Diskussionstråden för olyckor 2014

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
De flesta som någon gång kört en motorcykel borde bli förbannade, liksom resten av Sverige, över mängden desinformation i den videon.

Kan du tala om vad som inte är sant i denna video? och varför skulle man bli förbannad över filmen, ska man bli förbannad är väl på dom motorcyklister som förstör för alla andra med sitt beteende i trafiken
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Kan du tala om vad som inte är sant i denna video?

Den så kallade vårslösa körningen är inte vårdslös, motorcyklisten tvingar inte på något sätt polisen att göra som de gör, de ger intryck av att det är farligare att accelerera på varm asfalt (wtf?), för att gå in på teknikaliteter så behövs en skitbred mc för att köra över flera filer samtidigt, om jag inte minns fel så blir en av "galningarna" som man måste jaga dessutom omkörd av en bil under hans "vansinnesfärd". Dessutom försöker man få allt att framstå som långt värre än det är. Tror minsann någon körde strax över 100 på 70väg? Testa att köra i 100 på Essingeleden (som är 70väg) vid 14tiden, strax innan rusningen drar igång. Det kommer ta sisådär 10 sekunder innan någon blinkar med helljusen på dig, antagligen följer tutan ganska snart efter.
Fjanterier kort sagt.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Haha vart hittar Aftonbladet alla dessa stjärnor? :Bugar
"på varm asfalt" Gahahahahah!!! :arsele:tuttar
Är hon Racetekniker eller? :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Denna äckelfilm från Aftonhoran blev min bästa trådstart ever och en film jag aldrig glömmer.

Citat som "motorcyklisten accar på varm asfalt" och "De kör i 112 km/h på 70-väg" och "polisen TVINGAS ut i mötande körfält" osv osv får mig fortfarande att må illa.

Men tack vare din tråd, Bike, länkningar på FB osv så fick Aftonbladet en jävla massa mer klick och besökare som såg deras reklam och genererade intäkter.

Aftonbladet vann.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Aftonbladet vann.


En Pyrrhus-seger !!!!!



En pyrrhusseger är en dyrköpt seger, en seger med stora egna förluster. Innebörden i uttrycket kan även vara att resultatet av "segern" visar sig leda till en förlust längre fram. Uttrycket härrör från Pyrrhus, som efter ett framgångsrikt slag mot romarna år 280 f.Kr. skall ha yttrat: "En sådan seger till, och jag är förlorad."
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
En Pyrrhus-seger !!!!!



En pyrrhusseger är en dyrköpt seger, en seger med stora egna förluster. Innebörden i uttrycket kan även vara att resultatet av "segern" visar sig leda till en förlust längre fram. Uttrycket härrör från Pyrrhus, som efter ett framgångsrikt slag mot romarna år 280 f.Kr. skall ha yttrat: "En sådan seger till, och jag är förlorad."

Vill du förklara hur det var en dålig seger för blaskan? Tror dom är rätt nöjda.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Vill du förklara hur det var en dålig seger för blaskan? Tror dom är rätt nöjda.

Japp jag ska förklara detta om varför en kortsiktig vinst kan bli en långsiktigt usel affär. Allt handlar om att sälja sin trovärdighet och att nalla på sitt förtroendekapital.

Denna gången handlar det om en "reporter" som inte kan något alls om det ämne hon snackar om. Här är vi nog överens !

Förra gången handlade det om att kretskort och processorer skulle bli dyrare eftersom världsmarknadspriset på "Silicon" stigit (En pissig google-translate översättning av en "reporter" som inte kunde någonting av det hon skrev .....................Silicon=Kisel på svenska, dessutom stavas det silikon)
Alltså.................Kunde inte reportern bara låtit någon vuxen läsa igenom det hon "host" skrivit - Jag menar översatt INNAN hon skickade iväg det.

Brist på kompetens gör att JAG ifrågasätter nästa artikel som handlar om Ukraina-Ryssland krisen. Kan jag lita på att den informationen som ges där är korrekt ?



Det är ju så att i de ämnena jag anser att jag har adekvat kunskap så är faktafelen enormt bristfälliga/infantila.


Jag hoppas du förstått att på aftonbladet handlar allt om att prångla ut kvantitet och inte KVALITET - Vi kan glömma research a lá Jan Guillou om avslöjade IB-affärer* osv Nu handlar det om Purjolöks-bantning och Ola-Conny och Morgan

I förlängning slår detta media undan benen för sig själva - Det är helt enkelt ingen vettig människa som litar på vad som står där längre.



* - IB-affären avslöjade att det i Sverige fanns en hemlig organisation inom underrättelsetjänsten som riksdagen inte kände till.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Japp jag ska förklara detta om varför en kortsiktig vinst kan bli en långsiktigt usel affär. Allt handlar om att sälja sin trovärdighet och att nalla på sitt förtroendekapital.

Denna gången handlar det om en "reporter" som inte kan något alls om det ämne hon snackar om. Här är vi nog överens !

Förra gången handlade det om att kretskort och processorer skulle bli dyrare eftersom världsmarknadspriset på "Silicon" stigit (En pissig google-translate översättning av en "reporter" som inte kunde någonting av det hon skrev .....................Silicon=Kisel på svenska, dessutom stavas det silikon)
Alltså.................Kunde inte reportern bara låtit någon vuxen läsa igenom det hon "host" skrivit - Jag menar översatt INNAN hon skickade iväg det.

Brist på kompetens gör att JAG ifrågasätter nästa artikel som handlar om Ukraina-Ryssland krisen. Kan jag lita på att den informationen som ges där är korrekt ?



Det är ju så att i de ämnena jag anser att jag har adekvat kunskap så är faktafelen enormt bristfälliga/infantila.


Jag hoppas du förstått att på aftonbladet handlar allt om att prångla ut kvantitet och inte KVALITET - Vi kan glömma research a lá Jan Guillou om avslöjade IB-affärer* osv Nu handlar det om Purjolöks-bantning och Ola-Conny och Morgan

I förlängning slår detta media undan benen för sig själva - Det är helt enkelt ingen vettig människa som litar på vad som står där längre.



* - IB-affären avslöjade att det i Sverige fanns en hemlig organisation inom underrättelsetjänsten som riksdagen inte kände till.


Tur att det finns trovärdiga personer här på SH:rolleyes: .............."Bitter" lr?
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Max350

Nu fattar jag vem jag har att göra med - Det var ju du som var ensam i den tråden att försvara den där skitfilmen !!

Du skrev

"Oavsett aftonbladet! Är det inte ganska mycket sant som rubriken säger lr?

(OPS! Glömde att man inte får kritisera motorcykel kollektivet här på SH )"

Och fick bl a signaturen doolar och några hundra andra användare emot dig.

Jag vidhåller att...

Filmen inte är opartisk - Ingen motocykelorganisation fick komma till tals. Som vanligt är ALLA som kör hoj lovligt byte. Detta är enkel snaskjournalistik helt enkelt.

Filmen är full av faktafel..

Poliserna beter sig inte speciellt proffsigt i den sekvensen då de går ut i mötande körfält för att till vilket pris som helst ta hojåkaren som kör förbi köerna. Men filmen hyllar ändå polisen och beskriver det som att de "Tvingades" att bete sig på det sättet. Jag säger att det är bullshit.

Du har också full rätt att kritisera motorcykelkollektivet - Jag bara frågar mig varför du hänger på sporthoj då !!!




Kollat lite till - Jo det var du som var den enda i tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?272240-Va-!!-En-POSITIV-artikel-i-media-om-MC-%E5kning som gjorde dig så omöjlig att vissa användare funderade på att anmäla dig. Och ditt svar var bara
- Vad är det som hindrar dig? Anmäl bäst du vill

Är det medfött eller har du fått jobba hårt för att bli så jävla motvals ?
 
Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Max350

Nu fattar jag vem jag har att göra med - Det var ju du som var ensam i den tråden att försvara den där skitfilmen !!

Du skrev

"Oavsett aftonbladet! Är det inte ganska mycket sant som rubriken säger lr?

(OPS! Glömde att man inte får kritisera motorcykel kollektivet här på SH )"

Och fick bl a signaturen doolar och några hundra andra användare emot dig.

Jag vidhåller att...

Filmen inte är opartisk - Ingen motocykelorganisation fick komma till tals. Som vanligt är ALLA som kör hoj lovligt byte. Detta är enkel snaskjournalistik helt enkelt.

Filmen är full av faktafel..

Poliserna beter sig inte speciellt proffsigt i den sekvensen då de går ut i mötande körfält för att till vilket pris som helst ta hojåkaren som kör förbi köerna. Men filmen hyllar ändå polisen och beskriver det som att de "Tvingades" att bete sig på det sättet. Jag säger att det är bullshit.

Du har också full rätt att kritisera motorcykelkollektivet - Jag bara frågar mig varför du hänger på sporthoj då !!![/QUOTE

Varför så upprörd????? Du verkar helt sakna läsförståelse, TÄNKVÄRDA ORD HAR INGET MED FILMERNA ATT GÖRA. har överhuvudtaget inte kritiserat något mc kollektiv, vad har du för problem???? är du alltid så här aggressiv och bitter:rolleyes:??
 

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
Karriärens första omkullkörning är ett faktum! Idag kl1430 åkte jag omkull pga oljefläck eller dylikt vid glasberga i Södertälje.. Tråkig upplevelse, hål i motorkåpan , stor oljefläck efter mig.. Spenderat tiden på sjukan tills nu,, lite blåslagen och öm men några omgångar morfin o nu är jag på benen igen!
 
Last edited:

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
Hahaha råkade göra dubbelpost och ja antagligen morfinet.. Men bjuder på den!
Ja tack, får se hur de känns imorgon när jag vaknar :p o tur att jag va förståndig och betalat för helförsäkring.. Hoppas hojen repar sig o de inte kostar mig alla bensinpengar så jag hinner ut i år igen!
En fråga dock för er mer erfarna, hur är det med hjälm, slog i hjälmen litegrann, tappade lite färg och blev några typ 1mm bucklor i den i ett område av kanske 2-3 cm, är de bara att köpa ny då eller kan jag fortsätta med den ändå?
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Hahaha råkade göra dubbelpost och ja antagligen morfinet.. Men bjuder på den!
Ja tack, får se hur de känns imorgon när jag vaknar :p o tur att jag va förståndig och betalat för helförsäkring.. Hoppas hojen repar sig o de inte kostar mig alla bensinpengar så jag hinner ut i år igen!
En fråga dock för er mer erfarna, hur är det med hjälm, slog i hjälmen litegrann, tappade lite färg och blev några typ 1mm bucklor i den i ett område av kanske 2-3 cm, är de bara att köpa ny då eller kan jag fortsätta med den ändå?

Du får ut en ny på försäkringen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
hur är det med hjälm, slog i hjälmen litegrann, tappade lite färg och blev några typ 1mm bucklor i den i ett område av kanske 2-3 cm, är de bara att köpa ny då eller kan jag fortsätta med den ändå?

Du ska inte köra vidare med den. Speciellt inte med tanke på att du får en ny på försäkringen. :fakta
 

igohugo

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2014
Ort
vallentuna
Hoj
gixxer 2000
Man blir ju faktiskt galen på vägentreprenörerna. Jag kör Vadavägen i norra Vallentuna, Kårsta - Brottby dagligen. I torsdags kväll när jag kör där börjar motorcykeln bete sig konstigt tycker jag. Så pass konstigt att jag stannar till, då inser jag att de lagar vägen, det är rullgrus på hela vägbanan. Jag trodde jag fått punka eller att bakhjulet satt löst. Gruset de använder har exakt samma färg och struktur som asfalten, helt jävla omöjligt att se. Inte en enda varningsskylt. Skrev ett jävligt argt mail till trafikverket. Fick svar att de skulle skicka ut entreprenören för inspektion under fredagen, ska ta en tur där nu tänkte jag, ska bli jävligt intressant.

Det e ju fan, tycker man kör utan att ta alltför stora risker men vid sånt här är man ju helt chanslös. Ganska ny på mc, men är detta vanligt? Borde ju falla under försök till mord.

/Fredrik
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Olyckan på 225an idag, en död en svårt skadad:
"Polisen bekräftar att olyckan skedde i samband med en vänstersväng."

Det upprepas hela tiden att motorcyklister får sätta livet till pga
ouppmärksamma och ignoranta bilister.

Kommer det någonsin att stå i en tidning att bilföraren är misstänkt för vållande till annans död pga att den har gjort en olaglig vänstersväng???

Hur ska annars folk börja fatta att man INTE FÅR svänga vänster om det är till hinder för övrig trafik??
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top