Hur fästa styre?

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Köpte en Yamaha TZR 125cc (fick den billigt och kan va kulö att ha) vill nu sätta på crosstyre och undrar hur man fäster det på bästa sätt? borra och gänga i styrkronan eller?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Aha, det var clip-on original? De konventionella styrena får man ju annars upp genom "rizers" (höjer styret).
Annars är väl ända alternativen att borra eller byta styrkrona?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Mät diametern på gaffelbenen, avståndet emellan dem (centrum till centrum), diameter på axeln och var den sitter i förhållande till gaffelbenen. Eventuellt har jag en styrkrona som kan passa, kan byta den mot dina clipons :)
 

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Mät diametern på gaffelbenen, avståndet emellan dem (centrum till centrum), diameter på axeln och var den sitter i förhållande till gaffelbenen. Eventuellt har jag en styrkrona som kan passa, kan byta den mot dina clipons :)

Vilken axel menar du nu? lite för trött kanske... men får mäta i morrn, kan ta bild på hur det ser ut på min också
 

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Mät diametern på gaffelbenen, avståndet emellan dem (centrum till centrum), diameter på axeln och var den sitter i förhållande till gaffelbenen. Eventuellt har jag en styrkrona som kan passa, kan byta den mot dina clipons :)

Gaffelns diameter är 33 och cc-17,5 kom inte åt att mäta axeln men i förhållande till gafflarna sitter den under... du kan PM:a ditt mobilnummer så kan jag skicka bilder :) mvh morgan
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Gaffelns diameter är 33 och cc-17,5 kom inte åt att mäta axeln men i förhållande till gafflarna sitter den under... du kan PM:a ditt mobilnummer så kan jag skicka bilder :) mvh morgan

Skit åxå, då hade jag fel, mina gaffelben är 32 så det är kört :(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top