Åsikter om Kawasaki J300

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Kanske helt fel forum, eller kanske som att svära i kyrkan men:
Vad tror ni om denna? Någon som provat eller vet mer. Nu ska vi inte glömma bort att det är en scooter, man får ta den för vad det är. Tycker den ser störtskön ut.

2014-kawasaki-j300-01.jpg
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Variatordriven bögpulka var det någon här som kallade det för...
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Okaj, jag tackar för alla mogna svar, och inser att folk som sneglar åt scooterhållet inte hänger här.
Min far hade sett en hos Kawasakihandlaren och blev nyfiken. Jag lovade att jag skulle se om jag fick tag i någon med egna erfarenheter från scooterlivet och speciellt denna modell, och vem vet? Det kanske dyker upp någon längre ner i tråden...om han/hon nu vågar med tanke på reaktionerna.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Sporthoj :yoparty
Skoter :arsele
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Okaj, jag tackar för alla mogna svar, och inser att folk som sneglar åt scooterhållet inte hänger här.
Min far hade sett en hos Kawasakihandlaren och blev nyfiken. Jag lovade att jag skulle se om jag fick tag i någon med egna erfarenheter från scooterlivet och speciellt denna modell, och vem vet? Det kanske dyker upp någon längre ner i tråden...om han/hon nu vågar med tanke på reaktionerna.
Jag har provat två olika mc-scootrar, inte en sån dock.


De sög...



Edit: Nä okej, ärligt. Det är vad det är. De är värdelösa som motorcykel men helt okej som transport från A till B. Varken mer eller mindre.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var ett reporteage om skotrar i senaste bike om jag inte minns fel. Kontentan var väl att den bästa av dem inte erbjöd lika mycket skoj som en vanlig hoj, inte ens de tråkigare vanliga hojarna men som pendlingsfordon var de i det närmaste oslagbara.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är schysst om man bara ska åka ner till kiosken eller stranden, men scooter är ju inte kul att köra för fem öre...
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Gubben är 70, och vill klämma ut lite livsglädje till, men reder inte ut större maskiner. Han brukar att passa på att hyra scootrar när han och morsan är ute och reser. Morsan är 75 men åker piggt bakom, men nu misstänker jag att dom vill med mig i sommar. Scootern ska vara enkel nog, men ändå bekväm för en passagerare.

Ni som inte har något vettigt att tillföra kan väl vara snälla att låta bli att göra inlägg. Jag förstår faktiskt inte frestelsen med att hoppa på tråden med (i det närmsta) slagord och förödmjukelser bara för att ni har fler kubik/cylindrar och mer tum på hjulen.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Gubben är 70

Ni som inte har något vettigt att tillföra kan väl vara snälla att låta bli att göra inlägg.

Det är helt riktigt Tjongen, ryt till så Trollen håller sig borta. Jag skall bara be att få ta tillbaka det jag skrev att jag var äldre än din farsa, det var ju inte riktigt sant nu när all fakta kom fram. Och för att du inte skall tycka illa om Sporthoj.com i all framtid så tycker jag faktiskt att Kawasaki är ett jättefint märke MEN FINNS DET VERKLIGEN INTE EN ENDA SCOOTERHEMSIDA PÅ HELA INTERNET DÄR DU HITTAR DINA JÄMLIKAR?
 
Last edited:

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
MEN FINNS DET INTE VERKLIGEN INTE EN ENDA SCOOTERHEMSIDA PÅ HELA INTERNET DÄR DU HITTAR DINA JÄMLIKAR?

Googlar så att fingrarna glöder. Känns som jag måste förvara att jag ställde frågan här, så mitt försvar blir att jag trots allt känner lite samhörighet här...fastän frågan inte kom från mig, handlade om någon sporthoj.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Här trodde jag MC-folket var känt för att vara trevliga, hjälpsamma och tillmötesgående människor. Nog att man kan skoja lite om man inte gillar skotrar men att be någon att söka hjälp på annat håll kanske är lite väl? Har man inget vettigt och säga kan man vara tyst istället. Sådeså
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top