Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Alltså det här är nästan taskigt. När det dyker upp en tråd här på forumet där det diskuteras hästar och en ovanligt hög andel skribenter är cheyer då dyker det upp den här sortens reklam i högerspalten.

celluiter.jpg
 

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Jättegammal R6
Alltså det här är nästan taskigt. När det dyker upp en tråd här på forumet där det diskuteras hästar och en ovanligt hög andel skribenter är cheyer då dyker det upp den här sortens reklam i högerspalten.

View attachment 402641
Ska man tolka ditt inlägg som att du tycker att vi manliga motorcyklister vanligen är vältrimmade fysiska praktexemplar?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Anar mycket ironi i tråden :D

Jag brukar alltid släppa på gasen när man kör förbi en ryttare och även ta det försiktigt vid omkörning av hästsläp. Oftast brukar ryttarna vinka o tacka för visad hänsyn o det är ju trevligt. Finns ingen anledning att skrämma hästarna så en olycka kanske sker :)
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Man ska visa hänsyn.
Var ute och körde lite aktivt med en kompis i somras och då fick vi se en med häst som hört oss så han stod vid sidan av vägen med hästen, och vi stängde av motorcyklarna och sköv dom förbi. Det var väldigt uppskattat av hästföraren :banana
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Heter det inte hest-cheyer...?

Seriöst. Vissa delar av året åker jag mycket hoj precis norr om huvudstaden och en sak som slagit mig är mängden 13-14 åriga tjejer sittandes på dessa flera hundra kilos köttstycken, ofta på asfaltvägar bland övrig trafik. Visst, både jag och mina vänner ser till att slå av i god tid och att inte framkalla överraskande ljud precis då man passerar kraken, men ändå...? Vilket känns som den största trafikfaran...? Ett hojgäng ute på bombarrepa eller en fyrtio kilos trettonåring som försöker manövrera flera hundra kilo cavallo med mindre stabilt psyke...?


konstigt, ändå jag tycker mig se fler män ligga och gråta i dikena runt stockholm än 14-åriga hästtjejer..:hihi
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Hahaha alltid samma sak..

Någon lägger upp en vettig och legitim påminnelse här på SH, och vad blir svaret? Jo, 423 retard inlägg:näsblod
Aja, dock kul läsning. Vet att ni alla är medvetna om djur kring och på vägarna. Men glöm inte att växla ner, dra in kopplingen, vinka och glid förbi :tummenupp
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
hum, jag tror inte riktigt jag hänger med folk, skall inte hästarna vara i motorn? om de e ute på vägen o går så måste de vara något sliten maskin som har tappat dom med åren, bara o försöka fånga dom igen tycker jag! någon måtta måste det vara :rofl
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
försöker alltid visa hänsyn för ryttare mm. oftast så stänger jag av motorn med dödarknappen och rullar förbi. men dessvärre så glor ryttarna oftast på en som om man ej har något på "deras" fina asfalterade allmänna väg att göra.....
dock tycker jag att ni som skriver att hästar ej är pålitliga djur att ni borde läsa på lite.... hästar är ej opålitliga. dock är deras instinkt att fly vid fara eller när dom blir rädda. och en motorcyckel skrämmer lätt en mc.

mc kollektivet vill att folk ska ha förståelse för att vi vill köra mc och ska accepteras i trafiken och att trafikanter ska visa oss hänsyn.... men varför har vi så svårt att visa hänsyn för andra????
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top