cuten lite eftersom ramen syndes mellan cut och tank. Ramen kommer ha en annan färg än tank och cut, så då går det ju inte att ha någon glipa där :)
Jag gjorde även en till glasfiberdel som jag kommer att använda när jag ska tillverka en sadel. Det är många som lämnar iväg det arbetet, vilket är bra om man vill ha det bra. Jag har i alla fall tänkt att testa tillverka en egen och se hur det blir. Går det på tok så får jag vända mig till någon som kan!

IMG_2171.jpg

IMG_2172.jpg

IMG_2173.jpg
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Sedan kapade jag original växellänkaget i två bitar och böjde till en stång. Lite fippel och modifieringar blev det, men till slut så passade pinnen där den skulle!

IMG_2184.jpg

IMG_2187.jpg

Något som fipplade var stödet, helvete vilket tid det tog. Det tog säkert en dag att modifiera den. Dels ska hojen ha en bra tyngdpunkt och dels ska den hålla sig undan vänsterfoten, ramen och växellänkaget. Hur svårt kan det vara!? Vi kapade, böjde och svetsade den fram och tillbaka säkert 10 ggr innan det fungerade.

IMG_2192.jpg

IMG_2195.jpg

IMG_2199.jpg

IMG_2204.jpg

IMG_2206.jpg

Så här ser i alla fall CB'n ut nu.

IMG_2212.jpg



Jag tror hojen är klar för en byggbesiktning nu. Jag ska fundera lite och slå dem en signal i veckan.

Det som jag tror är kvar:

  • Kapa och montera kedja.
  • Fästen för glasfiberbakdelen
  • Sadel
  • Hållare för bakljus och bilkers är halvt tillverkade.
  • Fundera över en hugger.
  • Tillverka en ny kabelstam och byta kontakter på all el.
  • Lätt renovering och bestyckning av förgasarna.
  • Slipning och lack.
  • Bestämma mig för var jag ska ha för ljuddämpare och om jag ska tillverka den själv.
  • Besiktning


Det är säkert lite mer småpill med olika saker, men jag kommer inte på något mer nu.

En rejäl uppdatering blev det, men jag stör mig lite på när saker och ting helt plötsligt sitter på hojjen i byggtrådar och jag har vart dålig på att uppdatera nu när det är varmt och skönt ute :)
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Nu har jag shoppat lös på igen.

Det blev en GPR powercone, liknande denna:

gpr.jpg


En hugger

CBDU-MUL-HGR__3A.jpg

Jag köpte också ett jet kit från 6sigma till förgasarna och så ligger och budar på ett renoverings-kit till förgasarna med, jag får hoppas det går hem.


Jag har funderat över kabelstammen som jag ska tillverka. Jag vill göra allt snyggt och riktigt, men jag vet inte riktigt hur. Det är 25 olika färger på alla kablar original. Var köper man dessa? Jag har bara hittat ställen som säljer standardfärger, typ svart, röd osv.
Jag behöver dessa färger:

BlåLjus-blåGulOrangeSvart
GråGrönLjusgrönVitBrun
RödBlå-rödBlå-vitLjusblå-rödLjusblå-vit
Grön-vitGrön-gulLjusgrön-rödBrun-svartBrun-vit
Orange-svartOrange-vitRöd-gulRöd-vitSvart-vit



Jag har sedan tänkt att lägga in alla kablar i kabelstrumor, så de kommer inte direkt synas heller. Men jag vill att det ska vara lätt att felsöka om det skulle vara något. Är det någon som har några idér på hur man bäst märker upp kablarna? Eller är det enklast att köpa de rätta färgerna från början?
Tillverkningen av stammen blir ju även mycket enklare med de rätta färgerna.
 
Last edited:

Albert

Albert
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
V-max, Dr 750, cb900, katana
Hej
Nu är man tillbaks till verkligheten igen efter en fantastiskt varm sommar.
Den blir skit snygg :tummenupp, du har verkligen kommit långt. snygg dämpare också.
Jag är inte helt säker om elfa fortfarande har uppsjö av olika färger men det kanske kan var värt och kolla på, fast deras hemsida kan man bli tokig på, ibland går det snabbare och ringa de än och hitta nåt på hemsidan.
Jag är nyfiken och höra vilket kit och om det kitet du köpt till förgasarna funkar fint, jag måste också beställa nåt sånt när jag kommer så långt.
Har du haft kontakt med Tommy (tror jag han hette) på SFRO, jag hade kontakt med han med min vmax, han verkar mindre omständig än Marlon.
/Albert
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Hej
Nu är man tillbaks till verkligheten igen efter en fantastiskt varm sommar.
Den blir skit snygg :tummenupp, du har verkligen kommit långt. snygg dämpare också.
Jag är inte helt säker om elfa fortfarande har uppsjö av olika färger men det kanske kan var värt och kolla på, fast deras hemsida kan man bli tokig på, ibland går det snabbare och ringa de än och hitta nåt på hemsidan.
Jag är nyfiken och höra vilket kit och om det kitet du köpt till förgasarna funkar fint, jag måste också beställa nåt sånt när jag kommer så långt.
Har du haft kontakt med Tommy (tror jag han hette) på SFRO, jag hade kontakt med han med min vmax, han verkar mindre omständig än Marlon.
/Albert

Tack!

Jag kollade med elfa förut och de hade bara 11 olika färger (jag tröttnade på deras hemsida och skickade ett mail). Jag tror att det blir en lösning med snäpphylsor istället, liknande dessa: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?sq=famid62003
Jag får se till att skriva ner en färg till nummer-tabell, det kommer som sagt ändå dras kabelstrumpa över hela kabelstammen.

Det var detta kitt jag köpte: http://www.ebay.com/itm/231184192307?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Lite billigare än dynojet, så vi får se vad det är. Man fick speca upp vad man hade gjort med motorn/förgasarna/luftfilter och avgas, så tillverkade de ett kitt åt mig.

Budgivningen på renoveringskittet drog iväg 100 dollars, så jag köpte ett från düskland istället :)

Jag har faktiskt inte varit i kontakt med SFRO än. Jag har dragit lite på det och sen har jag fått ett jobberbjudande som jag kanske kommer hoppa på och då måste plugga till när jag är ledig, så jag vet inte själv när jag har tid att göra besiktningen. Men det kommer snart. Det är Marlon jag hade tänkt att vända mig till, jag hittar ingen Tommy på SFRO's hemsida? Jag bor ju i sthlm, men hojen står i Dalarna. Så det är lite logisitik kring det hela.
 

Albert

Albert
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
V-max, Dr 750, cb900, katana
Tack!

Jag kollade med elfa förut och de hade bara 11 olika färger (jag tröttnade på deras hemsida och skickade ett mail). Jag tror att det blir en lösning med snäpphylsor istället, liknande dessa: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?sq=famid62003
Jag får se till att skriva ner en färg till nummer-tabell, det kommer som sagt ändå dras kabelstrumpa över hela kabelstammen.

Det var detta kitt jag köpte: http://www.ebay.com/itm/231184192307?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Lite billigare än dynojet, så vi får se vad det är. Man fick speca upp vad man hade gjort med motorn/förgasarna/luftfilter och avgas, så tillverkade de ett kitt åt mig.

Budgivningen på renoveringskittet drog iväg 100 dollars, så jag köpte ett från düskland istället :)

Jag har faktiskt inte varit i kontakt med SFRO än. Jag har dragit lite på det och sen har jag fått ett jobberbjudande som jag kanske kommer hoppa på och då måste plugga till när jag är ledig, så jag vet inte själv när jag har tid att göra besiktningen. Men det kommer snart. Det är Marlon jag hade tänkt att vända mig till, jag hittar ingen Tommy på SFRO's hemsida? Jag bor ju i sthlm, men hojen står i Dalarna. Så det är lite logisitik kring det hela.

jag hittade mina gamla papper, han kanske inte gör sånt längre, han heter Tommy Ståhl i Bromma han hade 0706846440 och hem 08265116.

tack för länken, väntar med spänning och höra hur det funkar.
själv letar jag fortfarande efter nån lämplig monodämpare till min, sen tänkte jag ev beställa detta system för markfrigången och byta dämpare http://www.ebay.com/itm/171230861441?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

gjorde ett fäste till förgarsarna, eftersom jag misstänker att förgasarvikten blir mycket för gummi anslutningarna nu när man inte har nån luftburk, skruvade fast i förgasarbryggans skruvar, ska svetstas lite i ramen också så fästet har nåt att skruvas i,

, 20140807_181913.jpg

Lycka till med jobb och utbildning
/A
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
jag hittade mina gamla papper, han kanske inte gör sånt längre, han heter Tommy Ståhl i Bromma han hade 0706846440 och hem 08265116.

tack för länken, väntar med spänning och höra hur det funkar.
själv letar jag fortfarande efter nån lämplig monodämpare till min, sen tänkte jag ev beställa detta system för markfrigången och byta dämpare http://www.ebay.com/itm/171230861441?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

gjorde ett fäste till förgarsarna, eftersom jag misstänker att förgasarvikten blir mycket för gummi anslutningarna nu när man inte har nån luftburk, skruvade fast i förgasarbryggans skruvar, ska svetstas lite i ramen också så fästet har nåt att skruvas i,

, View attachment 410243

Lycka till med jobb och utbildning
/A

Nej, Tommy är inte med.. Tack i alla fall!

Det där systemet såg ju faktiskt väldigt trevligt ut!
Jag fick ett mail från de jag köper gpr-dämparen av igår. Tydligen har dom väldigt mycket ordrar just nu och någon aguisti-leldighet, så dom kan inte leverera på ett tag. Så dom ville ge mig 10% rabbat i alla fall, jag försöker deala med dom och kanske byta dämpare till något dom har hemma. Vi får se :)

Jag har faktiskt inte tänkt på att förgasarna tappar en del i upphängningen när man tar bort luftburken, jag får titta på det när jag får på förgasarna och se hur det känns. Det är nog ingen dum idé att kanske bygga en extra hållare.

Det verkar inte bli något jobbyte i alla fall. Skit att allt ska vara på kontrakt. Byta jobb för att bli timmis - Nää!
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Hej SH,

Nu har det hänt massa saker igen utan att jag har berättat något för er :)

Jag börjar med cuten, och sadeln.
Den fick en hållare eller vad man ska kalla det för att förhindra att cuten kan lätta i framändan. Original framlamphållaren fick offra sig.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Sen fick glasfiberdelen till sadeln fästen tillverkade för att kunna montera sadeln på cuten. Jag vill inte ha sadeln limmad på cuten från början eftersom jag kanske ändrar mig med färger och vill lacka om. Dessutom kan jag tillverka sadeln nu och inte sen.
Platjärn och gängstång gick åt till detta, jag tror jag ska börja kalla denna cb för plattjärnshojjen.

4.jpg

5.jpg

6.jpg
 
Last edited:

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Fästen till cuten tillverkades av platjärn. Jag satte dit dom ungefär där jag ville ha dom och sen måttade jag på kutten för att borra hålen där jag ville ha dom.
Efter det borrade jag hål i fästena och gängade dessa. Lite meck, men det blev helt OK.


1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Som syns på denna bild svetsade vi även på en bult för jord vid batteriet.

6.jpg

Det blev glipor i cuten som jag skrivit om förut. Jag tejpade kartongbitar och smetade på vax på dessa och monterade cuten som jag ville ha den. Sen petade jag in glasfiber och epoxy i mellanrummet.
Blev OK.

7.jpg

8.jpg
 
Last edited:

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Sen började jag med sadeln.

Jag vet inte riktigt vad detta kallas, skumplast kanske? Jag köpte i alla fall 3 cm tjockt material till detta. Känns skönt att sitta på när jag provsatt efteråt.

1.jpg

Jag började i alla fall med att skära ut något som liknade formen på min sits. Sedan limmade jag på detta med kontaktlim.

2.jpg

3.jpg

Då blev det såhär:

4.jpg

Sen skar jag försiktigt med en kniv så det blev såhär:

5.jpg

Och efter det använde jag en vanlig slipskiva på en rondell och då bli resultatet detta:

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Så här blev bakljuset.

Fästet för bakljuset moddades eftersom det hade ett reg-plåt fäste. Även regplåtsbelysningsglaset/plasten målades röd.

1.jpg

2.jpg

Jag upptäckte att jag inte har någon reflex på hojjen, så jag fixade ett fäste till denna. Jag tror inte det blev riktigt centrerat, så jag måste nog kolla lite mer på det senare.

3.jpg

4.jpg

Jag upptäckte också att cuten inte är rak baktill, så detta måste fixas.

5.jpg

Sen svetsade vi ihop svingbulten. Gamla temporära staven ligger bredvid.

6.jpg
 
Last edited:

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Sen började renoveringen av förgasarna, jag har ingen bild på renoveringskittet ser jag nu. Det innehll i alla fall alla packningar, munstycken, nålar osv. Även air cut valve byttes.
Jag gjorde rent med lacknafta, en ultraljudstvätt hade vart fint.

1.jpg

Utrymme behövs, detta kändes litet i början när jag hade noll koll och det tog lång tid. Sista förgasaren gick lätt som en plätt.

2.jpg

Jag passade även på att kitta förgasarna. Ett rejält instruktionsblock med tips och tricks följde med.

3.jpg

4.jpg

Dessa munstycken fick jag till min förgasare. Jag skulle börja med 120 på yttre och 122,5 på de inre. Gick det fortfarande magert skulle jag gå upp en storlek på båda. Borren behövde inte användas.

5.jpg

Jag har inte så många bilder mitt i renoveringen, men här är en.

6.jpg

och till slut såg det ut såhär:

7.jpg

8.jpg


Det återstår väl och se hur förgasarna går när jag får igång motorn. Det kommer nog behövas ställas in.
 
Last edited:

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Sedan började det roliga med kabelstammen, det var inte gjort på en handvändning och det är inte helt klart än. Tuta, bakljus, regplåtsbelysning, blinkers och kontrollampor är inte klara än.

Jag fick inte tag på alla färger, det blev 11 stycken tot tror jag. Jag hoppade märkningssystemet, mycket pengar och krångligt för något halvbra. Jag såg att conrad hade fler färger (dock inte alla) än elfa, men för sent. Jag behövde börja på en gång och inte vänta ett par dagar :)

1.jpg

Jag tänkte skarva kablarna från alternatorn och pick-up inne i motorn, men det såg skitkrångligt ut så jag hoppade det och skarvade utanför motorn istället.

2.jpg

3.jpg

Jag tog originalstammen och la upp som en mall på hur kablarna skulle gå.

4.jpg

Sedan drog jag kabel för kabel och mätte på ett ungefär på hur långa de skulle vara och var de skulle dela sig.
Varje kabel kapades, löddes och förseddes med krympslang.

5.jpg

6.jpg

Tillslut såg det ut så här, även om detta inte är komplett. Kablarna lades ut och märktes med färg sorterade i vilken kontakt de kom från.

7.jpg

Därefter la jag ut alla kabelsnuttar på hojen och tejpade ihop dom efter vilka kontakter de skulle till.

8.jpg

Forts. nästa..
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Sen kunde jag kapa kablarna i rätt längd och börja löda stift och kontakter.

9.jpg

Jag började med tändningen.

10.jpg

11.jpg

Tillslut såg stammen ut såhär:

12.jpg

Jag upptäckte att jag missade blinkers-kablarna från handkontrollen så jag fick göra om lite, tejpen tog även slut.
Utöver detta upptäckte jag 2 fel jag gjorde. Jag missade ett en kabel som delade sig, upptäcktes när jag la ut allt på hojen. Jag märkte en kabel med fel färg så jag fick ta ett batteri och en lampa för att komma fram till rätt kabel och färg.

13.jpg

Jag la en kabelstrumpa över kablarna från alternatorn och pick-up.

14.jpg

Sen bytte jag även kontakter till/från tändspolar, regulator och tändboxar (eller vad de kallas?!)

15.jpg

Så här ser gamla och nya säkringshållaren ut.

16.jpg
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Jag gjorde ett besök hos min bror och kollade på färger, dessa kom jag fram till lite snabbt om ni ser vad det är :)
Jag hinner säkert ändra mig till dess att lack blir av :)

1.jpg

2.jpg


Sen, min vänner, har byggbesiktningen äntligen blivit gjort.
Jag tycker det gick bra, även om jag fick några anmärkningar.

Jag måste förstärka infästningen till bakdämparen.
Färstärka fästena till fotpinnarna.
Färstärka styrstoppet.
Tillverka en grövre växellänkage-pinne.
Speca materialkvalité i svetsintyget. EN-nummer och leveranstillstånd.
Göra något åt kåpan som han tyckte satt lite dåligt. Även fast han var väl medveten om att kåpans ruta saknades och alla skruvar bara var åtdragna med händer utan verktyg, så jag vet inte hur seriöst jag ska ta det. Jag ska göra en bedömning igen när allt sitter som det ska. Framlampan satt inte i den heller, och den går ju genom kåpan och styvar upp. Men jag kanske måste göra någonting i alla fall. Vi får se.


26 grader lutning på framgaffeln och 100 mm försprång fick vi det till.

Sen sa han att vevhusventilationen måste gå in i förgasarna. Stämmer det och, hur löser jag det? Tillverka en temporär adapter mellan luftfilter och förgasare som jag kan sätta en anslutning på?
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Du har lite att peta med. Lite frågande till, byte av växel-pinne?
Vad har du idag? 6mm?
Och vevhusvent, vad har det med bygg besiktning att göra!?
Fråga hur dom löser det på HD ;) och vad (var) i sfros bygghandbok står det detta? För står det inte är det häller inget dom ska lägga sig i.

Vem gjorde besiktningen?
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Sluten vevhusventilation är ett lagkrav för fordon från -69 och framåt.
Försök att borra in en nippel i filtergummit eller i gaveln på filtret. Åtminstone över besiktningen :p
Normalt går ju ventilationen från vevhuset till ventilkåpan och därifrån till insuget.
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Du har lite att peta med. Lite frågande till, byte av växel-pinne?
Vad har du idag? 6mm?
Och vevhusvent, vad har det med bygg besiktning att göra!?
Fråga hur dom löser det på HD ;) och vad (var) i sfros bygghandbok står det detta? För står det inte är det häller inget dom ska lägga sig i.

Vem gjorde besiktningen?

Ja, det finns lite att stå i.
Jag gjorde besiktningen i Norrtälje.

Jag tänkte samma sak om växelpinnen när han klagade på den. Jag kollade på pinnen och rykte den upp och ner, gick inte sönder. Dock sitter det kulbultar på båda ändarna av pinnen så det ser lite rappligt ut kanske. Han ville ha en gaffel vid reglaget, även fast det är gaska tajt mellan fästet för länkage-pinne och fotpinnefäste, därför gjorde jag inte den lösningen från början. Jag tror tjockleken är ca 5-6 mm nu, han ville ha 8 i alla fall.

Vevhusventilation var inget han skrev upp som anmärkning utan mest berättade som info om reglerna. Så det hade inget med SFRO att göra. Ren omtanke eller vad man ska kalla det. Hur gjorde du under besiktning?

Har du fått ditt jet-kit?

Sluten vevhusventilation är ett lagkrav för fordon från -69 och framåt.
Försök att borra in en nippel i filtergummit eller i gaveln på filtret. Åtminstone över besiktningen :p
Normalt går ju ventilationen från vevhuset till ventilkåpan och därifrån till insuget.

Ja, precis. Jag trodde att det var senare lagen kom. Vilka cylindrar leder man in på? Båda inre? Blir knepigt när cylindrarna inte har något gemensamt, man vill ju påverka alla cylindrar lika mycket?
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Om du gör det på riktigt så blir det ju krångligt. Om du gör det en gång vartannat år så ta den förgasare som sitter bäst till...

Nu har du väl redan köpt filter, men K&N gör snygga filter för två fuggar så då har du bara hälften så mycket att dona med.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top