RepsolFighter - the byggtråd

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Sjukt imponerad! Årets snabbaste projekt? :yoparty

Hehe näe fan det tror jag inte, borde varit klar nu egentligen tycker jag. Ska vara varmt hela helgen ju :/

Att bygga hoj är ju rätt smidigt faktiskt (lätt att va kaxig innan man vet om alla miljardes lödningar hållt). Men det är lättmekat och kräver inte direkt en massa specialprylar och svetsar och skit. Det som är pilligt (och roligt) är väl att få till en bra och välbalanserad design på skiten. Dvs inte bara fimpa kåpor och slänga på ett mx-styre.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
40-drev bak original. Räcker 45 tro? För att lite mer "slangningsutväxling"? Jag är inte ute efter nåt som gör 70 knyck, och där man nått till sjätte växeln under sträckan av 2 vägstolpar.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Ja idag känner man verkligen av hur dum i huvudet man är som började med bygget så sent..
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Tack igen Flippy! Ser ut att bli rätt bra med 45.

Den här HISS. Hur funkar den egentligen. Det är ju en krans runt själva tändningslåset. Tar jag bort den och vrider runt så startar inte soppapumpen. Låter logiskt. Men är det bara en magnetavkänning(on/off)? Då borde det väl gå att bygla? Kabelstammen till kransen består av 4 kablar.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Efter att ha läst det mesta som finns om detta så inser jag att jag lär få hitta plats för det jävla hissen. Åtminstone om den ska ut på backen i veckan som kommer.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Usch... Återmonterade kopplingssidan idag, och upptäckte en "tendens" till sprickbildning innanför kopplingkåpan. I "hålgodset" till ett av dreven :banana
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Kan man få lite input för hjälp med val. Lite svårt på garagegolvet kanske...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Enkellyset, alldeles för många hojar har drabbats av feltemas lyse som det där ser ut som. Usch.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Lutar åt singel, feltemas as är lite för litet också. Taskig balans.

Nu har man inga hela knogar kvar efter kylslangbytet ikväll :crash .

Btw, nån som greppar el bra? :3freak
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
State your business.

Får inte neutralen att lysa, således även inte startmotorn igång. Dock bränslepumpen. Har byglat tippsensorn (enligt en annan sporthojstråd verkade det inte behövas motstånd).

Min konkreta fråga är egentligen, ska neutralen vara sammankopplad med sidostödet?

Smakprov från förra veckan:

sneak.jpg
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Får inte neutralen att lysa, således även inte startmotorn igång. Dock bränslepumpen. Har byglat tippsensorn (enligt en annan sporthojstråd verkade det inte behövas motstånd).

Min konkreta fråga är egentligen, ska neutralen vara sammankopplad med sidostödet?

Öh, ingen aning. Men spontant skulle jag säga nej. Däremot alla andra lägen, dvs du ska inte kunna starta hojen med med godtycklig växel och stödet nere. :va
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Öh, ingen aning. Men spontant skulle jag säga nej. Däremot alla andra lägen, dvs du ska inte kunna starta hojen med med godtycklig växel och stödet nere. :va

Du svarade precis ja på frågan genom att säga att den endast ska kunna starta i neutral om stödet är nere.
Med andra ord:
Om neutralen är i kan hojen startas med stöd nere.
Om neutralen inte är i kan den inte startas med stöd nere.
Den ena påverkar med andra ord den andra.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top