Har ni lärt er nåt idag?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Vindarna vänder, för några decennier sedan skulle verken skrotas, nu är det nästan bortglömt.

Så det är bara att hålla tummarna ett tag till, kan vi sen se till att få etanolen ekonomiskt försvarbar och satsa på biodiesel fullt ut är vi hemma.

Fast biodrivmedel producerade i Sverige är inte så intressant av någon anledning.

edit. sist på sidan sex, vafan? http://www.stralsakerhetsmyndighete...t/Icke spridning/2013/SSM-Rapport-2013-02.pdf

Det är bara U-235 som är med i reaktionen av vad jag fattar. Jag trodde nog allt kärnbränsle är anrikat om än inte till vapenkvalitet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är bara U-235 som är med i reaktionen av vad jag fattar. Jag trodde nog allt kärnbränsle är anrikat om än inte till vapenkvalitet.

Men det måste börjas någonstans, efter ett tag är det vardagsmat och folk slutar bry sig.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Idag har jag nästan lärt mig ha sönder drivknutsdamasken på bilen!

Och den är inte rolig att byta!
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Har lärt mig att ifall man använder en grävmaskin med tiltscrollen på vänster joystick och rotorn på höger så blir det spännande att hantera L-stöd, trasiga pallar med plattor på o betonggjutning med skopan.
Vem i heeeeell kan köra på det viset. Inget klaffar i hjärnan.
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Menar du hur man gör klar is? Berätta, det vill jag veta.

Jag gör lite prover just nu som jag hoppas blir bra. Hittills har jag fått göra stora is-block och ta tillvara på kanterna som brukar bli fina. Det vore fint om hela blocken blev klar is men där är jag inte ännu.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har lärt mig att ifall man använder en grävmaskin med tiltscrollen på vänster joystick och rotorn på höger så blir det spännande att hantera L-stöd, trasiga pallar med plattor på o betonggjutning med skopan.
Vem i heeeeell kan köra på det viset. Inget klaffar i hjärnan.

Det är på G att bli lagstadgat, med tilten på höger och rotorn på vänster. Om jag inte minns fel.

Vet hur det är att köra 2-10 olika grävare per vecka så jag vet hur snurrigt det blir i huvudet :fakta
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag gör lite prover just nu som jag hoppas blir bra. Hittills har jag fått göra stora is-block och ta tillvara på kanterna som brukar bli fina. Det vore fint om hela blocken blev klar is men där är jag inte ännu.

Prova att koka vattnet först, vill du ha ännu bättre klarhet får du tillsätta vattnet successivt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag gör lite prover just nu som jag hoppas blir bra. Hittills har jag fått göra stora is-block och ta tillvara på kanterna som brukar bli fina. Det vore fint om hela blocken blev klar is men där är jag inte ännu.

Jag har för mig att isen de använder till "Ishotellet" blir klar eftersom det är strömmande vatten som fryser.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Det absolut fabulösa uttrycket:

bitterbikers

lärde jag mig av Rockmorsan (Se tråden om Viking Motor Park).
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
idag har jag lärt mig att man lär sig absolut noll på att gå en handledarkurs för b kort.
totalt värdelöst:mad:
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top