Försäkring till ktm 530? :/

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
tjenna!

Har presic köpt en ktm 530 exc-r 2008, som jag försöker hitta försäkring till.
Jag kmr inte kunna ha den inlåst nattetid under bruksperioden, men såklart minst 2 rejäla lås. kmr att stå i garage på vintern.

Jag har just nu inte A-kort och hojen behöver bara en stöld, brand o skadegörelse försäkring tills att jag tagit kortet i sommar( den kmr stå inlåst i garage tills dess)
Och jag är 27 år o bor i centrala örebro.

jag har ringt till 3 företag idag och blir nästan rädd, ett okej erbjudande men vill kolla om ni andra vet något bättre?

Folksam: avställningsbar med premie på 483kr/månad som den brukas, annars 100 kr för stöld osv. självrisk vid olycka 6000 stöld 3000.

Bilsport och mc: fråga ja inte så mycket då en försäkring pga min ålder + att ja inte haft körkort i 5 år lr va han nu sa låg på 25000/år

länsförsäkringar: 8700 halv/helår 19100/hel/hel.

ska ringa vidare i morgon och kolla men underlättar ju om någon av er är i samma situation lr iaf en liknande :)

uppdaterar när ja hittat fler priser.
 

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Skurup med Speedgirl
Hoj
Aprilia RSV4R
Jag använder Länsförsäkringar till alla mina motorcyklar, min RSV4 från 2010 har en premie på 8900:- helår helförsäkrad, och detta med lite hjälp av att jag är Guldkund hos just länsförsäkringar vilket sparar in 15% på alla försäkringar. (tror det är 15%) Samt att dom va billigast redan från början.

Men det är även billigare pga jag är 30 år gammal och bor i en By här i södra sverige.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Kolla med IF. Tror min husaberg 570 kostar typ 65kr/månaden i garageförsäkring där. Påställd är det 4200kr/år om jag minns rätt. Har iof flera fordon försäkrade hos IF så det kanske är något lägre pris än i vanliga fall.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
inget o göra atm så blir en liten uppdate nu :)

Salusansvar: 5700 Hel/helår 3700halv/helår glömde kolla sälvrisker :/ dessa kräver 2 st godkända lås + styrlås, osäker om hojen har styrlås :S någon som vet? hämtar hojen i morgon så kan inte kolla efter.
alternativt garage och då krävdes det inte något lås alls :S

trygg-hansa: 4300 hel/helår 4000 halv/helår, sen tror jag att det var 5000 självrisk på alla de flesta delarna.
trygg-hansa krävde dock garage punkt slut :/

IF försäkringar: fick 9000 hel/helår 6200 halv/helår när jag kollade på deras hemsida, 16 min kö i telefonen så orkar inte ringa dom atm.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Ringt insplanet o bett dem göra en jämförelse åt dig ?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Folksam låter som det billigaste du kan förvänta dig tycker jag. Betalar själv 300/mån för bara trafik på en gammal 520 EXC, halvcentralt i gbg.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Ringt insplanet o bett dem göra en jämförelse åt dig ?

tänkte det först, men googla i 1 min o ångra mig då flertal trådar handlar om deras priser som är ett par hundra dyrare än vad försäkringsbolaget egentligen tar :/


hyresvärden har gjort om soppsystemet här och ska göra någon form av mc/moped/barnvagnsrum av sopprummet som ligger 15 meter ifrån vår port, så får se vad priset hamnar på med "garage" :D

lutar nog åt salusansvars halv/hel för 3700 just nu.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top