Efterlyst: En bil!

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Jag efterlyser en Gul Skoda Octavia RS med Svarta fälgar och en svart toppbox i Grödinge-området! Puckot som kör bilen kan inte köra bil alls och han har säkert fått körkortet i flingpaketet! Om ni ser han så vill jag gärna ha reg. skylten! :D
 

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Idioten körde om mig (på min moped) i 100 på 70-väg och var centimeter från att träffa mig, så jag körde ikapp han och han tvärnita och gjorde så att jag vurpa! Jag vill gärna veta vem han är! :)
 

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Nej, det blev en 40-väg efter det, så han sänkte farten! Då kom jag ikapp! :p ps. Jag kör otrimmat!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nej, det blev en 40-väg efter det, så han sänkte farten! Då kom jag ikapp! :p ps. Jag kör otrimmat!

Så du höll inte något avstånd och vurpade när han bromsade från 40 ?

Och han kan inte köra? :rofl
 

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Nej, jag körde ju ikapp han och då helt plötsligt så bromsade han till utan förvarning och jag panikbromsade med frambromsen. Då låste sig framhjulet och jag vurpade!
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vad hände sedan? Även om du var en praktklant som höll för dåligt avstånd till framförvarande och inte kan hantera ditt fordon så du bromsar omkull så kan det handla om en smitning om bilisten stack från olycksplatsen.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Nej, jag körde ju ikapp han och då helt plötsligt så bromsade han till utan förvarning och jag panikbromsade med frambromsen. Då låste sig framhjulet och jag vurpade!

Nu menar jag inte att vara dryg på nåt sätt. Men om du låg så nära bilen att du var tvungen att vurpa istället för att bromsa. Borde inte du ha sett reg nr själv då?
Annars får du lägga dig i ett dike med kikare och picknick och vänta på att den kör förbi igen
 

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Ja, jag har haft körkort i knappt ett år och är en "noob". Och sen när jag låg där i diket och moppen på vägen så stack han bara! så tog upp moppen och åkte till skolan! Eftersom han tex smet så vill jag ha hans reg. plåt för en ev. polisanmälan!
 

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Jag var så rädd/arg att jag glömde bort att kolla reg. plåten! tyvärr! Han kom från samma håll som mig så jag lär nog se han igen!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, jag har haft körkort i knappt ett år och är en "noob". Och sen när jag låg där i diket och moppen på vägen så stack han bara! så tog upp moppen och åkte till skolan! Eftersom han tex smet så vill jag ha hans reg. plåt för en ev. polisanmälan!

Hur skall du bevisa att det var just han den där snubben med den gula octavian som gjorde så att du vurpade? Vad ska du säga till polisen? Att han med den gula octavian som kanske vart tvungen att panikbromsa för t ex ett barn som var på väg att springa ut på den trafikerade vägen och du inte höll tillräckligt med avstånd och därav panikbromsning=omkullkörning!

Det går liksom inte att ta en random bil och anklaga utan bevisning även om han i ditt fall inte höll tillräckligt med avstånd när han körde om dig. Har du vittnen på händelsen?

Kanske lika bra att du vänjer dig om du när du blir äldre planerar att skaffa dig en lätt mc! Det gäller alltid som mc-förare att ligga steget före i tänket ute på vägarna, jag själv har också varit med om helt bisarra saker när jag varit ute och kört hoj. Ibland vill man bara köra upp jämte bilen och fota in backspegeln men det bästa är att bara ignorera och som sagt ligga steget före bilisterna!
 
Last edited:

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Min kompis som körde på sin moppe bakom mig såg idioten köra om mig! Han sa det det var väldigt nära att bilen nuddade mig! Han såg inte själva vurpan men jag vet att det fanns andra personer i närheten som måste sett det!
 

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Ort
Skellefteå
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Jag tror för att en Smitningsolycka ska bli gällande eller för att inte det ska komma oklarheter så ska man helst anmäla den direkt på plats, eller snarast möjlig till polisen. om man saknar regnnummer så ger man så bra signalement på bilen som det bara går så som du gjorde här så får polisen kolla upp om de ser en sådan bil i närområdet.

om bilen stannade mot korsning och skulle svänga vänster eller hade kö framför sig och skulle köra vänster och hade god placering så skulle då jag tolka som förmildrande omständigheter för bilen men om bilen stannade in på en rakan och ni såg han uppmärksammade att olycka har skett så är det smitning.

en bilist som kör om en eu moppe bör vara medveten om förhöjd risk strax efter omkörningen särskilt om de plötsligt saktar ned farten.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ok, några saker som fladdrar förbi mitt sjuka huvud:

1) Vad gör moppekids på sporthoj.com?
2) Varför kör du så nära att du vurpar när han bromsar?
3) Satt han på din moped när han körde om? Vem körde då Skådan? Var satt du?
4) Vad ska du göra med hans regskylt? Sätta på moppen? Hoppas att den då går lika fort som Skådan?

:va

Rent generellt har starstrajker rätt, ketting i taCket är det enda rätta i sådana här lägen... :rock
 
Last edited:

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Grödinge
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Jag tror för att en Smitningsolycka ska bli gällande eller för att inte det ska komma oklarheter så ska man helst anmäla den direkt på plats, eller snarast möjlig till polisen. om man saknar regnnummer så ger man så bra signalement på bilen som det bara går så som du gjorde här så får polisen kolla upp om de ser en sådan bil i närområdet.

om bilen stannade mot korsning och skulle svänga vänster eller hade kö framför sig och skulle köra vänster och hade god placering så skulle då jag tolka som förmildrande omständigheter för bilen men om bilen stannade in på en rakan och ni såg han uppmärksammade att olycka har skett så är det smitning.

en bilist som kör om en eu moppe bör vara medveten om förhöjd risk strax efter omkörningen särskilt om de plötsligt saktar ned farten.

Okej, jag ska försöka kontakta polisen snarast (om jag hade haft min gopro med och på vid det tillfället så hade jag kunnat visa det)! Han hade bilar framför sig precis innan olyckan men dem saktade inte ner, utan bara han så jag tvingades bromsa (nu när jag tänker efter så log jag typ en, en och halv meter bakom han. det är ju ändå rätt mycket på en 40-väg)! Jag är inte 100 % säker att han såg mig men jag antar att han förstod vad som hände och därför smet från platsen. Ja, om han dessutom kör om på det ställe han gjorde! Det var lite mer än en bil brett där och han försöker köra om fast det så smalt! om jag bara svängt till någon centimeter så had han träffat mig!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top