Posten slarvade bort min Öhlinare!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Skickade mina gaffelben och Öhlinare till Öhlins-Jocke i Knivsta. Bara gaffelbenen kom fram….

Trött….:gråta:gråta
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fan va surt Mozzberk! :gråta Skickades dom som rek, eller med någon form av försäkring? Annars är ju risken stor att Posten bara skiter i det, eftersom du är dum nog att lita på dom :huvet
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Har du inget kolli nummer att gå på? Shit sånt är riktigt surt! Hoppas det ordnar sig!!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Posten i ett nötskal. Ring och var jävligt arg, härja och lev rövare så kanske du kan få hjälp att hitta dem. Om de inte låg i samma paket (vilket jag antar att de inte gjorde, annars har ju antagligen någon på posten eller annan isntans som hanterar paketen bestämts sig för att de behövde öhlinarna bättre) har de antagligen hamnat på fel ställe. Posten är förvånansvärt bra på att lämna paket med dyra saker på fel ställe.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Trist Moss. Nån på posten som kommer ha riktigt schysst väghållning i sommar alltså :rolleyes:
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Fan va surt Mozzberk! :gråta Skickades dom som rek, eller med någon form av försäkring? Annars är ju risken stor att Posten bara skiter i det, eftersom du är dum nog att lita på dom :huvet

När jag skickade mina försökte jag försäkra grejorna på posten. När dom hörde vad de var värda skakade de bara på huvudet. Blåögt chansade jag o skickade ändå. Jag hade tur och allt kom fram. Efter den här historien får man väl sätta sig i bilen och köra dit framgent

Vilken d-a olycka, så nära inpå säsongen åxå

Henrik
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tag lärdom, schenker! Spårbart, försäkrat och oftast billigare, 69 pröjsade jag sist och framme dagen efter. :fakta
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Skickade gaffelben i en snygg gafflebenslåda och surrade fast bakdämparen inslagen i kartong med 15 varv silvertape vid gaffelbenskartongen. Tre veckor senare fick jag tillbaka gaffelbenen. Ringer Jocke och frågar om han skickade ben och dämpare i separata paket?
- Vilken dämpare? Jag blev lite förvånad att du bara skickade gaffelbenen, du brukar ju vilja serva båda…

Så, någonstans mellan Varberg och Knivsta har dämparen trillat/tagits bort. Kollinumret står givetvis på gaffelbenskartongen. Anmälde allt idag och fastslog givetvis att "Detta är VIKTIGA grejor, SM-titlar står på spel!!!!!" vilket förhoppningsvis får paketletarna att leta lite i helgen.
Jocke var jätteförvånad: "Jag har skickat saker i 20 år och det har ALDRIG kommit bort någonting". Men nu var det dags….:huvet
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Maximal otur skulle jag säga
Vi skickar ca 5-10 paket om dagen med posten och det har fungerat klockrent

Däremot när vi skickade ett set gafflar till en kund med DHL så hamnade dom i en stad 40 mil bort, halvkul när han skulle köra på Gotland ring med avgång dagen efter……
Slutade med att VI fick betala 2500:- för att DHL skulle köra gafflarna till RÄTT adress
Kändes verkligen motiverat
Men men, vi skickar som sagt med posten idag, så DHL hade nog tjänat på att sköta det där lite snyggare ;-)
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Tråkigt. Visade frugan, hon var inte ett dugg förvånad. "Posten slarvar bort det mesta"
( Hon jobbar på ett elgrossistföretag som skickar 100-tals varor varje dag.)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Posten har slarvat bort min tail till nudan någon gång mellan förra fredagen och i måndags. Jag har fortfarande inte sett skymten av den. En enkel transport mellan Stockholmen och Huskvarna borde inte vara några problem med tanke på hur länge det skickats viktiga paket mellan orterna sedan (minst)1620.....
 

moddlaren

Guest
Jag har varit med om detta också. . Första gången var det ett par svarv bommar som försvann ett snyggt hål i paketet o väck var dom.. sändes som brev o då får man skylla sig skälv oavsett värdet..

andra gången beatälldes ett komplett turbo system.. intercolern var tejpad på lådan med en rulle silver tejp.. snyggt avskuret från lådan fick rådet att ta ut det som kommit fram.. men då har man ju tagit imot o godkänt paketet.. blev ett jävla liv... min intercoler dök upp helt plötsligt utan att någon kunde förstå... var väll någon långfingrad jävel på posten skälv antagligen..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
PMa kollinr och detaljer så ska jag se om jag kan stressa på dom lite på måndag.
Jobbar på Posten fast på brevsidan.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har vansinnigt goda erfarenheter av Posten och Postnord. Låt mig inte ens börja med DHL, för det är så mycket katastrof med den firman, så till den milda grad att jag aktivt väljer bort att handla från företag som skickar med DHL.

Hoppas allt kommer till rätta!
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Bara jag som tror att någon ville ha ett paket från våran nästa världskändis?
Men jag förstår frustrationen över detta :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top