Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Ser jag att det är en snygg chey med nice ass på hesten så går jag dIReKt på varvstop i hopp om att hon trillar av svimmar och jag får fram och göra stjärt och lungräddning och mina läppar får röra hennes.

Sedan är man hennes hjälte som räddade henne från dessa opålitliga hestar!

Win win lIxOm!
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ser jag att det är en snygg chey med nice ass på hesten så går jag dIReKt på varvstop i hopp om att han trillar av svimmar och jag får fram och göra stjärt och lungräddning och mina läppar får röra hennes.

Sedan är man hennes hjälte som räddade henne från dessa opålitliga hestar!

Win win lIxOm!

Freud? :hihi
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Det är inte bara vägarna som är överfulla med tappade hästar. Jag skulle gärna vilja se båten som fraktar alla japanska hojar till Europa. Varje hoj har 190 hästar plus då hojen packas i Japan, men bara 160 då hojen väl står på dynon i Sverige. Gott om bortsprungna hästar på den båten...

Sjöhestar kallas dom.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Hoppas verkligen folk här bara lider av något syndrom för att skoja med allting men annars är bra människor.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ger man sig ut på trafikerade vägar med ett djur som inte klarar trafikerade vägar så är det naturligtvis någnonannansfel(tm) när det skiter sig.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag tror inte jag är helt fel ute om jag påstår att TS har lämnat den här tråden för länge sen.
:hihi:hihi
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ger man sig ut på trafikerade vägar med ett djur som inte klarar trafikerade vägar så är det naturligtvis någnonannansfel(tm) när det skiter sig.


De flesta av oss är medvetna om vad vi gör och försöker hålla oss ifrån vägar så mycket de går (det är liksom inget större nöje att rida där).
Precis som de flesta som kör hoj inte stulit den och kör för full gas på cykelbanorna.


Jag har nog aldrig träffat en hoj där föraren inte tagit hänsyn. Det är vanligare att det är farbror med keps i liten bil som passerar på 5cm avstånd i full fart för att visa vem som bestämmer.

Det jag gärna undviker är min häst i deras framruta, vilket skulle resultera i en farbror lika platt som kepsen han bär :näsblod
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
När jag tjör bil brukar jag alltid tjöra nära hesten och tuta, den hoppar så skojigt då.

dsc-641.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För egen del så brukar jag alltid släppa av och rulla förbi hästar på tomgång. Vill köra in i en vettskrämd häst lika lite som jag vill köra in i en älg. Och förutom när jag kör min tvåtaktare så brukar jag inte få några arga blickar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top