Nya Google maps

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Har väl varit ett tag. Håller på och planerar resa i Norge i sommar men det går inge bra. Google tycker inte man ska kunna planera in vägar som är avstängda vintertid. :gnissla Vet inte om det hänger ihop med nya versionen. Gick att lägga in vinterstängda vägar sent i höstas.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har väl varit ett tag. Håller på och planerar resa i Norge i sommar men det går inge bra. Google tycker inte man ska kunna planera in vägar som är avstängda vintertid. :gnissla Vet inte om det hänger ihop med nya versionen. Gick att lägga in vinterstängda vägar sent i höstas.

Hade också problem att lägga rutten i Norge. Är ju smått irriterande att man inte ska få åka där man vill.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag tycker google maps suger sen sensommaren förra året, eller är det bara för mig? Dels är det mindre exakt positionering i samma mobil men det jag mest retar mig på är att den inte längre säger vilken avfart man ska svänga i en rondell när man använder navigation utan bara säger "sväng ut ur rondellen" vilket är omöjligt att följa med bara ljud när man kör hoj. Nån mer som har det så? :confused: Google maps var ju asbra före det...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Förstår inte TomTom sida, går det inte att dra i vald rutt?

Jo i start/slutdestinationen men på maps.google kan du enkelt ta tag mitt på den föreslagna rutten och dra den till den önskade vägen om du inte vill åka snabbaste/kortaste vägen.. Riktigt smidigt för mc åkning då man sällan vill åka europaväg.
 

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Jo i start/slutdestinationen men på maps.google kan du enkelt ta tag mitt på den föreslagna rutten och dra den till den önskade vägen om du inte vill åka snabbaste/kortaste vägen.. Riktigt smidigt för mc åkning då man sällan vill åka europaväg.

Finns det någon bra metod för att få en rutt man gjort i datorn in i mobilen?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Finns det någon bra metod för att få en rutt man gjort i datorn in i mobilen?

Kanske inte "bra" men jag satt på hotellrummet kvällen innan och lade upp rutten och postade en länk här så öppnade jag den dagen efter och körde med maps i mobilen. Körde det som en vanlig karta. Trevligt att stanna lite ibland och fundera på vilken väg man ska ta. Man ser en hel del. Man ska dock som alltid ha gott om tid!

Edit: Har du inte jäkligt bra kartminne så håll dig till där du har täckning på mobilen. Jag hade inga nedladdade kartor och på ett ställe ute i finska urskogarna fick jag vända och köra tillbaka 4mil och välja större enklare väg runt. Inget jag ångrar såhär i efterhand, det gör ju äventyret om man är ute och tourar :)
 
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Ska jag lägga upp rutter brukar jag köra Google Maps i klassiskt läge. Känns som att det funkar otroligt mycket bättre än i nya versionen. Alternativt att jag inte fattat hur man gör än..... :D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ska jag lägga upp rutter brukar jag köra Google Maps i klassiskt läge. Känns som att det funkar otroligt mycket bättre än i nya versionen. Alternativt att jag inte fattat hur man gör än..... :D

Hur väljer man klassiskt läge? Kom väldigt mycket bättre överens med Google Maps tidigare.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top