Auto Motor & Sport har ett upprop - Bojkotta bilbabes!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Aldrig i helvete...

Varför skulle man annars besöka en bilmässa?
För att glo på massa bilar, don't think so.....:huvet
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Never, vem vill se Nya Alfa Romeo 4c flankerad av en fet bilnasare med rosa skjorta?
Inte jag i alla fall.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ja. De får gärna springa omkring o dela ut lappar på mässor o sånt, men de ska för fan inte stå ivägen när man vill kolla på bilar/hojar. Vill jag se en hoj så vill jag se hojen, inte två sönderspacklade 19åringar i underkläder som klättrar omkring på den. :4skrika
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ställ dit ett par ingenjörer som är pålästa om varenda pinal på bilen, och som inte räds att prata om problemområden heller istället så man faktiskt kan prata lite med nån som inte är en lismande säljare. Ingenjörerna kan komma med valfritt utstickande tillbehör och klädsel vad mig anbelangar.
Går jag på hoj/bilmässa är det teknikporr jag är ute efter, internet är redan knölfullt av lättklädda damer i alla upptänkliga scenarier.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ställ dit ett par ingenjörer som är pålästa om varenda pinal på bilen, och som inte räds att prata om problemområden heller istället så man faktiskt kan prata lite med nån som inte är en lismande säljare. Ingenjörerna kan komma med valfritt utstickande tillbehör och klädsel vad mig anbelangar.
Går jag på hoj/bilmässa är det teknikporr jag är ute efter, internet är redan knölfullt av lättklädda damer i alla upptänkliga scenarier.

Jojo, det där skrev du för att sambon sitter bredvid dig va? :tungan
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Gud vad löjligt! Det är bara i Sverige, landet mellanmjölk, man kan komma på ett sånt upprop.

Det räcker att åka till Tyskland så är det sånna brudar på vilka mässor som helst, åk längre söder ut och sånna damer står som inkastare.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag skulle vilja se en ledare i någon av de ledande sydeuropeiska motormagasinen skriva ett liknande upprop och se reaktionerna. Alrik hade nog fått se sig om efter ett nytt jobb inom kort om han jobbat på dessa marknader.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bilbabes! Haha varför bojkotta dem? Jag och min familj känner några "bilbabes" utomlands mkt väl. De älskar att jobba med att bl.a stå modeller på de stora bilsalongerna. De har jäkligt kul och jag ser ingen anledning att utan vidare bojkotta något som inte förstör mänskligheten. Måste ju finnas en uppsjö andra världsproblem där Auto Motor & Sport kan lägga sin överskottsenergi.
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nej, hon har tagit sovmorgon. :hihi Sitter i köket och petar ved i vedspisen och jobbar på att tömma näsan och andningsvägarna på slem. :gnissla

Du ska svälja om du har sugit av en kompis, inte ha kvar mansslemmet i munhålan :brynad
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dessa jävla jämställdhetsmesar. Vem bryr sig, alls, förutom feministerna och deras åsikter spelar ingen roll alls.

Tänk på de stackars tjejerna, de är ju inte speciellt smarta alla gånger och de lär få svårt att få andra jobb :gnissla
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Gud vad löjligt! Det är bara i Sverige, landet mellanmjölk, man kan komma på ett sånt upprop.

Det räcker att åka till Tyskland så är det sånna brudar på vilka mässor som helst, åk längre söder ut och sånna damer står som inkastare.

Måste få svara på detta.
Jag jobbar i spelbranschen, alltså pc/tv-spel osv. Vår största branschmässa heter E3 och ligger i Los Angeles.
Denna mässa hade fullt av "booth babes" i många år. Till slut gick det över styr och alla försökte överträffa varandra vilket ledde till ett mäss-beslut om att denna sorts av "display" skulle förbjudas för att inte smutsa ner branschen mer än vad den redan gjort.

Det är inte bara vårt land som inser att det inte behövs "nakna" tjejer för att sälja diverse produkter.
Men visst, sex säljer och självklart kommer det fler pojkar till ett booth som har snygga halvnakna tjejer än ett som har utvecklare på plats.

Å andra sidan så är det inte pojkarna man vill åt på mässor utan folk som faktiskt investerar i bolagen och i produkterna. :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det finns inget om heter bilbabes. De där brewdarna är inte anställda utan klarar inte av att uppmärksamheten för en stund ligger på en sportbil i stället för dom. Det är därför de ställer sig framför bilen och ålar.

:mad:
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Äntligen ett bra initiativ. Hela grejen med att ha modeller kring fordonen är jävligt grottmänniska.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det finns inget om heter bilbabes. De där brewdarna är inte anställda utan klarar inte av att uppmärksamheten för en stund ligger på en sportbil i stället för dom. Det är därför de ställer sig framför bilen och ålar.

:mad:

"Do you see me now daddy? Do you see me?"
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top