Köpa motard

Fias_cortina

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Piaggio Ciao
Hej, jag är ny här på forumet och misstänker att frågor kring val av mc har dykt upp ett antal gånger. Men nu är det så här att jag vill börja ta mitt mc kort nu, är dock inte gammal nog för att ta tung mc ännu så det får bli mellan-kortet till å börja med. Visst, jag kan läsa på egen hand istället för att ställa frågor som det redan finns svar på. Men jag känner att jag varken har ork eller tid för det.
Jag vill köpa en motard.
Jag vill att den ska vara förhållandevis lätt. Dock är jag ca 182 cm lång, så det är inget problem.
Pris: mc är mc, och man får det man betalar för..eller? Gärna inte allt för dyr eftersom det är min första mc och en som jag bara vill "öva" på för att sedan uppgradera mig.
SÅ: en nybörjar mc
Om motard inte är en rekommenderad mc att lära sig köra på, så ge gärna förslag på en annan!
Gärna lättmeckad

Tack för att du tog dig tid att läsa och jag hoppas på att jag även får ett svar utav dig! :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vad har du för budget? Dra sedan av 15k för utrustning och låt oss veta vad som finns kvar.

Glöm inte försäkring - kan bli dyrt om du är ung och bor i storstad.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kolla i motard/offroad-delen av forumet, även om du inte orkar leta info själv om vilken hoj som kan passa just DIG så har de dykt upp iaf 4 st precis såna här trådar i år där... :hej
 

Fias_cortina

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Piaggio Ciao
Vad har du för budget? Dra sedan av 15k för utrustning och låt oss veta vad som finns kvar.

Glöm inte försäkring - kan bli dyrt om du är ung och bor i storstad.

Tack för svaret! Jo, utrustning går ju på en del, och det kommer jag ju även att köra i senare. Så lika bra att köpa ett schyst skinnställ och tillhörande stövlar/hjälm/handskar etc. Men på själva mc:n skulle jag kunna tänka mig att lägga 20k, kan man få något vettigt för det priset? Vill ju inte pruta ut med jätte mycket, eftersom jag sedan vill uppgradera mig.

Kolla i motard/offroad-delen av forumet, även om du inte orkar leta info själv om vilken hoj som kan passa just DIG så har de dykt upp iaf 4 st precis såna här trådar i år där... :hej

Okej, tack så mycket! Då ska jag kika i motard/offroad-delen. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top