Från Lund till Stockholm i helgen?

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Är det möjligt tro? Ska bli relativt "varmt" 7-10 grader.
Ska ner dit och hämta en hoj. Tänkte åka ner med tåg och hem på hojen, 60 mil~. :näsblod

Kanske är mer värt att ta ett släp i den här värmen.. Vad tror ni?
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
7-10 grader? Rena rama tropiken! Att du ens behöver fråga... Fjolla ;)
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Temperaturen i sig fixar du säkert. Men har du kört något sedan du ställde in hojen förra säsongen? Att påbörja säsongen genom att köra 60 mil på en för dig helt ny hoj kanske inte är helt optimalt.
 

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Men det går ju!! Dela upp det i ett par etapper o ta varma byxor o handskar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fullt möjligt. Ha underställ, varma handskar och en rejäl buff som tar vinden bara. Och stanna och värm dig vid behov, det är en speciell upplevelse att vara så kall om händerna att man inte kan släppa styret, något man helst slipper. :) Se till att vara hemma innan solen gått ner, för när den dimper ner blir det kyligt på riktigt. Innan dess är det en varm bris i jämförelse.

:tummenupp
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Tack för tipsen. Jag har inte kört hoj sen i Juli~ 2013 så det blir ny hoj med många mil.
Jag provade att dra på mig allt:
underställ, skinnställ, vindskydd mot nacken, vinterjackan överst och sedan har jag ett par "vindstoppande" överdrag till handskarna, kanske eventuellt någon täckbyxa :D
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Tack för tipsen. Jag har inte kört hoj sen i Juli~ 2013 så det blir ny hoj med många mil.
Jag provade att dra på mig allt:
underställ, skinnställ, vindskydd mot nacken, vinterjackan överst och sedan har jag ett par "vindstoppande" överdrag till handskarna, kanske eventuellt någon täckbyxa :D

Vill du låna ett extra par av vindöverdrag till handskar är det bara höra av dig :) Vad är det för hoj ska du hämta?
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Ta med ica-konsum plastpåsar att trä över handskar och stövlar, ypperligt extra vindskydd. Gamla dagstidningar ska ju vara bra att ha under jackan = håller värmen bra.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Frågan är varför du ska köra. Personligen försöker jag vara så avhållsam som möjligt i början av säsongen. Det optimala är ju att köra första långturen i värme och solsken, då har man en bra start på säsongen. En kall och trist långtur brukar ta udden av säsongsinledningen för mig. Sätt hojjen på ett släp o sitt i bilen med en polare och njut av att du har skaffat ny hoj.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är väl bara att köra. Körde Lund - Gbg för någon vecka sedan och det gick bra. Kör när det är ljust ute bara så värmer solen.
 

doublebackRR

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2011
Ort
Järfälla
Hoj
03,Suzuki,Hayabusa
Lyssna inte på trygghetsnarkomanerna,klart du ska köra!
När jag hämtade min hoj i Tyskland(och det var första gången på 3år som jag körde) blev det 100mil i 4-5+grader,som lite extra krydda regnade det de sista 20 milen.
Jag hade inte alls ont i hela kroppen,nej då:gnissla

Med detta sagt,klar du ska köra.
Hur vädret än blir så blir resan något du minns länge.
Vad finns det att komma ihåg om hojen står på släp?
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Det är en CBR600.
Lutar åt att köra upp faktiskt men nu har jag blivit sjuk så jag får nog bestämma mig senast imorgon om det blir av med körandet. Känns ingen höjdare att sitta förkyld i 5 timmar.
Plan B är som sagt att hyra släp och köra ner med kompisen.

*EDIT*
Väderprognosen ser till och med bättre ut när jag kollar idag. Står att det ska vara runt 11 grader.
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Har du gått och köpt en lill-blade, eller en aningen mer komfortabel F? Skulle vara mer bekymrad över min röv, snarare än kylan, om det ska köras 60 mil på en R.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top