Piprökar-tråden

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Och skogens ensamhet ska du ej ringakta, tycker det låter alldeles förträffligt att sitta ute alldeles själv och filosofera medan man sakta puffar på sin pipa... Mer sånt i sommar! :banana
Tja, röken håller väl förhoppningsvis myggorna på avstånd.


Synd, för det var en fin burk :)
Den går ju att ha i garaget och förvara diverse osorterade överblivna skruvar i. När den är tom.

Kör du med fuktknappar när du har så många burkar på gång samtidigt?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tja, röken håller väl förhoppningsvis myggorna på avstånd.



Den går ju att ha i garaget och förvara diverse osorterade överblivna skruvar i. När den är tom.

Kör du med fuktknappar när du har så många burkar på gång samtidigt?

Inte fel det heller :D

Faktum är att jag upplever att många av de tobakssorter jag köpt mår bra av att få torka lite innan rökning, så än så länge är det inte ett problem utan tvärtom så torkar jag dem lite extra innan rökning. Möjligt att jag kommer behöva fukta upp några med tiden ifall jag inte hinner röka upp dem, men det är ett senare problem :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick hem två nya pipor idag, även dessa stanwells. Mod 227 resp 108, båda av Tom Eltang :)

DSC_0026.JPGDSC_0027.JPGDSC_0028.JPG
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Avkopplande paus i värmen idag. Lite kaffe på det här sen så...

uploadfromtaptalk1462797223816.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ropade in en gammal Peterson Sterling Silver 408 på Ebukten för ett tag sen, ikväll tog jag och gav den lite handpåläggning! :)

Före:
Peterson sterling collage.jpg
Efter:
peterson collage 2.jpg
Rökte bra gjorde den minsann också, blev ett gott stopp Best of show såhär i skymningen :)
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Råkade slå av min gamla trotjänare sen sex år tillbaka när jag knackade ur den lite för våldsamt, så fick laga den med kirurgtejp till jag köpte en ny.
a4390c682a8ad919fa21c0a51ee623dd.jpg


Idag köpte jag mig en ny snugga som ska rökas in så man slipper förbruka ett helt paket tobak på ett stopp
43682cb5b57550c1f233501ac7012c01.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ajfan, trist... :huvet

Men det var en snygg ersättare du hittade? :tummenupp Vad är det för en? :)

- - - Updated - - -

Ajfan, trist... :huvet

Men det var en snygg ersättare du hittade? :tummenupp Vad är det för en? :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Stiliga pipor! Hur mycket får man ge för en sådan?

Jag botaniserade lite på färjorna för någon vecka sedan, men konstaterade att de har till och med sämre utbud av piptobak än vad vanliga kiosker och spelbutiker har. Borkum Riff Bourbon finns iofs och den gillar jag och priset är halva mot iland, men i övrigt är det klent. Jag får väl beställa på nätet för att hitta något kul till vettiga slantar.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Två burkar med Gordon Pym respektive Peter Rasmussen Blue Label beställt och så en billig vardagspipa av kort och rak modell. Man blir ju sugen på de där riktigt fina hantverken, men priset på sådana pipor ligger lite väl högt för vad jag vill avsätta. Letade efter en vettig tändare också, men de kostar ju inte direkt gratis, så det får bli tändstickor även fortsättningsvis tills det dyker upp något. Får väl önska sig av Tomten :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Två burkar med Gordon Pym respektive Peter Rasmussen Blue Label beställt och så en billig vardagspipa av kort och rak modell. Man blir ju sugen på de där riktigt fina hantverken, men priset på sådana pipor ligger lite väl högt för vad jag vill avsätta. Letade efter en vettig tändare också, men de kostar ju inte direkt gratis, så det får bli tändstickor även fortsättningsvis tills det dyker upp något. Får väl önska sig av Tomten :D

:tummenupp

Själv ångar jag på i mitt pipsamlande och har ropat in ett par (fyra) savinelli från Ebukten. Borde dyka upp om en vecka eller så :) Tobak har jag så det räcker ett tag framöver, men pipor är ju kul att leta runt ibland och försöka hitta fynd... :banana Synd bara att man har så dålig impulskontroll, en pipa här och en pipa där och vips har man lagt bud och beställningar på ett par tusen totalt... :rodnar Nu får det nog vara köpstopp ett tag framöver känner jag... :D Eller nej, inte riktigt än! Måste hitta ett pipställ så att jag kan förvara alla mina fina pipor i någon slags display :banana :tummenupp MEn sen får det vara stopp och belägg på pipköpandet... Iallafall ett tag, tills jag hittar nästa fynd :D

$_12.JPG2.JPG3.JPG4.JPG$_57.JPG004-006-13110.jpg
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Haha, du ger begreppet "helhjärtat" ett nytt ansikte :) skönt att ibland kunna nörda in sig på något i nivå med galenskap :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Haha, du ger begreppet "helhjärtat" ett nytt ansikte :) skönt att ibland kunna nörda in sig på något i nivå med galenskap :D

Det där är nog mitt största "defining trait". när jag hittar ett nytt intresseområde kan jag nörda ner mig totalt i det oerhört fort och går sen in för det helhjärtat precis som du säger :D I vissa fall kan det tyvärr vara samma sak åt andra hållet också, jag kan ibland tappa intresset ganska fort och sluta i en handvändning... Men ibland så blossar det upp på nytt, bara jag får tid att sakna det lite. Jag är nog lite ombytlig kan man säga :D :banana Men det här är inte första gången som jag får för mig att "det där hade kunnat vara kul", och en vecka senare är jag lika insyltad som någon som pysslat i flera år :rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har jag köpt ett pipställ med :D

09-700x525.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ikväll blev det lite My own blend - Himalaya ute på den inglasade altanen. Mycket trevligt! :) Mysig tobak, mild och fin och fruktig i tonen, tog första blosset och kände direkt en syrlig arom av hallon! Häftigt att en tobak kan smaka såpass tydligt av nånting! :)

DSC_0115.JPG
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag gav just iväg min pipsamling till en nobel yngling. Hjärtinfarkter är för vanligt i familjen så jag skär ner på onyttigheterna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag gav just iväg min pipsamling till en nobel yngling. Hjärtinfarkter är för vanligt i familjen så jag skär ner på onyttigheterna.

Tråkigt :( MEn bra att du prioriterar hälsan. Vuxen poäng right there says I :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Jag gav just iväg min pipsamling till en nobel yngling. Hjärtinfarkter är för vanligt i familjen så jag skär ner på onyttigheterna.

Sprit löser annars upp fetter har jag hört? :crash (röka och kröka!)

Det låter sunt. Själv håller jag lite koll på kroppen och räknar med att det lilla jag får av onyttigheter inte är så farligt och tas ut av ett sundare mat-intag än tidigare och att det psykiska välmåendet överväger :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top