Chockhöjning av försäkringspremie (TryggHansa)

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Jahapp... fler som är lätt irriterade efter helgens tokhöjningar av försäkringspremier av Trygg Hansa?
Börjar bli jobbigt att köra sporthoj....
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Har du årspremie så är den detsamma tills datumet går ut. Avställningsbar så får du en överaskning
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Jag gick från 20 till 39. Inkluderat 8000kr i rabatt för att jag har 3 bilar och hemförsäkring plus tilläggsförsäkring. Fler med mig som fått det ökat.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Påställd gick från 20 till 35, avställd från 6 till 15. :yoparty
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Också råkat ut för höjningen. Någon som vet vad det beror på? Större olycksstatistik 2013 eller har dom bara blivit ännu girigare
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nu kör jag ju inte sporthoj men kan ändå tycka att det förr eller senare borde sättas regler kring denna prissättning.
Eftersom att det är lag på att ha hojen försäkrad så borde iaf summan för vad trafikförsäkringen kostar vara reglerad i lag.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Jag gick från 20 till 39. Inkluderat 8000kr i rabatt för att jag har 3 bilar och hemförsäkring plus tilläggsförsäkring. Fler med mig som fått det ökat.
Blir seriöst deprimerad när jag läser detta :gråta Jag som blev sur över att min försäkring ökade från 12,5-14,5 och sänkta självrisker
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Min ligger kvar på hel/år 5263kr men skulle jag köpa en identisk ktm 690 2008 skulle premien på den hoppa upp till 20650kr hel/år. Ringde TH och hörde vad de höll på med, handläggaren trodde på allvar att de blivit fel i räkne tarifferna.

Men....

Troligtvis så har de tagits beslut på hög nivå att TH inte ska syssla med Mc-försäkringar och chockhöjer helt orimligt.
Trist tycker jag, då jag flyttat hela familjens försäkringar till TH tack vare förmånlig mc-försäkring.
Handläggaren skulle gräva i det och återkomma till mig.
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Har fått lite klargörelse i detta.. och Izah.. skulle inte va så kaxig om jag va du :)

Är man mitt i en period så påverkas man inte heller just nu av denna tokhöjning. Men vid brytdatum så kommer smällen. De drar nu till med en jävligt jobbig höjning.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Har fått lite klargörelse i detta.. och Izah.. skulle inte va så kaxig om jag va du :)

Är man mitt i en period så påverkas man inte heller just nu av denna tokhöjning. Men vid brytdatum så kommer smällen. De drar nu till med en jävligt jobbig höjning.
Som sagt höjning på 90 kronor i månaden tror jag klarar av denna höjning
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
En sådan tokhöjning kan ju bara förklaras med att de inte vill försäkra sporthojar. Skulle de ens bry sig om sporthojskollektivet för en gångs skull gör en gemensam sak och byter bolag...?
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
En sådan tokhöjning kan ju bara förklaras med att de inte vill försäkra sporthojar. Skulle de ens bry sig om sporthojskollektivet för en gångs skull gör en gemensam sak och byter bolag...?

Se mitt inägg, det gäller inte bara Sporthojar, det gäller alla hojjar.
Nu fungerar inte webbtjänsten, men kolla runt lite på diverse modeller så ska du få se sköna premier.

Iom att vissa fått sänkt... så KAN det kanske vara så att det är ett "tekniskt" fel i deras tariffuträkning som är ny sen helgen.
 
Last edited:

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Har fått lite klargörelse i detta.. och Izah.. skulle inte va så kaxig om jag va du :)

Är man mitt i en period så påverkas man inte heller just nu av denna tokhöjning. Men vid brytdatum så kommer smällen. De drar nu till med en jävligt jobbig höjning.

Izah ser, av tecknet bredvid hennes användarnamn att döma, ut att vara chey. Och dessvärre ligger deras försäkringar toklågt och lär inte höjas speciellt mycket. Sen att hon är dryg i tonen gör det så klart ännu värre för dig Bass :tungan
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Izah ser, av tecknet bredvid hennes användarnamn att döma, ut att vara chey. Och dessvärre ligger deras försäkringar toklågt och lär inte höjas speciellt mycket. Sen att hon är dryg i tonen gör det så klart ännu värre för dig Bass :tungan
Om 1900 i månaden e tokbilligt så kan jag bara hålla med dig!!:tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Trygg Hansa kan ha använt sig av lockpriser för att knyta till sig nya kunder. Det är en sådan sak som slog mig när jag kollade runt faktiskt. De har varit aggressiv med direktreklam. Trygg Hansa var inte bara billigare på mc-försäkring, utan även bil och hemförsäkring. Det har man inte varit tidigare år. Jag tog tillfället i akt och utnyttjade det. Höjer man kommande år flyttar jag bara försäkringen. Svårare än så är det inte.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top