Körkort 2014

ajax_

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2012
Ort
örebro
Hoj
YAMAHA R6
Hittade ingen tråd om årets mc frälsta, så här kommer den
Förra året blev det 91st på forumet som tog kort.
Mer eller mindre i år?

1.
2.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Första körlektionen på Torsdag efter 6 månaders väntan, hoppas hinna lagom tills Juni, det är väl mest väntetider på uppkörning som kommer påverka när man blir klar.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Risk 1 bokad
risk 2 bokad
teori bokad

Därefter hoppas jag på uppkörning i Maj! :D
Kör hos Kramérs i Göteborg
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Klarade precis teoriprovet!
Men är kluven hur tidigt jag vågar boka uppkörning. Blir i slutet på April/Maj.

Lycka till alla!
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Har bokat Risk 1 (nästa måndag) & 2 (22 maj), har kört moppe + pendlar 125:an, och provstartat 650n, det skulle behöva bli lite varmare bara, så kan man börja övningsköra på riktigt! For ut en sväng i söndags, +2C kändes i kyligaste läget
hihi.gif
Väntar för att kunna boka lektioner på körskolan (ska öva privat med sambo som handledare också)
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Risk 1 bokad
risk 2 bokad
teori bokad

Därefter hoppas jag på uppkörning i Maj! :D
Kör hos Kramérs i Göteborg

Hur kan du ha teori bokad utan att ha gjort Risk 1+2?
Mig veterligen så kan du ej boka teorin förrns de två är godkända? (Eller om det bara är Risk1 som behöver vara godkänd och tvåan bokad så att den är gjord innan teoritillfället)
 

danteee

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Kalmar
Hoj
.
Klarade teorin igår (60/65) och bokade uppkörning så tidigt som det gick och det blev den 5/5 :D
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Hur kan du ha teori bokad utan att ha gjort Risk 1+2?
Mig veterligen så kan du ej boka teorin förrns de två är godkända? (Eller om det bara är Risk1 som behöver vara godkänd och tvåan bokad så att den är gjord innan teoritillfället)

Jodå det kan man, men om man kuggar någon av riskutbildningarna så får man inte göra teorin.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Jodå det kan man, men om man kuggar någon av riskutbildningarna så får man inte göra teorin.

Ok då är jag med, för jag vart lite osäker när jag loggade in på deras sida och det stod att jag måste blivit godkänd i utbildningarna innan.
Men så fort jag vet mitt Risk2 datum kan jag boka teorin helt enkelt :)
 

SgtCrilly

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2014
Ort
Värnamo
Hoj
2004 KTM 640 LC4 SM
Risk1 avklarad, Risk2 inbokad 23/4 och uppkörning bokas direkt efter avklarad Risk2. (kan inte boka än på hemsidan, klagar att jag inte utfört riskutbildning än så antar att Risk2 måste utföras)

A1 från back in the day så slipper teorin iaf. :tummenupp
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ring. Du behöver bara ha risk2 bokad för att boka uppkörningen.
Denna tråd är dock till för att man ska fylla i sitt nick när man tagit körkort, så man i slutet på året har en lång lista på de som tagit kortet 2014.
 

tophat

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2014
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha XJ600 -87
Teorin avklarad idag, uppkörning bokad till 24 maj - tidigaste som fanns i Stockholm. Sumpar man det då lär det ta evigheter innan man får en ny tid :/
 

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
Fan vad dåligt med uppkörningstider det finns, trodde man skulle kunna boka inom en vecka här, men det finns inte en enda tid där jag bor på hela året enligt trafikverkets hemsida. Och teoriprovet som bara gäller i 2 månader, så man måste mer eller mindre sätta första på allt annars så får man göra om hela jävla skiten, så sjukt.
 

KvartiMos

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2013
Ort
Laxå
Hoj
2008, Honda CB600F Hornet
Fan vad dåligt med uppkörningstider det finns, trodde man skulle kunna boka inom en vecka här, men det finns inte en enda tid där jag bor på hela året enligt trafikverkets hemsida. Och teoriprovet som bara gäller i 2 månader, så man måste mer eller mindre sätta första på allt annars så får man göra om hela jävla skiten, så sjukt.

Godkänt kunskapsprov mig veterligen gäller väl 1år?
 

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800R
Fan vad dåligt med uppkörningstider det finns, trodde man skulle kunna boka inom en vecka här, men det finns inte en enda tid där jag bor på hela året enligt trafikverkets hemsida. Och teoriprovet som bara gäller i 2 månader, så man måste mer eller mindre sätta första på allt annars så får man göra om hela jävla skiten, så sjukt.

Godkänt teoriprov gäller 12 mån, menar du att du bara har 2 månader kvar till det går ut? Kolla grannkommunerna efter lediga tider och kolla efter återbud.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top