RepsolFighter - the byggtråd

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Fuck vad tråkigt att bygga fäste för ECU´n. Nästa hoj så outsourcas det lätt!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Kan någon ge exempel på ett snyggt framlyse till en streetfighter. Jag har ett par ideér men vore kul att få se någon annans. Länka va fan som helst.

Alltid kul med byggtrådar! Här kommer mitt förslag på framlyse, men kanske svårt att få tag i?

Yamaha MT-09
2013-yamaha-fz-09-preview-8.jpg
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
En miljard lödningar gjorda. Men ett problem....tanken går inte ner, det slår på kanske 5mm. För jävla trötta nu så det blir en kall öl och bingen. Får ta i tu detta i morgon.

Vi hann dock snakepreviewa, satte på tankkåpa (ja Honda har det) och sadel. Aggressiv som en jävla Pitbull med det nya stuket. Linjer och kurvor som den bästa milf. Riktigt nöjd så långt.
 

flippy84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
CBR1000RR -05
Du kan ju skruva bort servot till avgasspjället om du inte behöver det.
För att inte få nån felkod: http://www.1000rr.net/forums/modifications-upgrades-06-07/99682-04-07-cbr1000rr-exhaust-servo-diy-override-$5.html
annars finns det en del färdiga moduler som man kan koppla in.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Fan, du har tillfört en hel del till detta bygget hittills flippy :)! Tanken slog mig, då jag slängde på ett annat avgas förra säsongen, och dom två vajrarna bara har hängt löst. Det där borde lösa problemet.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Inget dåligt jobb med elen du gör, kul att följa. MT09 lyset var snyggt!
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Ja det har blivit en del piss-skit-göra.

- Flytta ECU och hela den feta kabelstammen (ECU, instrumentering + lite småskit) från utsida front, till insida baktill under sadel och tank.

- Förlängt diverse till sin specifika position, omdraget bara invärtes

- Hittills bara bryggat tiltsensorn och HESD, men strax då även avgasventilsservot.



En kontakt och en ände:
shrinkslangs.jpg
 

flippy84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
CBR1000RR -05
Fan, du har tillfört en hel del till detta bygget hittills flippy :)! Tanken slog mig, då jag slängde på ett annat avgas förra säsongen, och dom två vajrarna bara har hängt löst. Det där borde lösa problemet.

Så lite så, har själv haft isär hela hojen för service så jag börjar kunna den rätt bra nu :)
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Fy fan. Gjorde ett jävla långt inlägg men det fuckades bort :( Går och lägger mig istället.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
ALLTID 'copy-paste' innan man klickar på skicka.

Har blivit bränd av diverse browser/site-timeouts för många gånger. :fakta
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Ja fy fan.

How evva, inte lagt en minut i garaget denna vecka. Men i morn ska tanken ner (förhoppningsvis).

Kvarstår just nu är bl.a. en massa paket från Ebay, slöa jävlar leveranser ibland:
- Repsoloranga (hoppas jag) kylarslangar
- Framlyse#2
- Baklyse med blinkers integrerat, originalutförande. Har haft det hela min ägotid, men denna var mörktonad och passar bättre.
- Fäste för framlyset, vilket det än blir (feltema hade bara upp till 38mm gaffelben)
- Kort jävla ljuddämpare (har inga förhoppningar om att den räcker till ett behagligt sound, utan en väns vän får bygga. Men värt att prova med tanke på priset)
- Rensa ramen från en del överblivna fästen etc.


Om jag utgår från att jag får ner tanken i morgon, och paketen anländer i veckan (vilket dom sannolikt gör), så borde det bli provtur nästa helg. Därefter blir det ett par veckors arbete med finish.
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Så fort jag fått fästena ska jag hänga på den första framlyktan jag köpte, och hysta upp en bild.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Om det är silicon slangar i orange du beställt (Samco) så kan det ta några veckor:)
Jag har köpt ett par omgångar men fint blir det.

Vad blev det för lykta?
 

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Ort
Hemma
Hoj
En Honda
Om det är silicon slangar i orange du beställt (Samco) så kan det ta några veckor:)
Jag har köpt ett par omgångar men fint blir det.

Vad blev det för lykta?

Dessa två har jag köpt, bilteman är såklart hemma redan:
http://www.ebay.com/itm/281120091056?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysning/Dubbellyse-mattsvart-82746/

Feltemas dubbellyse-stuk är ju inte så ovanlig heller. Men jag hade en teori i början om att få in en touch av custom och än mer aggressivt. Sen efter lite schysta tips här i tråden beställde jag den där andra. Just nu har jag faktiskt inte en jävla aning. Vi lyckades få till den nya röven förbannat bra, dock måste denna stämma med fronten såklart. Det lutar åt det andra. Inte omöjligt att det blir ett tredje :). Det är mkt som ska stämma på en framlykta. Bredd, lutning, och djupet (hur långt ut från gaffeln det sticker).

Dessa slangar: http://www.ebay.com/itm/321303613264?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Och så: http://www.ebay.com/itm/300771372206?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top