Nya däck till Z1000

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Har precis köpt mig en ny beggad hoj där framför allt framdäcket är dåligt och måste bytas, dock är det inte mycket kvar bak heller så tänkte köpa mig ett nytt set.
Det sitter på Michelin Pilot Power idag, men har ingen direkt uppfattning om dom är bra.

Det jag vill få ut är bra fäste samt lång livslängd, är absolut ingen räserförare så prioriterar miltal än banfäste om man säger så :)

Dunlop Roadsmart, Sportsmart, Michelin Pilot Road 3 är väl dom jag kikat på. Vill lägga mig runt 2000 +-

Tips emottages.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Pilot Road tar aldrig slut vid gatåka, bra våtegenskaper och när det är kallt är min erfarenhet, har kört två set med både 2 och 3. Dunlop har jag inte testat.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Pilot Road har ju fått enormt mycket lovord, kommer nog också satsa på ett set såna vid byte.

Förresten, du som köpte den svarta 08'an i Ockelbo? :)
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Michelin PR2 håller ungefär dubbelt så långt jämfört med Dunlop Roadsmart, som bara klarar runt 700 mil gata. PR3 och PR4 ska klara ännu fler mil än tvåan...
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Pilot Road har ju fått enormt mycket lovord, kommer nog också satsa på ett set såna vid byte.

Förresten, du som köpte den svarta 08'an i Ockelbo? :)

Japp va upp i fredags och köpte hojen, ångrar mig inte en sekund, va du den andra som va sugen?

Har i alla fall beställ Pilot Road 3 nu från mynetmoto 2386kr inkl frakt känns som ett bra pris.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Japp va upp i fredags och köpte hojen, ångrar mig inte en sekund, va du den andra som va sugen?

Har i alla fall beställ Pilot Road 3 nu från mynetmoto 2386kr inkl frakt känns som ett bra pris.


Härligt!

Nja, jag hade hört mig för på pris och bett om ett par bilder men hade siktet inställt på annat egentligen (Superduke)

Men den såg ball ut den du köpte!
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Försökte pruta lite på dom 53 han begärde men gick inte då han hade andra köpare. Ingen lust att åka 40mil för ingenting :) men läcker är den tycker jag iallafall :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Michelin PR2 håller ungefär dubbelt så långt jämfört med Dunlop Roadsmart, som bara klarar runt 700 mil gata. PR3 och PR4 ska klara ännu fler mil än tvåan...

Nu måste du väl ännå blandat ihop sportsmart och roadsmart. :va Sportsmart håller 600 mil för mig, mina nuvarande roadsmart har varit ToR till Nürburgring, och gått en halv säsong nu, och de är inte ens lite platta än. 1200 mil nånting tror jag det blev på dem förra säsongen.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Hur är diablo rosso corsa i hållbarhet? o.0
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Nu måste du väl ännå blandat ihop sportsmart och roadsmart. :va Sportsmart håller 600 mil för mig, mina nuvarande roadsmart har varit ToR till Nürburgring, och gått en halv säsong nu, och de är inte ens lite platta än. 1200 mil nånting tror jag det blev på dem förra säsongen.
Blev osäker nu... Kan det verkligen sitta Sportsmart på Suzuki Bandit som original? Om så är fallet så tar jag tillbaka allt jag sagt - och hävdar istället motsatsen.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Nu måste du väl ännå blandat ihop sportsmart och roadsmart. :va Sportsmart håller 600 mil för mig, mina nuvarande roadsmart har varit ToR till Nürburgring, och gått en halv säsong nu, och de är inte ens lite platta än. 1200 mil nånting tror jag det blev på dem förra säsongen.
Blev osäker nu... Kan det verkligen sitta Sportsmart på Suzuki Bandit som original? Om så är fallet så tar jag tillbaka allt jag sagt - och hävdar istället motsatsen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top