Testa Arai RX7 / RX7 GP i XS?

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Hej.
Är i funderingar att skaffa ny hjälm och det står mellan Shoei X spirit II vs Arai RX7 GP.

Verkar som att det är lättare att hitta och testa Shoei men hittar ingen Arai och testa i stan. Har för mig att jag får gå ner en storlek på Arai...

Så har ni en Arai RX7 / RX7 GP i XS och kan tänka er att låta mig känna passformen så hade jag varit tacksam.

Vill veta innan jag beställer.

Tack på förhand.

// Tomas

Shoei Z-One i S passar bra
Shoei X1000 i S passar ok
Shoei X1100 i S passar inte alls
Shoei X Spirit i S passar inte alls
Shoei NXR i S passar ok
Shoei X Spirit II i S passar ok
Airoh Stelth i XS passar bra
AGV GP Tech i XS passar bra
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag har samma storlek på min Arai RX7 Corsair som på min XR-1100. När RX7 GP kom tyckte jag att den satt något tightare än Corsairen. Så jag tror inte att du behöver gå ner i strl.
Har inte Bike GBG eller Johans RX7 GP inne? Yamaha Center GBG har slutat med Arai pga priset. Det är grymma hjälmar men ska man jämföra så kostar en Shoei NXR som 4300kr och en hjälm i den klassen kostar ca 6000kr från Arai samt att den är tyngre.
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Jag har samma storlek på min Arai RX7 Corsair som på min XR-1100. När RX7 GP kom tyckte jag att den satt något tightare än Corsairen. Så jag tror inte att du behöver gå ner i strl.
Har inte Bike GBG eller Johans RX7 GP inne? Yamaha Center GBG har slutat med Arai pga priset. Det är grymma hjälmar men ska man jämföra så kostar en Shoei NXR som 4300kr och en hjälm i den klassen kostar ca 6000kr från Arai samt att den är tyngre.

Har precis varit ute på en snabbtripp och kollat hjälmar dock hittade jag inte nån RX7/RX7GP så klart :-(
Handesboden hade Arai Chaser samt Quantum och båda satt bra och bekvämt i XS...Ingen RX7 i XS utan endast S som var för stor.
Sedan Yama center och testade Shoei X spirit S som satt någorlunda ok dock fick jag inte ens på mig X spirit i storleken XS på huvudet. Så nån skillnad är det på min skalle :)
Men som du säger så kan RX7 vara tightare än andra Arai därav måste jag testa...innan bestälning.

Så letar fortfarande :-D och tack för resumen.

// Tomas
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top