Bra MC-verkstad i Stockholms-området

lorz88

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GS 500 F 2008
Hej alla!
Jag är nya på forumet och på landet :)
Jag har sett några inlägg om samma ämne, men de alla ser utt lite gammal (typ från 2006).
Kan nägon rekomendera en verkstad för att ha min Suzuki hoj kollat? Jag änvandade E&D MC, men jag tänkte att dem var jävla dyrt.
Jag har tänkte att prova med Din MC i Sollentuna eller AVA MC. De båda jobbar med Suzuki.
Tack för er hjälp.
MVH
 

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800R
Din MC kan jag inte säga mycket om, men om du söker efter lite utlåtanden kring AVA MC så hittar du rätt mycket tråkigheter både i detta och andra forum. Om du har möjlighet kolla efter serviceställen utanför stan..
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
snabba. billiga och bra .... näe ,Sorry :död:( ..Du kan bara få 2 av 3 i STHLM =08 området
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Har bara bra erfarenheter av DinMC , inte billigast kanske men funkat bra för övrigt
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
DinMC har skruvat Suzuki åt mig ett par gånger. Inga konstigheter, alltid problemfritt, men inte billigt.

Johan på http://mcverkstaden.se/ är kanon. Räkna dock med väntetid, han börjar få för mycket kunder :). Priserna i lågsäsong är riktigt bra, så spara skruvandet till vintertid.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har varit i kontakt med AVA Mc några ganger men aldrig anlitat dem då priserna varit hutlösa. Det rörde sig dock inte sig om Suzuki, utan Ducati vilket kanske kan vara en bidragande faktor till priserna.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Kan man inte meka så är det ändå ett bättre alternativ än att lämna till AVA.

Jag har själv varit med om att de glömt montera tillbaks evakueringsslangen efter att ha demonterat tanken (några år sen). Den låg och skvalpade i botten. De pytsade i några cl och jag åkte hemåt.
Nära hemmet stannar jag och fyller tanken. Märker att det droppar. Droppar mycket. Jag ringer AVA och undrar vad de har gjort och ifall de kan hämta hojen. Nädå! då får jag allt vänta till tidigast imorgon. Inte fan ställer jag hojen på macken. Kan de betala om jag fixar transport? Nähädå! Då skulle ju alla göra det! Vilket jävla rövar-resonemang.
Till sist blir enda valet att plugga igen med en liten gren jag hittar vid macken och åka tillbaks de två milen till AVA innan de stänger. Efter en stund på E4 lossnar kvisten och en stråle bensin står ut från hojen. Trafiksäkert!! Tur att ingen kastade en fimp.

Edit: Detta var en Ducati.

Din MC har jag bara bra att säga om. Inte billigt men bra.
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Kan varmt rekomendera DinMc sollentuna. Riktigt duktiga på det dom gör!
Dyra? Kan jag inte påstå! Eller kanske bara är jag som får bra kompispris :banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top