Vad kan driva dig till fullständigt nervsammanbrott?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Som god kvällsskrivare tänkte jag inleda denna tråden med att berätta om en typisk onsdag i mitt liv..
Jag började med en tidig morgon, tagit ut komp för att kunna hinna mecka lite hoj innan jobb. I verkstaden så klydda det mesta.
- nya varvräknare jag köpt funka inte.
- omklädda sadeln var byggd på en sadelbotten som inte passa på bågen.
- jag slog upp mitt skenen på att kicka i gång hojen med typ 14 kg komp.
- sparka omkull skruvlådan.

Ja, det vanliga som kan göra en dag lite halvpissig. När tiden börja dra ihop sig så körde jag hem för att byta om till jobb. Stiger ur bilen för att låsa den. Har centrallås, låset på förarsidan var kasst och jag har 1 nyckel.....
När jag vrider om för att låsa passagerardörren så låses bilen, men nyckeln fastnar i låset. Går att vrida ett kvarts varv åt båda hållen, men vägrar komma ut. Jobbet börjar om 30 min och jag kan varken lämna bilen med den enda nyckeln i dörren, eller ta mig in för att köra. Efter ungefär 46 könsord, 1,5 timmes lirkande, en halv burk 5-56 så får jag ut nyckeln med hjälp av en tång och mejsel.
Då smörjer jag upp nyckeln, trycker försiktigt in för att detta är det enda låset som kan ta mig in i bilen. När jag vrider om nyckeln så snurrar den 180 grader utan motstånd. Låset är kasst... Sååå på måndag får man gå ner och flörta med banken så man kan få loss lite pengar till ny bil, för mitt psyke pallar inte fler dåna här onsdagar!!:näsblod
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Allt meck, hemmafix, skruvar, kablar, datorer kan dra åt helvet!!!!!!!!!

#spännband
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Förutom alla obegåvade trafikanter som gör de mest ogenomtänkta attackmanöver man kan tänka sig, så är det riktigt frustrerande med dessa rövmagneter som under alla omständigheter måste ligga en halvmeter bakom mig när jag kör bil.
Det spelar ingen roll om jag ger stålet från rödljuset, dom ska fanimig ikapp och slipstreama i alla fall.
Gasar jag så hänger dom på, bromsar jag så smäller det.
Jag har kollat noga bak på bilen så den inte är magnetisk eller har en skylt där det står "komsi-komsi, kryp närmare så får du godis"

Det är riktigt frustrerande, punkt!
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Byråkrati och pappersvändare...:huvet och andra idiotiska påfund som enbart har uppkommit för att vi har det för "bra" i samhället, såsom, hen, kvoteringar...:4skrika
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Gigantiska kundvagnar som framföres av pensionärer, som måste handla i eftermiddagsrusningen.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Att all teknik på jobbet MÅSTE krångla samtidigt samt att supporten är under all jEfla kritik......
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...kollegor som inte har någon vilja eller driv öht, utan nöjer sig med att bara andas genom munnen och ser spotify som arbete.

#fallingdown
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mina barn som båda är i trotsåldern.
Oftast på morgnarna kommer de på att de inte skall göra nånting alls. Inte äta, inte klä på sig, inte gå till dagis....
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Mina barn som båda är i trotsåldern.
Oftast på morgnarna kommer de på att de inte skall göra nånting alls. Inte äta, inte klä på sig, inte gå till dagis....

...och medan man tar på ytterkläderna på den ena, stressad inför dagislämning, tar den andra av sig sina kläder...

Då stiger blodtrycket.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Förutom alla obegåvade trafikanter som gör de mest ogenomtänkta attackmanöver man kan tänka sig, så är det riktigt frustrerande med dessa rövmagneter som under alla omständigheter måste ligga en halvmeter bakom mig när jag kör bil.
Det spelar ingen roll om jag ger stålet från rödljuset, dom ska fanimig ikapp och slipstreama i alla fall.
Gasar jag så hänger dom på, bromsar jag så smäller det.
Jag har kollat noga bak på bilen så den inte är magnetisk eller har en skylt där det står "komsi-komsi, kryp närmare så får du godis"

Det är riktigt frustrerande, punkt!

Testa dutta till på bromsen lagom så ljusen tänds och det blir en liten antydan till inbromsning utan att direkt tappa fart.

Det brukar få följden att de panikbromsar och sedan håller sig på vettigt avstånd.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Var det det värsta ni kunde komma med? :7peta

Larv! :fakta

Säger bara en sak: :tuttar

:hej

/e
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
:fakta

Säger bara en sak: :tuttar
/e

Faktiskt lite roligt. :krama

Men föranleder till en sak som jag kom på nu. Vilket gör mig galen. :näsblod

Det är själva fan.... att man alltid ska bli anklagad för att ha "slarvat/städad/slängt bort" saker som inte är mitt ansvar.

Typ såhär:

Han: "Du... har du sett den där grejen..!?... den låg här förut...å nu är den inte kvar längre"
Jag: "Nää... jag har inte sett den... har inte legat där på flera veckor i så fall"
Han: "JOOO.... men jag VET att den legat där" (hör det outtalade.. jävla kärring du har väl städat/ kastat/ slarvat bort den)
Jag: NEJ... jag har (för fan) inte rört den... du får väl kolla DÄR" (ger förslag på tänkbart ställe fast jag inte RÖRT grejerna)
Han: "Ja.... här låg den"

Varje jävla gång något är "spårlöst" försvunnet :gnissla

:näsblod
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Faktiskt lite roligt. :krama

Vilket föranleder till en sak som jag kom på nu. Vilket gör mig galen. :näsblod

Det är själva fan.... att man alltid ska bli anklagad för att ha "slarvat/städad/slängt bort" saker som inte är mitt anvar.

Typ såhär:

Han: "Du... har du sett den där grejen..!?... den låg här förut...å nu är den inte kvar längre"
Jag: "Nää... jag har inte sett den... har inte legat där på flera veckor i så fall"
Han: "JOOO.... men jag VET att den legat där" (hör det outtalade.. jävla kärring du har väl städat/ kastat/ slarvat bort den)
Jag: NEJ... jag har (för fan) inte rört den... du får väl kolla DÄR" (ger förslag på tänkbart ställe fast jag inte RÖRT grejerna)
Han: "Ja.... här låg den"

Varje jävla gång något är "spårlöst" försvunnet :gnissla

:näsblod

Låter som att du brukar städa bort saker och då är det ju inte konstigt om du sedan blir tillfrågad när din gubbe inte hittar sina prylar även de gånger han själv förlagt prylarna.

Min sambo städar jämt undan saker och sällan till bestämda platser utan de hamnar bara i närmaste låda, skåp osv. Sedan är det inte lätt att hitta den där saxen, skruvmejseln eller vad det nu råkar vara.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Mina barn som båda är i trotsåldern.
Oftast på morgnarna kommer de på att de inte skall göra nånting alls. Inte äta, inte klä på sig, inte gå till dagis....

...och medan man tar på ytterkläderna på den ena, stressad inför dagislämning, tar den andra av sig sina kläder...

Då stiger blodtrycket.

Som utomstående kan man bara le åt det hela och se det komiska i situationen.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top