Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

Smagatusk

Guest
En gång när jag hade landat på Arlanda kom en polishund fram och luktade på mig så jag klappade den, när polisbrewden upptäckte det blev hon skitarg.

Undrar varför. Helt ärligt alltså.

Jag har gjort lite jobb på polisstationer, och polishundar har i alla fall i hälften av fallen kommit fram och snusat på mig. Hundförarna har aldrig - i de fallen det hänt - brytt sig om att jag klappat dem. Snarare tvärtom, varit pratsamma om hundar och deras beteende och what not.

EDIT: Jag klappade inte hundförarna. Jag klappade hundarna.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Haha vilket sammanträffande, brorsan råkade idag utför att just köra på utsmetat hästskit o fick ett trevligt släpp på det. Som tur var gick allt bra och bilen som kom behövde inte göra något :)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Finns två problem med hästbrudar, lukten och sen så har de större lår än mig själv ;) Men hittar man dom utan hästlukten så kan de vara väldigt fina flickor :tuttar

Man kan stå ut med lukten:D - bara man fixar barnbarn åt morsan - och förklarar att snuthästen luktar skit - det måste man göra som punkt 1
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Man kan stå ut med lukten:D - bara man fixar barnbarn åt morsan - och förklarar att snuthästen luktar skit - det måste man göra som punkt 1
Vänta nu.. Vem är morsan om man fixar barnbarn? Jag har inga tankar på att skaffa barn och göra barnet gravid:confused:

Edit: Jo nu förstår jag (hoppas jag) Din morsa! Ne men jag har 15-20 år tills jag behöver tänka på sånt skräp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Vänta nu.. Vem är morsan om man fixar barnbarn? Jag har inga tankar på att skaffa barn och göra barnet gravid:confused:

Edit: Jo nu förstår jag (hoppas jag) Din morsa! Ne men jag har 15-20 år tills jag behöver tänka på sånt skräp

Sorry men jag lever i en annan värld ibland - felskrivet:tummenupp.

Haha

Haha men mötet med polishästen och fittan på dess rygg var gulligt:) - lite iaf:banana
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Undrar varför. Helt ärligt alltså.

Jag har gjort lite jobb på polisstationer, och polishundar har i alla fall i hälften av fallen kommit fram och snusat på mig. Hundförarna har aldrig - i de fallen det hänt - brytt sig om att jag klappat dem. Snarare tvärtom, varit pratsamma om hundar och deras beteende och what not.

EDIT: Jag klappade inte hundförarna. Jag klappade hundarna.


Jag drar en gissning på att det var en bomb/knarkhund vars uppgift är att leta igenom passagerarna på Arlanda och om man klappar den blir den väl distraherad och tappar fokus.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Slår alltid av gasen och saktar in när jag passerar hest. Men en gång vinkade hesttanten till mig att stanna, vilket jag gjorde och då bad hon mig att istället föra rejält med liv från hojen. Hesten var tydligen en snuthäst under utbildning och skulle lära sig vid skarpa höga ljud. Vet inte varför den skulle vänja sig vid ljudet av en ylande radfyra dock! Känns inte som det ultimata fordonet att jaga sporthojar med liksom, även om snutens V70 och 9-5or är slöa så är nog fan hesten värre! :D
 

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Jag det är rätt - folk mobbar Pam för att hon är snut.

Man stannar och väntar iaf om det är barn/knattebrudar sen kör man- men även om det är vuxna hästar och vuxna brudar som är säkra på sina hästar så bromsar man in och inväntar man dom och låter dom PASSERA.

Osäkert om dom har koll på hästarna - det vet man aldrig - visa hänsyn och var inte spända mongos som måste köra fullgas förbi , det är bara löjligt och man får inte hestbrudsragg på det

Haha mötte just en stor hest med en fitta på ryggen -. gul väst med texten POLIS på.

Hesten dräggla på mig som fan

:rofl

Jag är INTE snut. Förresten heter det POLIS :fakta
För stycke två och tre :Bugar
För stycke fyra och fem :ajjabajja
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Slår alltid av gasen och saktar in när jag passerar hest. Men en gång vinkade hesttanten till mig att stanna, vilket jag gjorde och då bad hon mig att istället föra rejält med liv från hojen. Hesten var tydligen en snuthäst under utbildning och skulle lära sig vid skarpa höga ljud. Vet inte varför den skulle vänja sig vid ljudet av en ylande radfyra dock! Känns inte som det ultimata fordonet att jaga sporthojar med liksom, även om snutens V70 och 9-5or är slöa så är nog fan hesten värre! :D

Antagligen för att polishästar ska klara av mycket oljud och gör det oxå inne i tätorterna. Bara för att de klarar av traktorer och skördetröskor är det inte säkert att de klarar av något som är mindre än de är fast låter mer. :)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Något som skrevs i ett inlägg tidigare var om den där häst skiten, de är faneme förenat med livsfara för oss mc förare. de behöver inte gå speciellt fort för att de skall vara tillräckligt för att man skall köra omkull, Jag hoppas verkligen att de finns lagar emot att lämnaskit på vägen på samma sätt som hundskit , annars är det något allvarligt fel på samhället.

Men ja, de e ju klart man sänker farten när man åker förbi en häst, hästen o ryttaren skiter jag fullständigt i, men de är flykt djur så jag värnar om mitt eget liv genom att inte hetsa de i onödan, de kan ju faktiskt orsaka en trafikolycka som involverar mig bland de skadade. :fakta

Nej man behöver inte ta bort bajset efter en häst som skiter.
Hästskit tillhör marken den landar på. :D

Samma gäller hundbajs, kattpiss & människoavföring :banana

Eller att hästskit förr i tiden var hårdvaluta för trädgårdslanden. :)

Otippat att du vet allt om skit.. POOPY! :D

Funkar "skitbra" :hihi med/till att gödsla rabarber även idag!

man skall vara försiktig med hästskit i rabatten, de e väldigt starkt o kan döda växter, låt den bli "bränd" först, gärna 6 månader. --> F.D trädgårdsmästare, nu läkarstudent… vilken vändning jag vet :hihi

Rabarber är vad det verkar det enda? som tål obrunnen hästgödsel. Annars är det precis som du säger...det kan ta kål på nästan vad som helst.

I och med Permons ringa höjd över markytan är jag nog den av oss som mest närsynt studerat hestbajsets skuggsidor, därför vill jag nu komma med ett inlägg i debatten.

Senast idag var jag ute på en liten tur i vårvärmen. Lugnt och fint rullar jag fram på cykelvägarna, men när jag passerar stadens ridskola ser jag den på långt håll i motljuset. Traven med skit får den osande luften ovanför att dallra och jag vill inte ens tänka på vad följderna av ett andetag skulle innebära.
Den stinkande högen når gott och väl hjulnavet på Permon och förmodligen oljetråget på en ordinär bil.
Vad händer när en cyklist styr in framhjulet i det värmedallrande hindret, slår en volt och tumlar runt i lämningarna? Jag har svårt att tänka mig den ambulans som tar in den - i hästskit insmorde - patienten för omplåstring inne i bilen.


Nej, jag tänker ta kontakt med den gatutekniska roteln det gäller för att få deras syn på saken. Det ska bli intressant, återkommer med besked.
 
Last edited:

MrAndersson

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Ort
Skaraborg
Hoj
Ktm 690SMC -11
Brukar så av i god tid om jag ser hästen, som många säger: det är inte hästen som vill vara på gatan utan personen ovanpå.

Fick förövrigt väldigt passande reklam när jag gick in i tråden!
Ga1yvS8.png
:yoparty
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Brukar så av i god tid om jag ser hästen, som många säger: det är inte hästen som vill vara på gatan utan personen ovanpå.

Fick förövrigt väldigt passande reklam när jag gick in i tråden!
:yoparty

Jaga hest?! jobbar du på Findus?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skulle tro att varm hästskit är precis lika dödligt livsfarlig som varm asfalt.

Så är det nog, fast varm asfalt luktar ju nästintill gott! Varm hestskit däremot...


Har i allafall ringt kommunens växel och lagt fram mitt ärende och blev då kopplad till personen som har skitfrågor på sitt bord. Tyvärr kom jag inte längre än till hennes telefonsvar och väntar fortfarande på att hon ska ringa upp.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top