Hojtemperatur?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
+12 grader och sol är ju ett drömscenario, jag kör när det kryper upp över nollan.

Är abstinensen tillräckligt stor så kör jag även om det är minusgrader och torrt :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Över nollan, är det äver 7 kör jag längre turer.
 

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Var 6-9 grader igår och de var faktiskt inte lika härligt som förra helgen när de va 14 grader. Kom på mig själv med att sitta o frysa med uppdragna stela axlar och kalla fingrar.
Så för att riktigt njuta behöver iaf jag 15 grader :p
 

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Har blivit tvingad att köra hojen till jobbet vid +2. ( en hjullastare tyckte att min bil stod i vägen.) det är tamefan plågeri... +15 och solsken minst
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Var 6-9 grader igår och de var faktiskt inte lika härligt som förra helgen när de va 14 grader. Kom på mig själv med att sitta o frysa med uppdragna stela axlar och kalla fingrar.
Så för att riktigt njuta behöver iaf jag 15 grader :p

Det var absolut inte lika härligt.. Blev några mil igår i lugnt tempo. Blåste som fan också.
I helgen ser det dock lovande ut :Bugar.
Jobbpendlandet börjar nog i mitten av månaden för min del då väderrapporten ser lovande ut! :banana
 

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R
Menar du nöjeskörning?
I helgen som var så hade vi 17+ samt strålande sol och vindstilla = perfekt hojväder :banana
I morse var det -4,7 när jag for iväg, inte lika perfekt men den funkar det med men som sagt då var det ingen nöjeskörning utan till jobbet som gällde.
Plockade ut hojen i februari i år, det har ju inte varit någon vinter. Pendla till jobbet funkar utmärkt. Ut och nöjesköra väntar jag nog med tills det är varmare.
/B
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Med skinnställ vill jag nog ha +10 grader...
Men vill man absolut ut och köra trots kall temperatur så kan
man ju pälsa på sig som en polarbjörn... men nä...
Nä, 25 Grader, T-shirt o flipp flopp å me en mjukglass i tassen puttrandes fram... :tummenupp
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag brukar ta det säkra före det osäkra och vänta till efter midsommar innan jag tar ut hojen. Jag brukar kunna köra hela juli och i alla fall halva augusti utan några större problem.
 

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Jag brukar ta det säkra före det osäkra och vänta till efter midsommar innan jag tar ut hojen. Jag brukar kunna köra hela juli och i alla fall halva augusti utan några större problem.


Väntar du så länge? Varför?

Personligen vill jag nog ha 12-14 grader och sol för att påbörja varmkörning. Gällande hårdkörning vet jag inte om jag har hormonerna längre.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
väntar man med att ta ut hojen när det är 14+ och sol så kan man inte ha något riktigt hojintresse....
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag förstår inte frågan... Haft en köldeffekt på -42 en gång förra vintern. Myggfritt!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Vad är definitionen på riktigt hojintresse?

Själv vill jag ha >+10degC. Under det litar jag inte riktigt på väggreppet.

Definitionen på riktigt hojintresse är när man kör för att det kliar i fingrarna och man måste ut en sväng.
Inte när man enbart kör i 28+ och torrgasar framför brudar på sin sprillans R1 finansierad av sms-lån, utan ljuddämpare.
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Har besikning idag. Körde 3 mil till jobb imorse. -3 när jag steg upp. Väntade med att köra tills +0,9
Körde dock inte i skinn utan allväder-Goretex. Händerna och fötterna brukar vara knepigt, men det gick förvånandsvärt bra!

Ni uppifrån landet kör ju skoter vinterhalvåret så varför skulle vi här nere i söder gnälla på någon plusgrad? :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top