Vilken kurs?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
AK Steg 1 eller knix.

AK är storbanekurser där du får köra på en stor bana, man delas upp i steg och hastigheter och grupper, och får några instruktörer per grupp som kommer med uppgifter och feedback och som gärna svarar på alla möjliga frågor under dagens gång.
Knix är kurs på gokartbana, man kör i hastighetsindeling och gruppindelning, varje grupp får ett par handledare som ger uppgifter och kommer med feedback.

Knix är på grund av den mycket mindre banans karaktär i lugnare tempo, men fortfarande oförskämt skoj. Och kostar mycket mindre.
På AKK så får man möjlighet att känna på hojen i lite högre hastigheter, men det kostar också mer. AKK har också flera steg där fler moment finns än på Knix.

Vågar du ge dig på storbana på direkten är det inget problem alls att göra det, annars kan knix vara ett bra sätt att bli varm i kläderna...

Men akta dig, för du kommer bli biten!
 
Last edited:

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
AKK Steg 1 eller knix.

AKK är storbanekurser där du får köra på en stor bana, man delas upp i steg och hastigheter och grupper, och får några instruktörer per grupp som kommer med uppgifter och feedback och som gärna svarar på alla möjliga frågor under dagens gång.
Knix är kurs på gokartbana, man kör i hastighetsindeling och gruppindelning, varje grupp får ett par handledare som ger uppgifter och kommer med feedback.

Knix är på grund av den mycket mindre banans karaktär i lugnare tempo, men fortfarande oförskämt skoj. Och kostar mycket mindre.
På AKK så får man möjlighet att känna på hojen i lite högre hastigheter, men det kostar också mer. AKK har också flera steg där fler moment finns än på Knix.

Vågar du ge dig på storbana på direkten är det inget problem alls att göra det, annars kan knix vara ett bra sätt att bli varm i kläderna...

Men akta dig, för du kommer bli biten!
bokade precis bkk på kinnekulle, ska bli grymt kul o lärorikt :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tänkte fega med lugn, men tog medel :gnissla

Just hastighetsgrupperna brukar man kunna få byta ganska fritt om man känner att man inte passar i den man valde, eller om instruktörerna tycker att man håller på tok för hög/låg fart.
Medel är hyfsat sansat, så tror inte det är några problem alls för dig där. Det har varit den absolut största gruppen på de kurser jag varit på. :)
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Just hastighetsgrupperna brukar man kunna få byta ganska fritt om man känner att man inte passar i den man valde, eller om instruktörerna tycker att man håller på tok för hög/låg fart.
Medel är hyfsat sansat, så tror inte det är några problem alls för dig där. Det har varit den absolut största gruppen på de kurser jag varit på. :)

Vad skall man annars förvänta sig i mellanmjölken land?:rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad skall man annars förvänta sig i mellanmjölken land?:rolleyes:

Hehe, tack vare Svedea så ska jag köra mina två första kursdagar i medel i år, hade tänkt köra snabb pga jag hela tiden hinner ikapp folk i medel. :gnissla Men efter det ska jag fara runt på en ren banhoj. :banana
Och köra i lugn grupp i steg 6. :crash
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Surt! Jag bytte Svedea mot Bilsport för superduken som protest...

Jag flyttade två hojar från Svedea till Bilsport & MC häromdagen...också i ren protest!
Bilsport & MC frågade om de skulle annulera försäkringarna åt mig...när jag sa att det nöjet ville jag behålla för mig själv så skrattade han. :)Det gjorde inte den på Svedea som jag pratade med. :rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag flyttade två hojar från Svedea till Bilsport & MC häromdagen...också i ren protest!
Bilsport & MC frågade om de skulle annulera försäkringarna åt mig...när jag sa att det nöjet ville jag behålla för mig själv så skrattade han. :)Det gjorde inte den på Svedea som jag pratade med. :rolleyes:

Hade det inte varit för att Svedea halverade priset på försäkringen för mig, och Bilsport&mc höjde med sådär 60% så att bilsport helt plötsligt var larvigt mycket dyrare när båda försäkringarna skilde 500 spänn förra året så hade jag också bytt från Svedea. :gnissla
Fast, jag ska ändå skaffa en ban/racehoj så det gör ju inte så mycket.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top