Slitet kardborreband på ryggskydd

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Har haft ett dainese wave pro eller något sånt heter det i ett par år nu, Kardborrebandet är nu så slitet att det är oanvändbart.

Det är "honan" på kardborrebandet som har ledsnat ihop, finns det något ställe man kan lämna in skiten till som byter sånna?
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Torde väl funka hos närmsta skräddare med självaktning.
Annars skaffar du dig en symaskin och köper lite kardborre hos tyghandlaren.
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Har haft exakt samma problem med mitt dainese och tog fram mina egna skräddarkunskaper och sydde fast nytt kardborre på båda sidor, på de gamla. Fungerat i två år nu.:tummenupp
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Uppskattar tipsen! Hade väl tänkt i dom spåren själv. Har googlat lite efter riktigt breda kardborreband men inte hittat något, den är väl typ 10cm bred. Får åka förbi en tyghandlare imorn och fråga
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Uppskattar tipsen! Hade väl tänkt i dom spåren själv. Har googlat lite efter riktigt breda kardborreband men inte hittat något, den är väl typ 10cm bred. Får åka förbi en tyghandlare imorn och fråga
Jag hittade inte heller några riktig breda utan fick sy dit flera.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Kolla med en skomakare, fixar dom lätt. Dom har ett standardband som mäter 50 mm, bara att sy i dubbla remsor.
 

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM x 2
Jag lämnade in mitt ryggskydd till skrädderi Ersoy på kungsholmsgatan 18 i Sthlm för samma sak. Kostade runt en hundring har jag för mig.
Det ser inte mycket ut för världen, men dom är bra!

Jag vet att vissa Mc-butiker i sthlm lämnar dit saker för reparation ibland, samt att några svenska tillverkare också gör det för enklare reklamationer. Så de är även duktiga på skinn..
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag lämnade in mitt ryggskydd till skrädderi Ersoy på kungsholmsgatan 18 i Sthlm för samma sak. Kostade runt en hundring har jag för mig.
Det ser inte mycket ut för världen, men dom är bra!

Jag vet att vissa Mc-butiker i sthlm lämnar dit saker för reparation ibland, samt att några svenska tillverkare också gör det för enklare reklamationer. Så de är även duktiga på skinn..
Låter som ett riktigt guldkorn! Har lite andra saker som skulle behöva fixas på utrustningen som de säkert kan ordna. Trasigt blixtlås i en stövel och lite sömmar i ena handsken som gått upp efter vurpa.

Drar dit när jag får en ledig lucka och kollar!
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
kan bara rekomendera ersoy, visserligen något år sedan jag använde dem men vid de tillfällen som jag använt mig av dem så har jag alltid varit nöjd.

När det gäller själva ryggskyddet osv så kan jag rekommendera att ta kardborreband som är tvåsidigt dvs ena sidan har krokarna och andra sidan har öglorna och använd detta som mellanlägg så att inte öglorna slits i ryggskyddet utan det blir den utbytbara mellan kardborre delen som slits och byts ut istället.
Det förlänger ryggskyddets kardborrebands livslängd med många år.

lycka till
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top