Mc- intresserade vänner sökes!

GoWithTheFlow

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2014
Ort
Gävle
Hoj
-12 Kawazaki ER-6f
Hej!

Jag är en mc intresserad kvinna som söker likasinnade vänner för samåkning korta/långa turer och resor. Jag har inga problem med att åka själv men delar gärna upplevelser med andra. Om ni är intresserade så hör gärna av er så kanske vi ses där ute i vår/sommar/höst. // L
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Kul med lite tjejer på vägarna :)
Tuta i Bollnäs så kanske du får sällskap efter vägen :tummenupp
 

GoWithTheFlow

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2014
Ort
Gävle
Hoj
-12 Kawazaki ER-6f
Kom till Åland så ska några märkesvänner ta dig me runt ön ! :tummenupp :krama

Tack! Schysst! Jag har släkt på Åland (en farbror). Berättade för honom nyligen då han besökte mig att jag skulle vilja ta mig över från Åland till Parga med färjor i sommar! Kan det vara av intresse även för er? :)
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Tack! Schysst! Jag har släkt på Åland (en farbror). Berättade för honom nyligen då han besökte mig att jag skulle vilja ta mig över från Åland till Parga med färjor i sommar! Kan det vara av intresse även för er? :)

Ja , vi kan titta på datum osv. De beror helt på när de inträffar men meddela i god tid så är de inte omöjligt ! :yoparty
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Tack! Schysst! Jag har släkt på Åland (en farbror). Berättade för honom nyligen då han besökte mig att jag skulle vilja ta mig över från Åland till Parga med färjor i sommar! Kan det vara av intresse även för er? :)


-alla SH-åkare under sommaräventyr till Finland (eller t.ex med skåpbil, på väg till/från Kemora):
Istf den vanliga "k-containern" (Viking/Silja) kan jag varmt rekommendera att välja s.k. Skärgårdsvägen; Södra eller Norra linjen, från Åland till Pargas eller Osnäs. Det är fina öar och skärgårdsvägar, kombinerad med sträckor med mindre fartyg. (-Åland kan man nå exempelvis från Grisslehamn till Ekerö, eller från Kapellskär till Mhamn; tax-free funkar såklart under den par-timmars resan så att man kan "spara"... (taxfree möjliggör ju billiga biljettpriser, på sånt sätt är det bra..:)

De (uppenbarligen stat- eller landsting-finansierade?) skärgårdsfärjorna är lite knepiga: man måste boka/reservera i förväg, och "haken" är att vill man ha ett bra pris, måste man övernatta nånstans på Åland (well, det finns campingområden osv om man vill slippa hotell). Utan övernattning är det ett rätt dyrt alternativ. Men det är fina vägar och ställen/sevärdheter, t.ex Kökar eller Bomarsund.

En lyckad tur med hoj förutsätter att (man väljer de varmaste månaderna och) man har någorlunda tur med väder.
Info: http://www.alandstrafiken.ax/
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
SH har verligen gått ner sig...Inte en enda gång kom FRÅGAN ! Skärpining.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Pisk och hårda straff från moderatorerna är väl utlovade till den som ställer FRÅGAN...
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Hmm ..att börja med att ställa FRÅGAN kaxigt och offentligt "som introduktion" har väl sällan varit den smartaste strategin...? :rolleyes:

Men visst, alla 96 som läser tråden tänker väl presis samma sak!¡¡! -Förutom de tre som ljuger, och Alf-56 som rent råkade trycka sig till fel forum iom skärmpekaren är så svår att se...:hihi:lol
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
FRÅGAN är viktig, den MÅSTE ställas förr eller senare, det vet vi alla som varit med ett tag. Vi som varit det och ställt FRÅGAN mången gånger, måste ge chansen till nykomlingarna dock.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
När katten är borta dansar råttorna på bordet.....

varmt välkommen L! Hoppas du hittar många att köra med, gå gärna med i vår grupp om du vill ha lite kvinnligt sällskap. :)
 

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Kalmar Län
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
LOL lite många 'skärpningar' av inlägg :3freak

Tuta om du kommer i närheten av Kalmar Län :tummenupp

BTW så är det Burnouttävling i Nybro den 26 April :yoparty titta Däckcitys facebook :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top