Newbie

tophat

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2014
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha XJ600 -87
Hej på er!
Nu är det dags att få ett A på körkortet.
Nyligen fyllda 30, nybliven husägare och för tillfället pappaledig med en liten grabb på drygt året. Kanske inte bästa tidpunkten i mitt liv att lägga ner massa pengar på MC och körkort då det finns andra hål att stoppa dem i, men jag orkar inte vänta längre. Min sambo är föga imponerad.

Hur som haver, jag började resan mot körkortet i slutet av sommaren förra året och tog Risk1+2 rätt kvickt. Sedan dess har det varit lite annat i vägen (typ huset vi köpt). En anledning till att skaffa hoj är att det kommer gå snabbare att pendla till Stockholm där jag jobbar, men det är bara halva sanningen - mest vill jag bara köra hoj för att det är så sjukt skoj!

Imorgon ska jag kika på en gammal Yamaha XJ650 -81 som verkar vara i gott skick, dessutom näst intill gratis att försäkra.
Om ett par veckor är det dags för teoriprovet, sedan är det ju faktiskt "bara" uppkörning kvar.

Övningskörning har det tyvärr inte blivit något av då jag inte har någon handledare :/
Någon trafikskola har jag inte skrivit in mig på ännu, men det är nog snart dags.
Lågfart tänker jag öva på grusvägen utanför mig.
Jag har skapligt med erfarenhet av tvåhjuliga motorfordon sedan yngre dar, så min förhoppning är att endast ta ett fåtal lektioner på trafikskolan.
Vi får väl se hur det går :)
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Skönt att jag inte är den enda med 30-år kris då :)

Jag använde Ikörkort till mobilen endast och klara det :tungan
 

tophat

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2014
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha XJ600 -87
Japp då är vi två :)

Tack för tipset om iKörkort, trodde den bara fanns för iPhone men hittade den för Android nu - ska absolut laddas ner!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen. :)
Och, säg inte det till din sambo, men körkortet är en piss i nilen vad gäller utgifter för hojåkat. :hihi
 

tophat

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2014
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha XJ600 -87
Någon XJ650 blev det ej, men idag har jag införskaffat en XJ600 -87.
Det är nog en av de fulaste hojar jag skådat, men jag har förhoppningar om moddningar. Speciellt efter att jag börjat läsa tråden "Yamaha XJ 600 goes cafe".
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top