Körkort 2014

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
Min kompis sa att det bara gällde i 2månader till mig när jag klarade teorin igår. aja, känns lite skönare, men fan det är sommar nu vill bara ut o gasa orkar inte vänta en månad till för att köra upp. Känns lite konstigt att Falun inte har en enda tid på hela året, när vi har minst 2st körskolor i stan som lär ut A...
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Min kompis sa att det bara gällde i 2månader till mig när jag klarade teorin igår. aja, känns lite skönare, men fan det är sommar nu vill bara ut o gasa orkar inte vänta en månad till för att köra upp. Känns lite konstigt att Falun inte har en enda tid på hela året, när vi har minst 2st körskolor i stan som lär ut A...

Trafikverket har glömt ändra det på någon av sina sidor. Har hört flera som sagt att det bara gäller 2 månader. Men det stämmer inte! Kikade med trafikskolan :) Ett år har du på dig!
 

danteee

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Kalmar
Hoj
.
Nyss hemkommen från uppkörningen och är sjukt glad :D

1. Danteee, A2
2.
3.
 
Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Världens bästa känsla nästan :p

Försöka hålla minen när folk frågar hur det gick, går typ en halv sekund i bästa fall innan man flinar som en idiot och säger att man tog det! :D

Glöm inte skriva vilket kort ni tog också! A1, A2 eller A!
 

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Linghem
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Jag håller på har fixat till de "måste" grejorna nu.

Risk 1 - Klar
Risk 2 - Klar
Teori - Klar

Dåligt med tider för uppkörning men tror att det blir av i början / mitten Juni.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Igår fixade jag mitt A-kort! Körde hos Anders trafikskola här i Kalmar, sabbade lågfarten men fick göra om den o satte den på andra försöket som tur var! Nu har ja inte tid o skriva mer, ska ut o åka! :D

1. Kodde89, A
 

Maljo

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Ort
Hässleholm
Hoj
-99 Kawasaki ZX6R -99 Suzuki GSX 750 -00 KTM 620 SC
1. Danteee, A2
2. Kodde89, A
3. Maljo, A
4.

Äntligen tungt kort, nu är det bara pengarna som begränsar vilken hoj man kan köra! ;)
 

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Linghem
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Vet ni hur det funkar båda mina handledare fick den underbara idén att sälja sina hojar just nu och de kommer kanske inte hinna köpa nya innan det har dragit ihop sig för min del.

Är det okej att handledaren står brevid under övningkörning? Tänker mig framförallt teknik banorna ställa upp ett par konor på gatan och sedan öva lite.

Ser ju inte att det skulle vara något problem men det är lika bra att kolla om det är någon som vet.
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Vet ni hur det funkar båda mina handledare fick den underbara idén att sälja sina hojar just nu och de kommer kanske inte hinna köpa nya innan det har dragit ihop sig för min del.

Är det okej att handledaren står brevid under övningkörning? Tänker mig framförallt teknik banorna ställa upp ett par konor på gatan och sedan öva lite.

Ser ju inte att det skulle vara något problem men det är lika bra att kolla om det är någon som vet.
Bör inte vara något problem vid övning av manöverbanorna. För övrigt får handledaren sitta bakpå när man övningskör i trafik. :)
 

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Linghem
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Ja konstigt nog så var det inte någon av dem som var så sugna på det. Men sälja hojarna det går bra :D

Nej men då kan jag ju få till det iallafall, Svårt att tro att det inte skulle vara okej som sagt. Huvudsaken är att handledaren är på "plats" så man inte glider runt själv. Det kan jag ju förstå att det kan vara lite tveksamt.
 

hansaa

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
triumph daytona 675
Komigen nu folks, finns ingen bättre känsla än att klara uppkörningen (skulle väl vara punani i annat fall), åker hem med ett fint jävla smile och ingen är mer nöjd än du. Go lycka till alla!

:tummenupp
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Risk 1 - Klar
Risk 2 - Klar
Teori - Klar
Uppkörning - Juni
 
Last edited:

Krokmark

Ny medlem
Gick med
4 May 2014
Ort
Vislanda
Hoj
Suzuki GS 1100 G -84
Risk 1 - Bokad 30/5
Risk 2 - ska bokas

Första körlektion bokad, dubbel, 16/5
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Teori 27/5 sedan ska uppkörning bokas. Hur ser det ut med tider? väntetid?
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ett litet tips, när man klarat kortet, kopiera den senaste "listan", och lägg till ditt namn. Då slipper någon annan göra det i efterhand. =) Det var ju en rätt skön känsla att fylla på listan själv, minns jag. =)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top