Stulen Yamaha WR 450 -09 Örebro

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Då var det min tur att bli av med hojen. En granne ringde idag och berättade att garaget var uppbrutet.
Har annons ute på blocket och några har varit och kollat på hojen, jag har funderat på om jag ska flytta på hojen när de kommer så att de inte vet vart mitt garage är. Men nu har de kommit på kvällen och eftersom jag har lyse i garaget och jag låtit den stå kvar. Nu är det inget som säger att det är någon av dessa personer som tagit hojen, men man ska nog göra allt man kan för att göra det svårare för tjuvarna.
Ser ni någon blå wr 450 utan några dekaler, d.v.s bara blå plast så slå gärna en pling 073-9870032 /Jocke

Grannen hoj, en hornet 600 var tydligen inget att ha då den lämnats kvar samt en högtrycktvätt.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ptja, min hittades ju i ett förråd i Markbacken så det är väl bara o börja där.
De som snodde min vill säkerligen fortfarande ut o åka.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Ska ta en tur ikväll mot markbacken och kolla. Finns väl en risk att de inte är ute under dygnets ljusa timmar. Hörde att det hade varit inbrott i yttligare 5 garage där jag bor. Att man inte ska få ha något i fred. Det värsta är att man knappt törs ställa en ny hoj i garaget på ett tag då de kanske kommer tillbaka nu när de fått nys om att det står hojar där. :mad:
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja jag måste säga upp mitt garage. Går ju aldrig ställa nåt av värde där igen.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Ska ta en tur ikväll mot markbacken och kolla.
Jag cyklade runt en sväng lördag förmiddag, passerade markbacken, oxhagen, varbergaskogen. Det fanns inga spår i gräsmattor eller grusade gångbanor. Däremot hörde jag en "encylindig fyrtaktare" , phragmensvägen vid 19.30 tiden, troligen en fyrhjuling, men jag såg inte fordonet. Enligt Norman var tjuvarna i farten i natt igen!!
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Ska ta en tur ikväll mot markbacken och kolla. Finns väl en risk att de inte är ute under dygnets ljusa timmar. :
morronmotionen på trampcykel blev till karlslund, tekniska kvarnen och Strömsborg.
Jag fann följande:20170316921.jpg
Kan det vara spår efter din WR?
 
Last edited:

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
image.jpgimage.jpg Kan nog vara liknande mitt bakdäck?
Får hålla ögonen öppna, var var det i karslund som du såg detta?
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Jag cyklade över spåren vid promenadvägen från Strömsborg upp mot fallen vid Karlslund. Så gick de fram och åter, som om man testade väger, och vände tillbaka. En del körning på ridstigarna, framförallt de som är på södra sidan vid fallen och bakom turbinstationen bredvid Tekniska kvarnen. Spåren var väldigt färska på söndag morgon. Spåren låg ovanför bilspår. Möjligen kan de ha lastad av en kärra vid Strömsborg, jag fick en uppfattning av att de började där, och slutade på samma plats. Om jag hade kört där själv, hade jag haft 10-15 minuter på mig att göra samma spår. Den som körde hade ingen större fart, eftersom man inte sprättat loss en massa grus i kurvorna.
Lycka till med jakten på tjyvarna!
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Kollade lite mer noggrant och på din bild ser mitt delen på bakdubben ut att vara smalare varannan rad, medansvar mina är lika breda varje rad. Men jag ska hålla ögonen öppna i de krokarna ändå, om inte annat så kommer nog någon av hästägarna att reagera om det kör runt en enduro på stigarna där uppe.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
ja, ditt mönster är inte samma, ser jag när jag kollar. men vilken tur du hade en bild, det borde alla tänka på, dvs att ta en bild på sina crossdäck. Är det tjuvar från trakten kommer de att avslöja sig, genom att de hörs eller syns. Tar man hem CDI enheten blir den stående eller kastas bakom något buskage. För några år sedan försvann crosshojar från trakten, och CDIn var bortplockad.
Då försökte tjuvarna köpa CDI, varpå de torskade.
Det har funnits ligor i sverige från öststaterna, som skeppar hem hojar kontinuerligt. Lägg ut om din stulna hoj på alla möjliga sajter. Enduromx har öppet register om stulna hojar.
 

KingDingaling

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2014
Ort
Örebro
Hoj
2004 KTM 525sx
kan lätt säga att din hoj va inte i karlslund

Spåren va mina lol.... Jävligt jobbigt att folk kan inte låta saker va i fred får jag syn på den tar jag tag i han... Är det några dekaler eller liknande som står ut?
 

KingDingaling

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2014
Ort
Örebro
Hoj
2004 KTM 525sx
jag håller ögonen öppna och hör av mej om jag ser nåt jag brukar vara rut om kring rätt ofta.... om dom åker på den dyker den nog upp, hopas det löser sig.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Hur gör försäkringsbolag om hojen dyker upp? Det är stor risk att de som kör runt på stulen hoj inte bryr sig om att varmköra hojen innan de ger sig ut och gasar. Själv är jag supernoga att oljan ska vara varm så lager får smörjning innan man sticker ut oavsett typ av fordon. Kollar de något på slitage (försäkringsbolaget alltså) av motor, däck o.s.v. Vid stulna fordon som återfinns?
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Hur gör försäkringsbolag om hojen dyker upp?
En bekant fick sin cross stulen. En verkstad kontrollerade om motorn var okey, och han fick en omborrning + arbete genom försäkringen. Är du minsta tveksam be en proffsig verkstad kolla motorn/hojen. Kompprov, oljebyte där man synar gamla oljan noga efter metallspån, ventilspel eller andra saker som kan visa på vårdslös hantering. Stå på dig, om att du har rätt till en likvärdig maskin, eftersom du får stå för självrisken. Annars kan du försöka förhandla med bolaget om att istället få pengar, och behålla MCn som den är. Du vet hur din MC lät innan stölden, om den väsnas, klonkar, slammrar eller kvittrar felaktigt(tjuvluft), säg ifrån att den inte är okey. Ta bilder på hojen så fort du kan, för att jämföra och ha bevis. Bucklor, repor, krokiga styren och grepp ska även det ersättas. Syna luftfiltret om de kört runt med skitigt filter flera dagar! Om de "burnat" med bakdäcket finns det ofta fastbrända gummirester under skärmen. Är kedjan ovanligt slack?
PS, tack till kingdingaling för att även du letar, och bra du sa som de va med spåren!. DS
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Hojen hittad av polisen 12 mil hemifrån, närmare bestämt Linköping.
Får inte hämta ut hojen då det är ett pågående ärende och åklagaren måste godkänna hämtningen.

Pratade med försäkringsbolaget och de vill att jag hämtar hem hojen själv då det blev för dyrt med bärgare:confused: , är det inte det man betalar för i försäkringen.
Har även pratat med min lokala yamaha handlarare om att kolla igenom hojen, den har trots allt gått ca 1 månad körd av några muppar, men handlaren trodde inte fb ville betala för att de skulle kolla igenom hojen då de inte brukar göra det om hojen startar och går bra. Så kan det väl inte vara:confused:
Finns ingen anledning att betala för stöldförsäkringen i så fall.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top