Vi söker tre nya medlemmar till buller/skamkärregruppen i Sydskanes Emse

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej!

Då möjligheten att engagera sig i föreningslivet förändras över tiden så har vi nu ett behov att fylla på i vår buller- och skamkärregrupp. Två av medlemmarna från buller/skamkärregruppen går i år över till DC-gruppen och därför söker jag nu tre personer som kan ta på sig att tjänstgöra vid ungefär tre körningar under säsongen 2014. Det blir blandat Sturup Raceway och Ring Knutstorp.

Känner du att du har lust och och tid att ta på dig detta uppdrag inom Sydskanes Emse så är du välkommen att SNARAST höra av dig till mig antingen via PM eller på madikken.palsson (at) gmail.com

Lite mer om tjänsten:

BULLER/SKAMKÄRREGRUPPEN

Sydskanes Emse har alltid varit mycket medvetna om miljön. Vi har ända sedan starten mätt buller, både på stillastående motorcyklar och vid bankanten.

Bullergruppen skapades i två syften.
Vi insåg tidigt att vi behöver se över vårt bullrande och vi behövde lära oss mer kring hur vi mäter ljud, vad vi ska mäta och var.

Efter fyra säsonger med bullergrupp har vi nu bra koll på hur vi bullrar och var och hur vi ska mäta. Vi arbetar tätt ihop med Ring Knutstorp.

Vi har därför slagit ihop bullergruppen den med Depåchefsgruppen och gett gruppen ännu en uppgift. Bullergruppen ansvarar nu inte bara för bullermätning utan även "skamkärran".

Skamkärran är det släp vi använder om vi behöver hämta en hoj ute på banan.
Medlemmarna i gruppen är en aktiv, och mycket viktig del, i vårt säkerhetstänkande.
De får i början av varje säsong en ambulansutbildning där vi övar på att ta hand om skadade på banan. Detta innebär att vi går igenom en HLR utbildning och sedan övar praktiskt på att i samarbete med våra läkare och ambulans-sjuksköterskaor ta av hjälmen på ett säkert sätt samt att lägga på spineboard.
Vi har också med oss saneringsmedel och brandsläckare för att kunna hantera alla situationer.

Om något händer av allvarligare karaktär på våra körningar, så flaggas det rött över hela banan och ambulans och "skamkärran" kör automatiskt ut på plats för att vara behjälpliga. Detta gör vi alltså även om det skulle visa sig inte behövas, vi tar det säkra före det osäkra.

Vi har fått mycket beröm för att vi är snabbt på plats och att körningen kommer igång igen inom väldigt kort tid. Detta är vi stolta över och genom att ta uppgiften på största allvar, dessutom maximera våra deltagares körtid på banan genom att vara kunniga och därmed snabba.

Med vänlig hälsning

Mikael Pålsson
Ansvarig för Depåchef-, Buller- och skamkärregrupp
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lyfter ämnet då det är tid att lägga schemat för 2014.
Det handlar om att tjänstgöra vid tre tillfällen, ersättning i form av poäng utgår precis som för flaggvakter och andra funktionärer.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Kom igen nu! Mycket roligare än att stå och flagga! :banana

/Jesper, bullrare och skamkärrepilot.
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Från att ha varit en utskälld företeelse när gruppen i mitt tycke startade ett par år för tidigt så har tiden kommit ikapp. Nu är det en viktig del som uppskattas!

Konstigt om det var enklare att få folk till att jobba i motvind än nu när alla är överens om att gruppen behövs??

I förlängningen är det ni som gör att vi får köra överhuvudtaget.

Kom igen nu!
Henrik
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
har svårt att hinna med sånt mitt i veckan.tidigare var det mer helgdagar o lättare att kunna va med på sånt
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu börjar jag ärligt talat bli lite stressad...

De tidigare åren har vi inte haft så här stora problem att få ihop full uppställning i DC och buller/skamkärregruppen. DC gruppen är klar, jag väntar bara in besked om dagar från en man men för buller/skamkärrgruppen ser det tufft ut.

Fiskar jag i fel vatten? Har alla SydskanesEmse medlemmar lämnat SH och begett sig till FB? :va

Som sagt, vi behöver fortfarande ytterligare tre personer som kan ta på sig att tjänstgöra vid ungefär tre körningar under säsongen 2014. Det blir blandat Sturup Raceway och Ring Knutstorp.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
En fråga, söker ni bara manliga hjälpredor? Undrar då ni har skrivit förfrågan i alla grupper förutom The Pink Ladies Mc. Känns jätte välkomnande. Vi är över 200 medlemmar med majoriteten i skåne och flertalet bankörande.

Mvh
Monika
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
En fråga, söker ni bara manliga hjälpredor? Undrar då ni har skrivit förfrågan i alla grupper förutom The Pink Ladies Mc. Känns jätte välkomnande. Vi är över 200 medlemmar med majoriteten i skåne och flertalet bankörande.

Mvh
Monika

Monika!

Som du säkert redan läst så söker vi tre personer, står inget om kvinnligt eller manligt.

Hjälp hellre föreningen genom att exempelvis länka till denna tråd i ert forum, jag ser gärna att det blir fler kvinnor.

Tack på förhand.

/Daniel
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
En fråga, söker ni bara manliga hjälpredor? Undrar då ni har skrivit förfrågan i alla grupper förutom The Pink Ladies Mc. Känns jätte välkomnande. Vi är över 200 medlemmar med majoriteten i skåne och flertalet bankörande.

Mvh
Monika
Money, Pink Ladies forum här på SH är i stort sett helt dött, jag håller lite koll på forumen i närområdet och därför postade jag inte i PL. Senaste inlägget var 2014-03-10, innan dess postade Svalan ämnet " ???? Årets första inlägg!!!" 2014-02-13 så jag får nog säga att PL inte är en källa där jag kan hämta medlemmar.

Du har uppenbarligen sett trådarna ändå då jag postat dem i RR och RoH utöver Sydskanes? Alla dessa forum är helt utan genus i rubrikerna, till skillnad från Pink Ladies, så försök inte spela det sexistiska kortet när det är "ditt" forum som står för genusskillnaderna.

Jag personligen gillar kvinnor / tjejer och ser hemskt gärna fler som aktiva i föreningen.
kan kanske men måste först veta vilka dagar det rör sig om
Henke, jag schemalägger när alla i gruppen meddelat vilka dagar de absolut inte kan.

Som sagt .. Vilka dagar handlar det om ??
Pär, se ovan. Jag har inte kunnat göra någor schema än då gruppen inte är fulltalig.

Datumen det gäller är våra körningar.

De hittar ni på http://sydskanesemse.nu/

Vilka som har de olika körningarna bestämmer ni tillsammans i gruppen.
Helt rätt om dagarna, om gruppen blir sju personer stor (personer, inte man), vilket är mitt mål så får varje funktionär tre tjänstgöringsdagar. Ibland kan det bli två för någon och fyra för någon annan, allt beror på tillgängligheten.

Det är som sagt jag som schemalägger, men man får givetvis inte dagar då man inte kan. Jag hoppas dock att alla som anmäler sig är solidariska och bara anger de dagar man absolut inte kan så att fördelningen kan göras rättvis.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Money, Pink Ladies forum här på SH är i stort sett helt dött, jag håller lite koll på forumen i närområdet och därför postade jag inte i PL. Senaste inlägget var 2014-03-10, innan dess postade Svalan ämnet " ???? Årets första inlägg!!!" 2014-02-13 så jag får nog säga att PL inte är en källa där jag kan hämta medlemmar.

Du har uppenbarligen sett trådarna ändå då jag postat dem i RR och RoH utöver Sydskanes? Alla dessa forum är helt utan genus i rubrikerna, till skillnad från Pink Ladies, så försök inte spela det sexistiska kortet när det är "ditt" forum som står för genusskillnaderna.

Jag personligen gillar kvinnor / tjejer och ser hemskt gärna fler som aktiva i föreningen.

Henke, jag schemalägger när alla i gruppen meddelat vilka dagar de absolut inte kan.


Pär, se ovan. Jag har inte kunnat göra någor schema än då gruppen inte är fulltalig.


Helt rätt om dagarna, om gruppen blir sju personer stor (personer, inte man), vilket är mitt mål så får varje funktionär tre tjänstgöringsdagar. Ibland kan det bli två för någon och fyra för någon annan, allt beror på tillgängligheten.

Det är som sagt jag som schemalägger, men man får givetvis inte dagar då man inte kan. Jag hoppas dock att alla som anmäler sig är solidariska och bara anger de dagar man absolut inte kan så att fördelningen kan göras rättvis.

Även om det inte skrivs så är det folk som läser. Vi är jätte aktiva i vår grupp på fejjan, mycket mer än tex rr och roh är i sina grupper. Vi länkar mycket mellan sporthoj och facebook, så hade tråden legat i vårt forum hade garanterat fler besökt själva forumet. Menar inte att det behövs för vi har hittat vårt ställe att samtala på men hade kanke varit trevligt. :)
Verkar ju inte spela någon roll hur pass aktiva forumen är i heller då ni inte hittat folk?!

Har själv bara sett delningen på facebook via sydskånes. Jag är jätte sällan inne på sporthoj nu för tiden och oftast blir det bara kolla de forum jag modererar i.

Jag delar jätte gärna förfrågan i vår grupp.

Mvh
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Då var vi tillbaka på ruta ett.

Nu har vi ett intressant läge, vi saknar fortfarande tre medlemmar i vår buller- och skamkärregrupp och vi har kick off och ambulansutbildnings på söndag.
Säsongen startar den 11:e maj så läget börjar bli kritiskt.

Är det någon som har intresse av att engagera sig i SSEmse så hör av er till mig via PM eller depachef[at]sydskaneemse.nu
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top