Hjälp inför besiktning R1 - 99

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Ort
Bromma
Hoj
1999 Yamaha R1
Tja boys! Skulle behöva lite hjälp å tips inför min första besiktning av en hojj någonsin. Kruxet är jag har som så många andra en undertail med led blinkers och allt vad det innebär samt ett devil system på som i mina öron inte låter alls för högt. Min fråga är då vad är era funderingar ? Kommer den gå igenom med detta eller åker jag på att sätta på original blinkers och byta system ? Kruxet är ju att original blinkers och allt går inte på när trimsystemet sitter på :( Och inget original system har jag heller. Regplåt ?

hojjen.jpghojjen1.jpg
 

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Kingsfield
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Regplåt ska vara utförd av trst. Blinkers ha rätt avstånd mellam varandra o rätt blinkfrekvens+färg. Röd reflex bak. Finns DB killer att handla.:)
 

limeturbo

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
visby
Hoj
GIXXER TURBO
Blinkers bak ska sitta med 18 cm mellan lysande yta och dom skall blinka varmt orange. Regskylten måste vara original. Röd reflex i rätt vinkel och en diskboll (som inte får synas) i ljuddämparen så går det nog bra:tummenupp
 

combatunit

Drömmare!
Gick med
22 Mar 2011
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha YZF R1 -98, Suzuki RG125 Gamma -88
Jag kör med samma sorts dämpare fast i kolfiber till min r1 från 98, det funkar utmärkt. Jag brukar koppla ur led-funktionen ur bakljusena och ha ett par vanliga blinkers på samt en röd reflext under regskylten
 

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Ort
Bromma
Hoj
1999 Yamaha R1
Jag kör med samma sorts dämpare fast i kolfiber till min r1 från 98, det funkar utmärkt. Jag brukar koppla ur led-funktionen ur bakljusena och ha ett par vanliga blinkers på samt en röd reflext under regskylten

Har du någon bild eller dylikt hur det ser ut när du ska besikta den ? Vilka blinkers och vart sätter du dom då systemet sitter i vägen ? Du kör alltså det systemet utan db killer och det har funkat för dig ?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Slip-on:et kan mycket väl gå igenom om det inte är en speciellt högljudd variant, så där hade jag chansat. Belysningen ska man nog ha hyfsad ordning på även om man kanske inte måste uppfylla allt helt ordagrannt.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Du kan låna min originaldämpare om du är orolig över ljudet eller om det underlättar på annat vis.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Blinkers bak ska sitta med 18 cm mellan lysande yta och dom skall blinka varmt orange. Regskylten måste vara original. Röd reflex i rätt vinkel och en diskboll (som inte får synas) i ljuddämparen så går det nog bra:tummenupp

Glöm inte skyltlyktan!!!
 

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Ort
Bromma
Hoj
1999 Yamaha R1
Du kan låna min originaldämpare om du är orolig över ljudet eller om det underlättar på annat vis.

Det vore det absolut ultimataste för då kan jag bara slå på min original undertail så slipper jag fixa allt för mycket. Och den finns på värmdö antar jag ?
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Det vore det absolut ultimataste för då kan jag bara slå på min original undertail så slipper jag fixa allt för mycket. Och den finns på värmdö antar jag ?

Jag har två stycken originaldämpare liggandes så du kan låna av mig om det blir för långt att åka till Värmdö.
Finns på mitt jobb i Danderyd men kan tas med till Solna också.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
har en likadan undertail som inte är godkänd. Besiktigade för 2 veckor sen och frågade besiktningsmannen.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det vore det absolut ultimataste för då kan jag bara slå på min original undertail så slipper jag fixa allt för mycket. Och den finns på värmdö antar jag ?

Finns normalt på värmdö men jag kan ta den till psxcare butiken på blekingegatan 16 / södermalm.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top