Något konstigt i en förgasare...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Skruvade just isär en liten förgasare från en Suzuki fyrhjuling 50cc, hittade en märklig gummislang mellan huvudmustycket och en av bottenskruven/överrinning ( minns inte ) oavsett vilket känns ju detta som att huvudmunstycket inte får någon bensin?

Är detta en strypning så den bara ska gå på tomgångsmunstycket? Verkar ju fullständigt barockt i så fall....
 

Bifogat

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    53.5 KB · Visningar: 95

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ser ut som den ansluter i en brunn i flottörhuset, kolla så där är rent flås i hålet.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ser ut som den ansluter i en brunn i flottörhuset, kolla så där är rent flås i hålet.

Ja det är det som är problemet tror jag. I alla aspekter skiljer sig detta från alla andra förgasare jag haft i handen. Huvudmunstycket ska väl sitta i förbindelse med bensinen i flottörhuset?
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Det ser konstigt ut. Någon kanske har satt i ett kortare munstycke t.ex. ett Dellorto i.s.f. Mikuni och gjort det i tron att det ska fungera bra :confused:
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det ser ju onekligen lite kul ut men är det inte en kanal som bör vara öppen mellan gropen för slangen och hålet för avtappningen?

Iofs lite korkat eftersom man garanterat suger upp ev vatten och smuts från lågpunkten...

forgasare.jpg
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja det är det som är problemet tror jag. I alla aspekter skiljer sig detta från alla andra förgasare jag haft i handen. Huvudmunstycket ska väl sitta i förbindelse med bensinen i flottörhuset?

Ja, det gör den ju genom det lilla hålet.

Det är väl ett sätt att förse huvudmunstycket med soppa några sekunder även om ekipaget skulle luta kraftigt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hittade en sprängskiss och den ska ju sitta där, såg precis när jag kollade förgasaren att hålet brevid sitter ihop, som ngn visade ovan. Case closed:)

( Skyller på mild garagefylla )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top