Jag är frälst, så jävla frälst!

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Om jag i framtiden skulle byta ut mina två hojar (en gammal sporthoj och en något nyare motard) och välja en hoj så skulle det bli en Superduke!
Tjejen min åker gärna med på firebladen, hur är Superduken att åka två på?
Blir sällan några jättelånga rundor med henne, men en 10-15 mil kan det bli ibland.. :D
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
7 nya mil, nu utan dB-killers... Jösses säger jag bara! På gränsens till att den är för högljudd nästan:rock

Fick bättre gång på hojen utan dom, försvann en del ryck och motorbromsen känns lite mer lättdoserad (kan vara inbillning förstås).

Jag hade glömt hur kul det faktiskt är att åka gata, så det här kommer bli en härlig säsong!


Jag rekommenderar dig starkt att skaffa öppet luftfilter. Som den ryter när du ger lite gaspådrag :tuttar
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Om jag i framtiden skulle byta ut mina två hojar (en gammal sporthoj och en något nyare motard) och välja en hoj så skulle det bli en Superduke!
Tjejen min åker gärna med på firebladen, hur är Superduken att åka två på?
Blir sällan några jättelånga rundor med henne, men en 10-15 mil kan det bli ibland.. :D

Tjejen hade absolut inga problem att sitta bak på när jag hade 990. Man sitter inte på en piedestal och sällan man hörde henne gnälla över smärta i knäna. Jag trivdes även att köra SD när hon satt bakpå.
 

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Tjejen hade absolut inga problem att sitta bak på när jag hade 990. Man sitter inte på en piedestal och sällan man hörde henne gnälla över smärta i knäna. Jag trivdes även att köra SD när hon satt bakpå.

Var lite rädd att jag skulle få det svaret... :hihi
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Fan vad sugen jag blir på en superduke nu, och jag som skaffade en thundercat för knappt en vecka sen bara! :D haha
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jag rekommenderar dig starkt att skaffa öppet luftfilter. Som den ryter när du ger lite gaspådrag :tuttar

Sitter ett BMC-filter på den och RC8-trattar, så den ryter riktigt gott kan jag säga :tummenupp

Har ni mycket trafikövervakning i Ljusdal?
Näe, det kan man väl inte påstå, men å andra sidan så harvar jag inte runt i Ljusdal hela säsongen heller...

Om jag i framtiden skulle byta ut mina två hojar (en gammal sporthoj och en något nyare motard) och välja en hoj så skulle det bli en Superduke!
Tjejen min åker gärna med på firebladen, hur är Superduken att åka två på?
Blir sällan några jättelånga rundor med henne, men en 10-15 mil kan det bli ibland.. :D

Kanon! Jag och frun stack ut igår och drog av en fem mil. Hon var helnöjd och jag än mer nöjd. Hojen är skönt bottenstark och fjädringen fungerar riktigt bra med skjuts.
Blev även förvånad över hur rymlig den kändes med två på - grymt imponerad faktiskt!
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Sitter ett BMC-filter på den och RC8-trattar, så den ryter riktigt gott kan jag säga :tummenupp
................................................................................................................
Ljudet är lite på "gott och ont" - jag hade en SD med akra och en SD med FMF apex utan DB och den sistnämnda gick f-n inte att köra på i längden... blev stoppad av "konstapeln" och vid körning i stadsmiljö så var det nästan så att man skämdes lite i långa loppet... :)... men dom låter oerhört nice...
Men Grattis till hojköpet, såg fin ut och det är utomordentligt trevliga hojar att köra! :tummenupp

Själv blir det att "vädra" en Speed Triple med Arrows pipor!
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Oxå sugen på nån ktm men det känns som att de e så jäkla överprisade. man får peja 60-70k för en från 07 typ.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Oxå sugen på nån ktm men det känns som att de e så jäkla överprisade. man får peja 60-70k för en från 07 typ.

Efterfrågan styr priset :)

Du får i och för sig betala liknande summor för t ex FZ1 och Z1000 så jag vet inte om de är direkt överprisade.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Jag hade en SuperDuke 990 för tre år sen och ångrar mig fortfarande att jag bytte bort den. :(

Ingen som vill byta sin SD mot en Öhlinskittad BMW F800GS med 17" Excelhjul fram? :crash
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Hoppade Svedea pga (bland annat) 10k i självrisk för stöld och gick på Bilsport och MC istället.
 

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Jag hade superduke som första hoj! Roligare hoj är svårt hitta.. Brutal trots så få hk! Trycket kommer med desamma..

Ville dock prova sporthoj men jag lämna inte twin-träsket (RSV1000R factory -08) och den gillar jag mycket den med! TWIN SKA DET VA!:yoparty
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Hm, näe den ska servad på verkstad :)

Kan jag ha mött dig i lördags? På fm vid tiotiden?


Okej, då rekommenderar jag att du byter verkstad.

Nja, inte uppe hos dig iaf. Men har varit runt en del i Sthlm - Uppsala i lördags.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
KTM är spännande, man vet inte hur länge lyckan varar :krama dvs, man vet inte hur länge dom håller :brynad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top