Resa - Var?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Idag damp semesterbekräftelsen ner i brevlådan.
Således dags att börja kika på vart man ska resa.

21/7-10/8 fick vi semester.

Har funderat i ett par månader nu vart vi vill resa, vad vi vill ha för typ av resa osv osv men inte riktigt kommit fram till nåt, finns ju så mkt man vill göra.

Söker därför lite tips på vart man ska åka, vad man ska göra, vilka ställen man ska och inte ska åka till denna period osv.
Dumt o ta en drömresa till västindien under deras regnperiod tex.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mongoliet är cool om man är den typen. Gillar Filippinerna också. Vad för typ av semester har ni tänkt er? Dricka drinkar vid poolen eller bestiga en bergstopp?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det skulle ju underlätta om man åtminstone visste om ni är ute efter värme (och i så fall hur varmt), hur långt ni vill åka, om ni vill ha stad, strand eller aktiviteter eller nån kombination av det... Enbart kravet "ingen regnperiod" utesluter ju inte så stor del av möjliga resmål. ;)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Utan preciserade önskemål kommer förslagen nog att bli fantasifulla.

Stanley på Falklandsöarna, det är mitt förslag. Fast då i januari, i juli har de vinter.
Pingvinsafarin till Bluff lagoon är trevlig.

Lagom med turister också!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sicilien.

Bilade runt där en dryg vecka för ett par år sedan och jag tyckte det var helt fantastiskt.
Att sätta sig på ett café och dricka en espresso i någon liten bergsby är ett väldigt enkelt men ändå svårslaget tidsfördriv. Dessutom blir jag fortfarande nästan tårögd när jag tänker på den där pizzan jag åt på den där restaurangen vid havet i Cefalù. :drool
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag var väldigt oprecis med flit just för att få de tipsen man själv inte tänker på annars.
Även tips på helt "vanliga" resor är välkommet.
Två veckor på nåt hotell på honolulu som var helt sjukt gött eller en vecka på menorca etc.
Vi funderar på allt från solsemester på gran canaria, bilresa i USA , tokyo , hong kong osv.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tokyo har 35C och en oändlig luftfuktighet i Juli, Augusti. Vår och höst är rätt tid att komma hit.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tokyo har 35C och en oändlig luftfuktighet i Juli, Augusti. Vår och höst är rätt tid att komma hit.

Aj då.

Nån som vet hur det är med HongKong?
Kollade bara lite snabbt på mobilen innan jag gick o la mig o då fick jag upp flyg+5stjärnigt hotell för 10-11 papp för 11 nätter, det är ju taget isåfall.
 

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Ort
Southern
Hoj
rad4
Spara degen och åk i januari-februari-mars direkt efter regnperioden i Karibien. Och då drar du till antingen Jamaica eller Tobago. Jag höll på att fastna där så fantastiskt är det.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Aj då.

Nån som vet hur det är med HongKong?
Kollade bara lite snabbt på mobilen innan jag gick o la mig o då fick jag upp flyg+5stjärnigt hotell för 10-11 papp för 11 nätter, det är ju taget isåfall.

Hong Kong är cool. Riktigt intressant stad som har mycket att erbjuda.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Spara degen och åk i januari-februari-mars direkt efter regnperioden i Karibien. Och då drar du till antingen Jamaica eller Tobago. Jag höll på att fastna där så fantastiskt är det.

Ja de har vi funderat på också.
Problemet är bara att tjejen pluggar så det är bara nu i sommar det är funkis att dra iväg :/

Håller på o kikar på Maldiverna nu, verkar ju halvtrevligt =)
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Singapore gillar jag personligen, speciellt då man lätt kan kombinera det med några dagar på t.ex en indonesisk ö för lite snorkling om man känner för det, eller t.ex Malaysia, Vietnam, Kambodja eller Thailand. Lite beroende på hur länge man vill vara borta och hur mycket pengar man vill lägga, kanske.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Singapore gillar jag personligen, speciellt då man lätt kan kombinera det med några dagar på t.ex en indonesisk ö för lite snorkling om man känner för det, eller t.ex Malaysia, Vietnam, Kambodja eller Thailand. Lite beroende på hur länge man vill vara borta och hur mycket pengar man vill lägga, kanske.

Låter ju fint, men två veckor som vi tänkt ger väl inte utrymme att åka runt för mkt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Singapore gillar jag personligen, speciellt då man lätt kan kombinera det med några dagar på t.ex en indonesisk ö för lite snorkling om man känner för det, eller t.ex Malaysia, Vietnam, Kambodja eller Thailand. Lite beroende på hur länge man vill vara borta och hur mycket pengar man vill lägga, kanske.

Vilka kombinationer har du gjort?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Låter ju fint, men två veckor som vi tänkt ger väl inte utrymme att åka runt för mkt.

Nej, mycket behöver man ju inte åka runt, men man kan ju kombinera t.ex Singapore och Indonesien på två veckor. Jag känner flera som gjort den typen av resa på två veckor och gillat det så det är ju fullt möjligt. Det är ju dessutom ett ganska bra sätt att kombinera storstad och exempelvis strand och snorkling på om man inte vill ha enbart det ena i två veckor. :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top