Varför tas trådar bort hokus pokus utan förklaring? Börjar likna familjeliv.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
kom upp en tråd som var lite gammal idag som verkade smarrig och nu helt plötsligt är den helt raderad helt utan förklaring anledning, Varför?

Tråden hette: " Årets SMC´are 2005"
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kanske för att den utnämnde numera sitter i spjället för saker man inte skriver hem om?
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Undrar jag också. Här ser man fram emot att fortsätta följa den mycket spännande tråden "Sporthojsåkare är idioter!" åsså är den raderad!! Nu kommer jag ju grunna vidare över vad som blev så hemskt i den tråden att den togs bort! :rofl
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Undrar jag också. Här ser man fram emot att fortsätta följa den mycket spännande tråden "Sporthojsåkare är idioter!" åsså är den raderad!! Nu kommer jag ju grunna vidare över vad som blev så hemskt i den tråden att den togs bort! :rofl

Den tog jag bort på grund av att det var ett kapat konto som trollet hade skapat för att ställa till förtret.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Undrar jag också. Här ser man fram emot att fortsätta följa den mycket spännande tråden "Sporthojsåkare är idioter!" åsså är den raderad!! Nu kommer jag ju grunna vidare över vad som blev så hemskt i den tråden att den togs bort! :rofl

jag TROR att harleysnubben på HD-forumet inte hade med saken att göra, dvs nån hade lagt upp hans harleynick på SH för att "skoja" eller sänka snubben :va
Det verkade som att hans HD-konto blev hatPM'at typ
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Den tog jag bort på grund av att det var ett kapat konto som trollet hade skapat för att ställa till förtret.

jag TROR att harleysnubben på HD-forumet inte hade med saken att göra, dvs nån hade lagt upp hans harleynick på SH för att "skoja" eller sänka snubben
Det verkade som att hans HD-konto blev hatPM'at typ

Då var det rätt och riktigt att radera tråden!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skulle tro att det i bägge fallen handlar om forumregeln att inte tillåta "Personliga påhopp, ärekränkning eller sexism. (Namn / adresser till privatpersoner tas bort)".

Informationen i den tråden Du tänker på, Sandfållan, kom att peka ut individer... Trollet i tråden som Sportbike raderade verkade bara ute efter att smutskasta en medlem på ett annat forum så där agerades det resolut och bra! :tummenupp

Men som sagt - det ligger enligt reglerna inte i detta forums intresse att skapa ytterligare sökbara länkar till diverse personligheter.

Och det är väl bra så? Gah, måtte temperaturen snart streta sig över tiogradersstrecket så folk och fä får nöta lite däck, gnida lite puckar och i övrigt göra av med överskottsenergi och vinterilska:)
 
Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Kanske hade varit bra att posta en kort förklaring den här gången för alla som inte såg vad som pågick i den tråden och på det länkade H-D forumet. Lite svårt att hänga med annars..
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...att blunda för allt och hålla för ögonen på andra gör ju inte saken bättre iaf
Nope, däremot lämnar förövare också offer i kölvattnet av sina aktiviteter varför balansgången kanske inte alltid är helt enkel eller svartvit...?:(
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Att dra upp en tråd från 2005 enbart för att göra ett "påhopp"? Kändes fel just nu.
Det var därför den togs bort.

Skapa ny tråd isåfall och diskutera ämnet.

Sedan måste det inte alltid ges en anledning. Faktiskt.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Om det nu är så att fletalet användare vill ha anledningar till censur så kanske det kan vara av intresse för ägaren till sajten att lyssna på användarna... likväl banning, kickning mm. så tycker jag att man skall få veta varför.
Vi lever i ett informationssamhälle... för det mesta...
Fast det har ju varit si och så med att lyssna på användarna ett tag så det kanske är så att ägarna inte är helt måna om att göra användarna till lags. alternativt webbmaster. vad vet jag
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Om det nu är så att fletalet användare vill ha anledningar till censur så kanske det kan vara av intresse för ägaren till sajten att lyssna på användarna... likväl banning, kickning mm.
Vi lever i ett informationssamhälle... för det mesta...
Fast det har ju varit si och så med att lyssna på användarna ett tag så det kanske är så att ägarna inte är helt måna om att göra användarna till lags. alternativt webbmaster. vad vet jag

Nu tog du i. :) SH är väldigt öppet i jämförelse med andra sajter anser jag.

Tråden finns här nu:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?94940-%C5rets-SMC%B4are-2005

Notera att jag faktiskt gav anledning innan den lite senare togs bort. La även in ny notering om "regler" för fortsatt diskussion. Vi måste inte dra upp gammalt för att kunna göra påhopp. Det är skit vad som hänt, men SH får inte agera domare / pöbel eller bryta mut PUL.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Att dra upp en tråd från 2005 enbart för att göra ett "påhopp"? Kändes fel just nu.
Det var därför den togs bort.

Skapa ny tråd isåfall och diskutera ämnet.

Sedan måste det inte alltid ges en anledning. Faktiskt.

Tycker inte att jag tog i om man jämför med det där imo. Jag mötte upp i mitt tycke. Nåväl bra bra.

Hur går det med all reklam som dyker upp som INTE handlar om mina survanor och på produkter som jag inte ens går att köpa i sverige. Jag pratar om diskmedel, rengöringsprodukter och vad det nu kan vara som kommer från polen, uk osv.

Yes yes very offtopic men det borde ligga intresse både för mig som användare OCH för egmont/ annonsören att reklamen hamnar hos folk som faktiskt bryr sig om vad som dyker upp än att göra folk förbannade.

Höga ljud och filmer på repeat som avbryter allt annat man försöker insupa på sidan utan kontroll.

Just sayin :brynad
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Nu tog du i. :) SH är väldigt öppet i jämförelse med andra sajter anser jag.

Tråden finns här nu:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?94940-%C5rets-SMC%B4are-2005

Notera att jag faktiskt gav anledning innan den lite senare togs bort. La även in ny notering om "regler" för fortsatt diskussion. Vi måste inte dra upp gammalt för att kunna göra påhopp. Det är skit vad som hänt, men SH får inte agera domare / pöbel eller bryta mut PUL.
Kanske tråden visar för mkt nu?! men hellre så än att lost in cyberspace. tack för att du lyssnar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top