En levande legend!

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
[video]https://au.news.yahoo.com/sunday-night/video/watch/22427436/mick-doohan-aussie-legend/[/video]

Videon borttaget på youtube, provar en annan sajt..
 
Last edited:

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
En jävel på att köra och en jävel privat..
Träffade en av hans grannar på Malaysias GP för nått år sedan och han har tydligen inte så många vänner.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Mycket bra video! Jag kände mig rätt så ödmjuk och tacksam när han tog emot mig i sitt hem utanför Guldkusten för en intervju. Bland det häftigaste jag gjort i mitt liv.
Blev väldigt imponerad över hans "laidback" attityd och hur schysst han var. Tacksam för att jag fick sitta på en av hans världsmästarhojar, med Mick Doohan som fotograf till bilden;)

image.jpg
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Fint porträtt av aussielegenden. Vilka fina leksaker han hade! Rash, har du varit hemma hos honom?

Ps1, den italienske läkare som hittade på " take some peaces from the right and put to the left" är det samma costas som pysslade ihop Pedrosa på Assen 2013? (Eller var det Lorenzo) ds
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Mycket bra video! Jag kände mig rätt så ödmjuk och tacksam när han tog emot mig i sitt hem utanför Guldkusten för en intervju. Bland det häftigaste jag gjort i mitt liv.
Blev väldigt imponerad över hans "laidback" attityd och hur schysst han var. Tacksam för att jag fick sitta på en av hans världsmästarhojar, med Mick Doohan som fotograf till bilden;)

View attachment 403000


Rash,

Är ärligt imponerad av den intervjun med min första RR hjälte. Uppfattar det som om alltför få faktiskt förstår/od att du under din tid som "resande RR journalist/reporter" bl. var på plats Down under och hade möten många bara drömmer om.

- Längtar till dagen då en utländsk motsvarighet till dig kommer hit och knackar på hos C. Bergman eller Fille Backlund och gör liknande exotiska sportintervjuer. :hej
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fint porträtt av aussielegenden. Vilka fina leksaker han hade! Rash, har du varit hemma hos honom?

Ps1, den italienske läkare som hittade på " take some peaces from the right and put to the left" är det samma costas som pysslade ihop Pedrosa på Assen 2013? (Eller var det Lorenzo) ds

Japp, hemma hos han. Både i garage/mancave och i huset med hojarna.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Fint porträtt av aussielegenden. Vilka fina leksaker han hade! Rash, har du varit hemma hos honom?

Ps1, den italienske läkare som hittade på " take some peaces from the right and put to the left" är det samma costas som pysslade ihop Pedrosa på Assen 2013? (Eller var det Lorenzo) ds


Claudio Costa, han börjar bli gammal nu. Själva grundtanken till Clinica mobile kom väl från hans pappa. Intressant läsning, men vem tar över efter C.C ? Han fyller 73 i år. http://clinicamobile2.gecod.com/en/page.do?page=home
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Doktor Costa har ingen praktisk betydelse i Clinica Mobile längre. Det är tre-fyra stycken yngre läkare som står för jobbet. Gubben Costa glider mest runt i VIP-salongerna, men tränger sig gärna in i bild så fort en TV-kamera filmar en förare som tänker köra halvskadad och hoplappad.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Doktor Costa har ingen praktisk betydelse i Clinica Mobile längre. Det är tre-fyra stycken yngre läkare som står för jobbet. Gubben Costa glider mest runt i VIP-salongerna, men tränger sig gärna in i bild så fort en TV-kamera filmar en förare som tänker köra halvskadad och hoplappad.

Ja där ser man, som utomstående kunde man lätt få uppfattningen att allt hänger på honom.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top