Visa hänsyn till bilister!

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
I helgen efter Grödinge mot Nynäs 225 hamnade jag bakom 6-7 såkallade sporthojar (som går lite fortare när det e rakt)det gick ca 60-80 km/h hur kul kan det va !!! Sprid ut er eller kör på höger sida eller parkera någonstans gör va som helst men åk inte o hindra övrig trafik! Eller ha ett gemensamt mål och åk själva, så man kan övrig trafik köra om på ett säkert sätt!!! :mad: :banana
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
så det gick i 60-80 på en 70-väg? förstår inte riktigt körde de i båda filerna? annars e det väl bara köra förbi om du har så bråttom, kan ju inte vara svårare att köra om 6-7 hojar än en buss eller en såndär 24meters lastbil, inte startar väl folk trådar om dem överallt? är det här nåt tråkigt skämt eller något?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hade jag legat i grupp, så hade jag haft full förståelse för om en bilist vill köra om gruppen i etapper och visar detta tydlig.

Edit: Och då tänker jag inte på gruppsex.
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Jag förutsätter att detta är ett troll-inlägg i stil med hEst-tråden som skapades igår..?
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Jag tror det var sånna där guld wingar du menar. Dom ser ut precis som sporthojar fats inte alls och går jätte långsamt när det svänger men något fortare rakt fram:D om det hade varit riktiga sporthojar aka gixxrar så hade du inte ens hunnit se dom :yoparty
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Självklart, jag tutar alltid till och lägger motorn på varvstopp så de märker att jag är där.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vad fan är det med detta forum nuförtiden....? Visa-hänsyn-trådar till höger och vänster...? Har så många blivit krencktta av andra trafikanter på så kort tid, eller har ni ingen hoj att köra eller mecka med...?
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Trådskaparen kanske borde hänga på flashback istället? :va
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
alltså ligger man i zick zack mönster i filen så ska det finnas plats för bilen att köra om... Eller?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top