Stulen hoj i Partille inatt 24/3-25/3.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Polisen hade redan en uppfattning om vilka det kunde vara. Vi lämnade signalement, men vågade tyvärr inte dra fram mobilen för att ta kort. Vi var extremt uttittade av gänget då vi skiljde oss rejält från den gängse befolkningen på Lövgärdestorget. Man tar tyvärr inte kort hur som helst där utan risk för livet. Inte ens poliser går utan risk ur sina bilar på platsen. Vi, och framförallt Pålle, blev förmodligen uppfattade som civilpoliser och hade vaksamma och hotfulla ögon på oss hela tiden. Skulle man bli utsatt för ett brott där så finns det tyvärr ingen som skulle vittna. Den stora mängden ouppklarade skjutningar i Göteborg talar sitt tydliga språk. Poliser avskys av en stor del av befolkningen i vissa förorter och samröre med dom kan i bästa fall sluta med en kula i benet. Att vittna är en dödssynd.

Givetvis försvann den stulna hojen så fort helikoptern började synas i horisonten och att köra från bilar är tyvärr löjligt enkelt, i synnerhet då man känner alla småvägar i omgivningen vilket man kan förmoda att tjuven gör. Ser man den kan man ju låsa fast den och påkalla polis, men med stor sannolikhet är den säker skrotfärdig och inte värd att få tillbaka.

Lite rätt och mycket fel. Skithögarna drar sig för att skjuta ngn utan för den kriminella sfären, eller sina landsmän. Hade det skett så hade det förhoppningsvis blivit ett sånt jävla liv t o m i Världs Samvetet Sverige, att det hade påverkat invandringen.

Min erfarenhet är att de är inte så jävla tuffa, om man är mer än en eller två pers som jagar fatt i dom. Att Polisen drar sig för att hoppa ut, är troligtvis att de är bakbundna och vågar inte använda våld. Visst finns det undantag. Men ganska få. Ja, jag har fått på truten av invandrare, men aldrig någonsin om numerären har varit någorlunda jämna. Ensam mot fyra-fem stycken, då är dom spända som bandybollar. 3 pers mot 5-6. Då låter dom mycket, men backar hela tiden. jag anser INTE att man ska ryck på axlarna och tänka: -"Den är sönderkörd, jag får kulor av FB". Låt skithuvudena förstå att det inte är ok att sno hojar!!!
 

NinjaNicke

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki zx10-r Ninja
Lite rätt och mycket fel. Skithögarna drar sig för att skjuta ngn utan för den kriminella sfären, eller sina landsmän. Hade det skett så hade det förhoppningsvis blivit ett sånt jävla liv t o m i Världs Samvetet Sverige, att det hade påverkat invandringen.

Min erfarenhet är att de är inte så jävla tuffa, om man är mer än en eller två pers som jagar fatt i dom. Att Polisen drar sig för att hoppa ut, är troligtvis att de är bakbundna och vågar inte använda våld. Visst finns det undantag. Men ganska få. Ja, jag har fått på truten av invandrare, men aldrig någonsin om numerären har varit någorlunda jämna. Ensam mot fyra-fem stycken, då är dom spända som bandybollar. 3 pers mot 5-6. Då låter dom mycket, men backar hela tiden. jag anser INTE att man ska ryck på axlarna och tänka: -"Den är sönderkörd, jag får kulor av FB". Låt skithuvudena förstå att det inte är ok att sno hojar!!!
Jag jobbar med ungdomar med samma skrot och korn som de vi mötte på Lövgärdestorget och vet att dom både har samvete och moral när man är på tu man hand. Precis som du säger är många egentligen veka och passar sig för konfrontationer de vet att de riskerar att förlora. Nu var de dock i flock och i numerärt överläge. Inför gruppen med sina "bröder" är de dock jävligt oberäkneliga. Det var knappast läge att slita tjuven från bågen. Ingen av oss var sugen på att bli någon martyr i syfte att förändra Sverige.

Den primitiva känslan var dock att stenhårt dra ett järnrör i käften på dåren som körde hojen, den rationella känslan var dock att det inte direkt skulle öka oddsen att leva ett långt och bekymmersfritt liv...
 

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250GS -22
Vilken enorm nonchalans som slöddret uppvisar. Jag uppfattar den återgivna informationen tidigare i tråden som att en milstolpe har passerats från gärningsmännens sida, en milstolpe som innebär att man nu inte bara begår ett brott, utan att man även helt bekymmersfritt använder tjuvgodset mitt framför ögonen på brottsoffret utan den minsta antydan till försök att komma undan med vad man har gjort.
Totalt respektlöst och fullständigt förnedrande mot offret.
Man mår fan illa!
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hur var det Reinfeldt sa. Det är spännande att Sverige berikas med nya kulturer. När min hoj blev snodd i Biskopsgården hade jag namn och adress på förövaren ganska snabbt. Polisen var mycket tydlig med att det inte var en smart idé med egna insatser då de hade span honom och ett par till för grova brott som innehöll både vål och vapen. Som pricken över i:et ville inte åklagaren störa spaningen med ett litet inbrott så trots vittnen och namn hände ingenting. Stort tack till flata politiker som låter detta ske.
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Var med Pålle och flickvännen i Lövgärdet och vi stod vid ett tillfällen bara några meter ifrån hojen och tjuven. Runt hojen stod ett stort gäng kompisar till tjuven, och av ren överlevnadsinstinkt insåg vi nog att det inte var lönt att upplysa gänget om att hojen inte var deras. En hel del av killarna i gänget var "glock-i-byxlinningen"-typen. Måste dock erkänna att adrenalinrusningen var jävligt påtaglig. Hade tjuven varit ensam hade läget varit annorlunda, och hade det varit min båge vete fan om jag hade kunnat behärska mig oavsett gänget. Skulle dock uppmana till att inte bråka med dessa killar, men det inser man nog när man ser dom... För jävligt dock att en dåre kan åka runt på någon annans hoj utan att riskera repressalier. Vid ett tillfälle var det två killar på hojen och de varvade ut både tvåan och trean, borde varit uppe i närmare 200 knyck, på en gångbana, i fint väder i ett område där mängder med barn var ute och lekte. De kommer med största sannolikhet köra ihjäl både sig själva och/eller någon annan innan tanken är tom.

Du hade tid o skriva allt detta men inte 20 sekunder samtal till polisen !
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Vi fick dit 4 målade bilar och en helikopter. Men det hjälpte tyvärr inte!
Hojen med förare försvann som lönen.
"Utländska killar" är för mig inte ett rasistiskt uttryck. Något klumpigt uttryck kanske.
Utan en beskrivning av deras utseende. " utländskt påbrå" "utländskt utseende".
Är två andra beskrivningar utan negativa värderingar från min sida.
Hur eller vad jag skall skriva vet jag inte. Hade ju varit lika illa om de hade svenskt utseende.
Det är beteendet som är fördärvligt oavsett var dom kommer ifrån.

Du ska och behöver inte be om ursäkt på något sätt!
De som ska be om ursäkt är vissa politiker som ställt till det.
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Det enda pinsamma är de runt om som filmar och snubben som blir gripen som måste bråka och göra motstånd. "Han gör inge motstånd!" Jo tjena, det var ju typ det enda han gjorde. Sätt dig själv i deras (Polisens) situation, hur skulle du agera om det står 30 pers runt om och stressar, utan att ha en aning om man skall bli påhoppad eller inte, utan backup. Jag säger bra jobbat av Polisen som gjorde det bästa av situationen. Hade jag varit där så hade jag hjälpt Polisen som vissa andra fega stackare inte gjorde.

Till TS, hoppas det löser sig för tjejen.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Håll er till ämnet

upplysningar om vart hojan kan befinna sig är ok

men politiskt debatt om invandrare & politik e inte ok.

skärper ni er inte, så stängs tråden
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Var med Pålle och flickvännen i Lövgärdet och vi stod vid ett tillfällen bara några meter ifrån hojen och tjuven. Runt hojen stod ett stort gäng kompisar till tjuven, och av ren överlevnadsinstinkt insåg vi nog att det inte var lönt att upplysa gänget om att hojen inte var deras. En hel del av killarna i gänget var "glock-i-byxlinningen"-typen. Måste dock erkänna att adrenalinrusningen var jävligt påtaglig. Hade tjuven varit ensam hade läget varit annorlunda, och hade det varit min båge vete fan om jag hade kunnat behärska mig oavsett gänget. Skulle dock uppmana till att inte bråka med dessa killar, men det inser man nog när man ser dom... För jävligt dock att en dåre kan åka runt på någon annans hoj utan att riskera repressalier. Vid ett tillfälle var det två killar på hojen och de varvade ut både tvåan och trean, borde varit uppe i närmare 200 knyck, på en gångbana, i fint väder i ett område där mängder med barn var ute och lekte. De kommer med största sannolikhet köra ihjäl både sig själva och/eller någon annan innan tanken är tom.

Hornet gör bara 160 på trean. Hoppas det löser sig. Jag röstar på mastiffen!
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Haha rätt dålig look på den där Mastiffen. Verkligen ''Jag bryr mig inte'' i ansiktet och en BAUTA pung som glassar :yoparty:rock

Edit: Helt sjukt värdelöst det som hände TS, men som även TS är inne på, så ta det lugnt med konfrontationer... Hellre välmåendet i behåll än vilken som helst hoj i världen. Tror nog att din flickvän håller med också!
DOCK, om det är mano-y-mano, så är det aldrig fel att lära ut lära ut rätt och fel OM du känner att adrenalinet är på topp och har hjärnan med dig!
 
Last edited:

moddlaren

Guest
Tragiskt att man inte får nämna vissa personer med ett vid visst utseende om det skulle vara fakta att dessa personer med det speciella utseendet skulle ha gjort det som skrivs. . Swerige i ett nötskal i dag.

o jag har varit kontakt person till unga killar av olika påbrå o kan inte fatta vad för fel att kalla någon vid sin nationalitet.. precis som det morderna hen??
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tragiskt att man inte får nämna vissa personer med ett vid visst utseende om det skulle vara fakta att dessa personer med det speciella utseendet skulle ha gjort det som skrivs. . Swerige i ett nötskal i dag.
Beskrivning på personerna finns ju kvar i tråden och detta är fritt fram att nämna. TS har ju på ett bra och sansat sätt beskrivit personerna utan negativa värderingar.
Ingen har sagt att detta inte får förekomma.
Ja, förutom en person och det är ju du :va

Det ww skrivit är att "politiskt debatt om invandrare & politik e inte ok" då detta inte har något med stölden i fråga att göra.
Fast det kanske tolkas annorlunda borta i Swerige...:rolleyes:


Till TS så hoppas jag att du får en säsong med en ny hoj hoj snart, då den gamla tyvärr lär vara redigt sliten numera.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tragiskt att man inte får nämna vissa personer med ett vid visst utseende om det skulle vara fakta att dessa personer med det speciella utseendet skulle ha gjort det som skrivs. . Swerige i ett nötskal i dag.

o jag har varit kontakt person till unga killar av olika påbrå o kan inte fatta vad för fel att kalla någon vid sin nationalitet.. precis som det morderna hen??

Grejen är att ägarna / moderatorer, admin osv för en sajt som tillåter rasistiskt innehåll kan åka fast för "medhjälp" (kan vi kalla det) om man inte aktivt förebygger att sådant inte ska förekomma eller uppmanas.

Så är det och det är lag.

(vi söker inte aktivt, men behandlar rapporterade inlägg som de kommer in)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Grejen är att ägarna / moderatorer, admin osv för en sajt som tillåter rasistiskt innehåll kan åka fast för "medhjälp" (kan vi kalla det) om man inte aktivt förebygger att sådant inte ska förekomma eller uppmanas.

Så är det och det är lag.

(vi söker inte aktivt, men behandlar rapporterade inlägg som de kommer in)
Var går gränsen då, kanske fel tråd att ta detta i men får man kalla en kille från Iran för iranier eller en tysk för tysk. Jag har nämligen blivit bannad för en sådan grej, kallade en "morot" för "morot" istället för "grönsak". :dummer
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Var går gränsen då, kanske fel tråd att ta detta i men får man kalla en kille från Iran för iranier eller en tysk för tysk. Jag har nämligen blivit bannad för en sådan grej, kallade en "morot" för "morot" istället för "grönsak". :dummer

Finns nog ingen regel utan undantag, kan man tolka det som att det är sagt i en "rasistisk" ton så är du rökt, samma sak som att säga "kärring" eller "slyna" i fel sammanhang.

Dansk borde vara hyfsat ofarligt, alla länder söder om ekvatorn samt sydost östersjön torde vara big No-No.

Ordet Svensk är också kritiskt, det kan då kopplas till "äkta" eller "ny" utan att detta är explicit uttalat och då är du också rökt.

Dock skall du inte kombinera Dansk + Muhammed + teckning, då är du riktigt rökt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top