KTM 950 SM stulen vid provkörning

kanstrup

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
KTM 950 SM -06
Hej,

Min KTM 950 SM som låg ute till försäljning blev stulen igår kväll i Lund. En 26-årig kille var och kollade på den och ville provköra den. Jag bad att få hans körkort och fick hans plånbok och mobil. Vi bestämde färdväg och sen försvann han innan jag hunnit stänga och låsa garaget och följa efter i bil. Ärendet är polisanmält och jag har personens namn och personnummer.

Killen som stal hojen sade sig bo i Lund men enligt uppgift är senast kända hemorter Nyköping och Eksjö så hojen kan möjligtvis finnas där i trakterna nu.

För bilder på hojen se min säljesannons alternativt stulnafordon.se

Regnr: FOY567
/Mikael
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Men är det ett äkta körkort? Alt liknar bilden honom?
Svensk? utländskt utseende?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Han verkade inte helt pålitlig då när du skulle köra efter i bilen.. Hur tog han sig till dig?
 

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Va sjukt. Vad mer kan man göra förutom begära körkort. Ska man hoppa bakpå o riskera livet för nån kamikaze kanske. Pengar i förskott kanske men mina köp har skett via internetbank och jag är inte så sugen på att skicka över pengarna i förskott till vilken garanti att jag får dessa tillbaka om köpet ej blir av.
 

moddlaren

Guest
Det jävligaste är väll att försäkrings bilag brukar säja nej till ersättning då man gett bort nycklarna frivilligt. .
 

moddlaren

Guest
Postväxel på summan.. den kan du ge till ägaren innan provkörning och efter provkörning skriver du på ditt namn.. den är inte värd bläcket på pappret utan din namnteckning. . Skulle den försvinna eller vägras lämnas tillbaka efter provkörning ringer man bara banken innan nästa bankdag o spärrar numret på växeln o den går aldrig lösa in..
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Postväxel på summan.. den kan du ge till ägaren innan provkörning och efter provkörning skriver du på ditt namn.. den är inte värd bläcket på pappret utan din namnteckning.

Fast det är ju detsamma som att inte lämna någon säkerhet ö.h.t. då ju. Jag hade ju personligen hellre tagit körkort + mobil än en värdelös bit papper.

Till TS: Hoppas det löser sig. Sånt är ju bara för tråkigt alltså. Även jag är lite nyfiken på hur de kom till platsen där provkörningen ägde rum.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Det säkraste verkar vara att ha en polare på en snabbare hoj som följer med vid provkörningen.
Samt att hojen som ska säljas har max 2 L soppa i tanken...
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
precis detta är orsaken till att man ska ta betalt i förskott.
jag lämnar ALDRIG ut bil eller mc utan att se pengarna först.
å andra sidan förstår jag inte riktigt detta med provkörning.
det går att kolla skicket utan att köra fordonet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
å andra sidan förstår jag inte riktigt detta med provkörning.
det går att kolla skicket utan att köra fordonet
Och jag skulle aldrig köpa ett fordon utan att provköra det först...

Tycker att TS i detta fall har garderat sig lite mera än gemeneman brukar.
De flesta orkar inte ens tänka på att följa efter när folk provkör.

Det jag undrar över nu är vem personen som provkörde var?
Var körkortet hans eller var det stulet/förfalskat. Polisen har förhoppningsvis redan svarat på detta.
Mobilen, var den hans och vilket nr, finns det några bra selfies på honom i den, osv?
 

kanstrup

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
KTM 950 SM -06
Killen kom till fots, el buss. Antagligen med kompis i skåpbil. Så här i efterhand inser jag att jag borde anat misstanke. Plånboken innehöll lite för få kort, inga kvitton el annat. Personnr stämmer med polisens beskrivning av passfoto. Telefonen jag fick var säkert stöldgods. Tom samtalslista och nr leder inte till nån person med reggad hemadress.
 

2strokeforce

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
mariehamn
Hoj
Ducati 900ss,Royal Enfield 500,Honda cb450k3
hoppas dom hittar aset ruttnande i ett dike nånstans efter att han tappat kontrollen på hojen:mad:
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Såg personen i verkligheten ut att vara personen på körkortet? Känns ju inte som att man lämnar sitt egna körkort om man ska sno en hoj..

Nästan så man får anlita gamla superbikeförare som följeåkare när det ska provköras.. Då kan det ju nästan bli lite underhållande när köparen ska försöka köra ifrån han.

För jävla kasst iaf, trösten är väl att Darwin brukar ta hand om dylika förmågor förr eller senare.
 
Last edited:

kanstrup

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
KTM 950 SM -06
Han verkade inte helt pålitlig då när du skulle köra efter i bilen.. Hur tog han sig till dig?

Tanken att ta bilen och följa efter var inte så mycket kopplad till att jag fattat misstanke. Då hade han inte fått provköra. Snarare var vädret sådant att jag var orolig att släppa iväg en kille med okänd erfarenhet av mc på tung cykel. 1 plussgrad och snöblandat regn. Orolig både för hoj och honom.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
skicka alla personuppgifter som du har till mig i ett PM

namn, personnummer, sista hemadressen, mobilnr, bild mm

så ska jag se vad jag får fram
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Vilket satans fräckt svin. Man blir irriterad när man läser sånt här på morgonkvisten. Hoppas ni får tag i aset och han får ett straff för sitt beteende.

Vi håller utkik här norr om lund.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top