Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
brukar faktiskt gå upp och lägga mig på högsta växeln alternativt om det går dra in kopplingen och rulla förbi ryttare på häst !:yoparty
 

Embargo

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Naturligtvis visar man hästekipage den största respekt i trafiken. Samt håller avstånd (Inte minst om man vet vem som ses som ansvarig om den vandrande hamburgaren exempelvis sparkar på ens blanka fordon).

Man vill inte stressa hestar, det försämrar smaken.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
ni som skriver att hästar ej är pålitliga djur att ni borde läsa på lite.... hästar är ej opålitliga. dock är deras instinkt att fly vid fara eller när dom blir rädda. och en motorcyckel skrämmer lätt en mc.

Du talar i tungor! Först är hästar inte opålitliga, men om en motorcykel skrämmer dem så kan de fly, då är ju hästarna i högsta grad opålitliga när vi kör våra mc i närheten av dem! Berätta mer om hur en motorcykel skrämmer en mc? :7peta
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Hestar e frukt...
 

Bifogat

  • bananer.jpg
    bananer.jpg
    39.6 KB · Visningar: 335
  • hest.jpg
    hest.jpg
    31.7 KB · Visningar: 182

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Du talar i tungor! Först är hästar inte opålitliga, men om en motorcykel skrämmer dem så kan de fly, då är ju hästarna i högsta grad opålitliga när vi kör våra mc i närheten av dem! Berätta mer om hur en motorcykel skrämmer en mc? :7peta

jag vill oxå veta mer om "motorcyckel skrämmer en mc"
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Tror alla här har vett att slå av på gasen när pollar dyker upp på vägen. Men eftersom de flesta kör med något typ av välljudande slipon (som jag själv, racefit growler) så är det stor chans man skrämmer hästen iallafall.
Ofta den ryker till o hoppar lite åt sidan...o det är inte så konstigt när det kommer något bakifrån mullrandes som hästen inte ser.
O inte kan stackarn vända på huvudet o kontrollera ufo:t heller då personen på dennes rygg håller krampaktigt i....euhm...."tömmarna"?..."munrepen"?....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hestar finns inte, det vet väl alla. De som ändå finns gör sig best i lasagne.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vad är skenförsäkring ?


Försäkring mot skenande hest....:D
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
hum, jag tror inte riktigt jag hänger med folk, skall inte hästarna vara i motorn? om de e ute på vägen o går så måste de vara något sliten maskin som har tappat dom med åren, bara o försöka fånga dom igen tycker jag! någon måtta måste det vara :rofl

Det är inte bara vägarna som är överfulla med tappade hästar. Jag skulle gärna vilja se båten som fraktar alla japanska hojar till Europa. Varje hoj har 190 hästar plus då hojen packas i Japan, men bara 160 då hojen väl står på dynon i Sverige. Gott om bortsprungna hästar på den båten...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top