"Vansinnesfärderna på två hjul" - Aftonbladet når ny lägstanivå

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag tycker ni underskattar farorna. En av förarna körde ju "över flera filer samtidigt" (bred hoj?) och en annan accelererade fort "på varm asfalt". Håll er till kall asfalt! :D

Hörrö:7peta Skratta inte åt oss överviktiga. Det är inte alltid lätt att hålla in magen!

Gött att han fick lite varm asfalt! Bra val :)

Snubben som säger att han är borta i 5s då och då ska definitivt inte få framföra fordon på allmän väg!
 
Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Vill ni bli av med aftonbladet så sluta läsa skiten och ge dom inge mer uppmärksamhet. Dom tolkar det ju som att de gör rätt sak då. Det är alltid samma skit. Har bojkottat skiten sedan länge tillbaka.
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
När jag lyssnar på detta klipp får jag minnen tillbaka när min farfar berättade om extrem körningarna på hans tid...

Då vissa dundrade på upp till 130km/t med sina då varande mc och detta skulle varit på 60-talet. så det har inte blivit värre kan man ju då konstatera :)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vill ni bli av med aftonbladet så sluta läsa skiten och ge dom inge mer uppmärksamhet. Dom tolkar det ju som att de gör rätt sak då. Det är alltid samma skit. Har bojkottat skiten sedan länge tillbaka.

<ot>
Högst beklagligt fenomen på sociala medier, folker rasar kors och tvärs över provocerande artiklar men länkar ändå i lika hög grad till dessa slaskartiklar hos aftonbladet och expressen, klick klick, ka-tching, tidningarna tackar så mycket och fortsätter producera slasket.
</ot>
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Var tvungen att stänga av efter 1,5 minut... Polisen verkade rätt vettig, men programledaren måste ha varit något av det sämsta jag sett.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Programledaren är ju ett utmärkt bevis på att det här med yttrandefrihet osv inte är så mycket att hänga i julgranen. Man borde Inte få rätten att tala förrän man påvisat en intelligens högre än en lyktstolpe.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vem f*n är det som är vårdslös egentligen?

En motorcyklist som ofta har bra koll på det den gör och bromsar när de behövs.

Eller! En fet snutbil som ska tränga sig före alla andra stora feta bilar i full fart? Och även stressar förföljde motorcyklisten som är oskyddad.

Nä! Trafikpolisens arbete idag är fel... Att bötfälla för att man kört 5km/h för fort på motorväg!
Usch, nä! Lägg mer krut på att hålla koll inne i kommuner och mer blås/körkortskoll! Blås/körkortskoll gör de väl bara första månaden på året verkar det som.

Och jag kör ibland säkrare på hojen om jag ligger 85km/h på 80väg. Faktiskt, man slipper ganska många idioter bakom sig som ska ligga på tok för nära och vill köra om med halva bilen över mittlinjen.
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
För hundra år sedan var tom professorer övertyggade att man nog förlorade förståndet om man lyckades komma upp i hastigheter högre än 60kmt! Kanske ett uttslag av demens på Aftonbladet? :dummer
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Visst töntig TV men jag tror att alla filmer som läggs upp på nätet förr eller senare kommer ändra reglerna speciellt för sporthojar.Vi har ju haft max 100 hästar förut, nått sånt har dom i Frankrike.
Ja jag börjar bli gammal och har alltid kört för fort och tänker forsätta med dig!
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...jag sitter och väntar på att dom ska göra ett reportage om vanliga cyklister hur dom beter sig och filma dom i trafiken och ge goda råd inför våren mm... Tror ni 1.5 timmes program räcker då ?? Alla olyckor som uppstår pga dom, allt från påkörda fotgängare till bilar som smäller när dom passerar knallröda ljus osv.... Jo jo men dom här vansinnesåkarna på mc dom...

Polisen var jävligt skön iaf för han fattade iaf att sitter man på något med formel 1 prestanda så ger det en adrenalinkick och tar man ut ett sånt ekipage bland vanliga bilar mm då blir det "lervälling" :fakta
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Finns väl bara 2 brott i Sverige som är värre än fortkörning? Spioneri och fildelning! :fakta
Att vi har en och annan packad förare ute på våra vägar nämndes inte ens! :dummer
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top