Gixxer 1000 K5 Turbo

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
Satan va det går, Hur mkt har du tänkt å ladda med nya kolvarna och övriga justeringar?
:banana

Får jag ta vid bänkningen.. har så jag kan justera laddtrycket och har en solenid kopplad till tutknappen.. så är det 0.5 bar orginal sen trycker man till tutkanppen så öppnar den för tex 1.0 bar =)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hur mycket mer svårt styrd är den med den långa svingen jämfört med org? Kommer det att använda org sving efter bes?

Mycke varvstopp :tummenupp
 

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
Hur mycket mer svårt styrd är den med den långa svingen jämfört med org? Kommer det att använda org sving efter bes?

Mycke varvstopp :tummenupp

Känns ju när man kör sakta och svänger.. men sen när man har farten uppe så ligger den bra och märks inte =) nä kommer använda förlängningen.. satsar på att få fäste i marken än att den ska resa sig hela tiden =)

ja lite varvstopp blir de =) man får va snabb på växlingen =)
 
Last edited:

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
Frän hoj :tummenupp Är det läge att byta ut shinko osten mot ett supercorsa sc2/1 kanske

körde på andra däck innan.. har precis satt på shinko däcken.. dom är halv klibbiga.. får se vad som händer =) annars får man byta igen =)
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
Får jag ta vid bänkningen.. har så jag kan justera laddtrycket och har en solenid kopplad till tutknappen.. så är det 0.5 bar orginal sen trycker man till tutkanppen så öppnar den för tex 1.0 bar =)

Härligt, då finns det alltid lite extra vid behov ? följer tråden med spänning och inväntar siffrorna från bänkningen.
 

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
idag ringde man om mappning.. fick till svars.. vi har mycket och göra nu i affären, så det hinner vi inte.. hör av dig i september.. Eh oki???!!?!? då är ju säsongen över!!
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Känns ju när man kör sakta och svänger.. men sen när man har farten uppe så ligger den bra och märks inte =) nä kommer använda förlängningen.. satsar på att få fäste i marken än att den ska resa sig hela tiden =)

ja lite varvstopp blir de =) man får va snabb på växlingen =)

Aha!:) lycka till:tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vet inte vart "hemma" är någonstans i landet men jag åker från Norrbotten till turbo Andersson utan att tveka!
Skulle rekommendera det starkt :tummenupp
 

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
Funderar på om man skulle sälja sitt kit som man har liggandes till gsxr 1000 k1 -k4.. lr köpa 1 till hoj och bygga :va ..... va ju inte meningen att det skulle bytas kolvar och sånt på k5:an skulle ju bli klar med Cbr 1100xx Turbo motorn som jag oxå håller på med.. men men man kan inte ha för många projekt :smasha

IMG_2655.jpg
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Är det flera topplockspackningar eller har du någon distans?
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
CBR 1100 XX turbo, intressant. Vad blir det för koncept, gata eller bana? Har åkt en säsong med Blackbird i Super Comp med skapligt resultat.
Mvh
Peter
 

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
CBR 1100 XX turbo, intressant. Vad blir det för koncept, gata eller bana? Har åkt en säsong med Blackbird i Super Comp med skapligt resultat.
Mvh
Peter

Just nu har jag en cbr 900 ram där den ska sitta, men det finns inga papper på ramen så jag får ju regga den med turbo isåfall, lr får de bli bana lr strip körning, får se vad som händer : )
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Vad blir det för koncept på motorn? Jag kör lågkompkolvar vilket gjorde att jag slapp tjock packning och hela det paketet. Sen kör jag 18 T aggregat och Link.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Funderar på om man skulle sälja sitt kit som man har liggandes till gsxr 1000 k1 -k4.. lr köpa 1 till hoj och bygga :va ..... va ju inte meningen att det skulle bytas kolvar och sånt på k5:an skulle ju bli klar med Cbr 1100xx Turbo motorn som jag oxå håller på med.. men men man kan inte ha för många projekt :smasha

View attachment 402200

Är det ett komplett turbokit? Kostar?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Min K6a är englands import utan papper. Går det alltså få ut den på gatan ändå, om den reggas som amatörbygge med turbo aka så du gör nu med din 900?
 

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
Vad blir det för koncept på motorn? Jag kör lågkompkolvar vilket gjorde att jag slapp tjock packning och hela det paketet. Sen kör jag 18 T aggregat och Link.

Jag köpte hojjen när den va påbörjad.. så då var det tjockare packning redan och Portad topp och andra kammar.. så jag har fixat lite med grenrör och extern wastegate plus plenum..

har bilder på mitt garage..
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top