Första körlektionen

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Bra val :D
Nu när du väl börjat med motorcyklar kommer du ALDRIG vilja infinna dig inuti en bil igen :rolleyes:
Finns inget värre än att beblanda sig med bilister när man väl sett deras beteenden från en motorcykels perspektiv haha.. :brynad
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nice! :tummenupp

Er6 är nog en bra förstahoj.
Se till att få med ABS.
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Bara se fram emot sommarvärme, vind, frihet, fart och koskitslukt! Välkommen till mc världen! :fakta
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Äh, min nuvarande hoj har typ 38kw eller så, och det räcker faktiskt rätt gott, även om jag är van vid dubbla effekten. Visst, man upplever ju aldrig det där suget när man vrider full patte, men det finns ändå effekt nog för att det ska vara roligt att köra. Sen är ju min hoj en off-roadare vilket gör att effektkravet inte blir så stort, ingen mening med mer effekt på grusvägarna ändå. Om den däremot hade varit en renodlad väghoj så vettifan om det hade varit så kul alla gånger.
 

maxxim

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
malmö
Hoj
.
Får nu vänta ca 2 veckor tills min nästa körlektion, hur ska de gå med abstinensen :(
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Maxxim du kan alltid fråga om någon vill hjälpa dig med kortet, startade en tråd för några månader sedan som hjälpte mig skaffa en handledare, http://www.sporthoj.com/forum/showt...t-efter-handledare-till-v%E5ren-14&highlight=

Skriv i tråden eller skapa en egen så kanske du kan få någon att köra med.
Ska också ta kortet denna säsong, fan va jag ser fram emot sommaren!

Önskar dig förövrigt all framgång med kortet!!
 
Last edited:

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Tack!

Jo juste det är sant, jag köpte min från en körskola för en billig peng, kolla runt lite och se om du kan hitta nån liknande deal om du vill köra privat, funkar ju perfekt på körskola med! :tungan
 

maxxim

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
malmö
Hoj
.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
hehe får hålla ögonen öppna.

Om Man kollar på Visiren på denna sida.

http://www.lellesmcklader.se/advanced_search_result.php?keywords=xr-1100&sort=3a&page=2

Vilket är bäst för körning i dagsljus?

Ljusrök eller Mörkrök?

Om valet står mellan ljusrök och mörkrök så väljer inte ens 1% den ljusa... Skillnaden mot ett vanligt visir är marginell. Satsa på den mörka;)

Edit: glöm inte köpa till en extra pinlock! Man repar lätt upp den om du ska byta mellan visirerna. Åker du på en lite längre resa tar man gärna med sig bägge, den mörka se man nämligen inte ett piss när det är natt och man är ute i landsbygden. Tur att man enkelt byter visir på shoei;)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Om valet står mellan ljusrök och mörkrök så väljer inte ens 1% den ljusa... Skillnaden mot ett vanligt visir är marginell. Satsa på den mörka;)

Edit: glöm inte köpa till en extra pinlock! Man repar lätt upp den om du ska byta mellan visirerna. Åker du på en lite längre resa tar man gärna med sig bägge, den mörka se man nämligen inte ett piss när det är natt och man är ute i landsbygden. Tur att man enkelt byter visir på shoei;)

Ett mycket bra råd! Den extra pinlocken är värd varenda krona. Ta det mörka visiret...
 

maxxim

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
malmö
Hoj
.
Inte Visste jag att Mc-Åkning var en sån stor och Skön gemenskap, måste tacka alla för härligt stöd, och tips!:Bugar
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Grattis, du kommer ha riktigt skoj framöver!

Men som sagt, 35kw är väldigt i underkant.
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Man tager vad man haver och 33kw är vad jag haver. Duger åt mig med fint acc inom lagliga hastigheter.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top