Nån som saknar en Husa 650?

j0nas

Medlem
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Säkssäksti äsämse
Jävlar vilket schysst försäkringsbolag som både ersätter dig för dina skador och låter dig behålla fordonet när det hittats
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Ursäkta men hur i HELVETE kan man stava komplett "komplätt" för att sedan stava det korrekt för att sedan stava "komplätt" för att sedndnandndmnkfdmgkdg.............:död:näsblod:näsblod



Detta var ju inte det enda som stack i ögonen men herrejävlar alltså:crash
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det luktar ju lite men det KAN vara ok. Jag fick köpa tillbaka min Husa för en spottstyver utan regpapper efter den varit stulen och inlöst.
Försäkringsbolaget tyckte inte det var mycket att ha eftersom plasten visade spår på flertalet vurpor och motorn inte gick runt på elstarten. Köpte den osedd som reservdelar och den funkade precis lika bra som när jag blev av med den och var inte ens tjuvkopplad. Troligen aldrig ens startad.

Jag hade krävt att få kolla upp ramnummer innan jag köpte så mycket som en skruv.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Det luktar ju lite men det KAN vara ok. Jag fick köpa tillbaka min Husa för en spottstyver utan regpapper efter den varit stulen och inlöst.
Försäkringsbolaget tyckte inte det var mycket att ha eftersom plasten visade spår på flertalet vurpor och motorn inte gick runt på elstarten. Köpte den osedd som reservdelar och den funkade precis lika bra som när jag blev av med den och var inte ens tjuvkopplad. Troligen aldrig ens startad.

Jag hade krävt att få kolla upp ramnummer innan jag köpte så mycket som en skruv.


Han hittade sin hoj igen ute, så den är fortfarande så kallad stulen, (han kunde ej sälja ramen)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Han borde ha några ägarhandlingar på den.
Om inte annat så finns historiken i Transportstyrelsens register.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Ursäkta men hur i HELVETE kan man stava komplett "komplätt" för att sedan stava det korrekt för att sedan stava "komplätt" för att sedndnandndmnkfdmgkdg.............:död:näsblod:näsblod



Detta var ju inte det enda som stack i ögonen men herrejävlar alltså:crash

Har sett en kille som stavade varje en med än, 15 gånger i ett inlägg :gnissla
 

LARMTJÄNST

Servicekonto godkänt av *************
Gick med
17 Apr 2013
Ort
stockholm
Hoj
ingen
Hej.

Efter tips om denna tråden från wonderwizard här på sporthoj.com, så har följande hänt

FT = Försäkringstagare
FB = Försäkringsbolag
GM = Gärningsman
LT = Larmtjänst

LT kontaktar FB angående blocketannonsen
FB har varit i kontakt med FT av Husaberg (xxx 123) som är efterlyst stulen
FT hade sett annonsen på blocket och åkt ut o id:at sin hoj. Ringde därefter till polisen som kom dit och grep GM o gjorde en husrannsakan i lokalerna. Mc-resterna är tagna i beslag tillvidare.


mvh Larmtjänst
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Roliga med detta är att jag tipsade 11414 samma dag som jag såg annonsen (ingen har ringt upp ifrån polisen eller kontaktat mig)

Grymt bra jobbat LT :tummenupp

Hej.

Efter tips om denna tråden från wonderwizard här på sporthoj.com, så har följande hänt

FT = Försäkringstagare
FB = Försäkringsbolag
GM = Gärningsman
LT = Larmtjänst

LT kontaktar FB angående blocketannonsen
FB har varit i kontakt med FT av Husaberg (xxx 123) som är efterlyst stulen
FT hade sett annonsen på blocket och åkt ut o id:at sin hoj. Ringde därefter till polisen som kom dit och grep GM o gjorde en husrannsakan i lokalerna. Mc-resterna är tagna i beslag tillvidare.


mvh Larmtjänst
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Roliga med detta är att jag tipsade 11414 samma dag som jag såg annonsen (ingen har ringt upp ifrån polisen eller kontaktat mig)

Grymt bra jobbat LT :tummenupp

wonderwizard har säkert fått en egen lina in till larmtjänst efter alla stulna hojar han hittar. :hihi
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Roliga med detta är att jag tipsade 11414 samma dag som jag såg annonsen (ingen har ringt upp ifrån polisen eller kontaktat mig)

Grymt bra jobbat LT :tummenupp

o jag tipsade min kontakt på larmtjänst direkt när jag läst detta, som vidarebefodrade det till FB

wonderwizard har säkert fått en egen lina in till larmtjänst efter alla stulna hojar han hittar. :hihi

Hehe.. Nästan.

vi har ett bra samarbete & tillsammans med polis, så har vi löst flertalet stölder tillsammans.
tror att polis & larmtjänst är glad över min / vår insats här på SH
 

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Bra jobbat Wonderwizard, Larmtjänst och Polisen! Sådant värmer en hederlig svensk. Buset ska beivras.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top