Olyckstråden 2014 (endast rapportering)

Status
Ej öppen för fler svar.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag såg en orange hoj, rc8:a tror jag, som precis blivit upplockad ur ett dike i den där högerkurvan som nyper när man åker ner mot rosenhill, "efter" att Bulten tagit slut.. stannade och frågade om dom behövde hjälp, men det verkade gått bra och behövdes inte, dom höll på att rulla in hojen i ett skogsbryn?
 

revolve

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2011
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6n 2006
Åkte omkull på Sveavägen i em. Mellan Frejgatan och denna punkt https://www.google.se/maps/place/59...,18.05398,15z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0 pågår ett vägarbete och vänster körfält är avstängt. Höger körfält var fullt med köande bilar så åkte i högerfilen, oklart om det är bussfil nu när det är vägarbete. Kör mellan 30 och 40 km/h skulle jag gissa och i höjd med ovanstående punkt kommer en vänstersvängande bil som korsar de två/tre södergående körbanorna ca två billängder framför mig. Bromsar på mig och hojen lägger sig och glider kanske 5-10 in i baken på bilen. Slår i knät men klarar mig helt ok i övrigt, många vänliga själar som stannade och hjälpte mig med hojen och ringde 112 :Bugar
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Saxat ur GP:

"En kvinna i 25-årsåldern fick föras i helikopter till Sahlgrenska, efter en mc-olycka i Bohuslän under söndagskvällen.
Krocken mellan motorcykeln, som framfördes av kvinnan, och en personbil ägde rum på gamla E 6:an vid Hogstorp utanför Uddevalla.

- Hon hade flera fakturer och transporterades i helikopter till SU i Göteborg för vård, berättar Janne Weirén, vakthavande befäl vid LKC.

I personbilen satt tre personer. Alla klarade sig utan skador. Båda fordonen har tagits i beslag för teknisk undersökning."
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Malmö
http://topnews.se/70419-3440-malmo-tvaa-till-sjukhus-vid-krock-mellan-mc-och-personbil/

En MC kraschade in i personbil på Västra Hindbyvägen i Malmö.

Två personer på en motorcykel skulle köra om en personbil som påbörjat en vänstersväng vilket gjorde att motorcykeln körde in i personbilens sida.

Motorcykeln fortsatte sedan in i en parkerad personbil. Föraren och passageraren fördes med ambulans till sjukhus.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
MC-olycka vid Bränn-Ekeby, Nyköping
Vid strax efter 18 kom larmet om en MC-olycka på länsväg 511.

Olyckan ska ha inträffat vid Bränn-Ekeby-korsningen mot Oxelösund på vägen mot Nävekvarn.

– Det är en kollision mellan en personbil och en motorcykel, säger insatsledare Stefan Karlsson.
Enligt polisen skulle bilen göra en u-sväng, men såg sig inte om. När bilen sedan svängde åkte motorcykeln in i den.
MC-föraren har förts med ambulans till sjukhuset, enligt polisen är personen allvarligt skadad.
Vägen var avstängd under räddningsarbetet, men är öppen igen.

http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.2313080
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
En man i 40-årsåldern skadades allvarligt i en mc-olycka på länsväg 190 vid 15-tiden på torsdagen.
– Mc-föraren är mycket svårt skadad, säger Thomas Fuxborg, polisens presstalesman.

Det var på länsväg 190 i höjd med Alingsås som olyckan inträffade vid 15-tiden på torsdagen.
– En mc-förare körde rakt in i en bil bakifrån och hamnade på vägen, säger Thomas Fuxborg,
polisens presstalesman i Västra Götaland.
Föraren, en man i 40-årsåldern, fördes med ambulanshelikopter till Sahlgrenska universitetssjukhuset.
Enligt sjukhuset pressjour är mannens skador allvarliga, men inte livshotande.
Ska utredas
Olyckan rubriceras i nuläget som vårdslöshet i trafik.
– Det kan röra sig om någon form av vårdslöshet så vi utreder det på det sättet.


http://www.expressen.se/gt/allvarlig-mc-olycka---man-svart-skadad/
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Olycka vid Drottningholm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18887237.ab

En trafikolycka har inträffat vid infarten till Drottningholm Slott.
En motorcykel och lastbil har kolliderat.
– MC-föraren är förd till sjukhus med ambulans. Men jag vet inte hur skadeläget är, säger Anders Mattsson, vakthavande befäl på Stockholmspolisen.
Polisen fick larmet 07.24. En motorcyklist och en lastbil kolliderade på Ekerövägen, precis vid infarten till Drottningsholm Slott i Stockholm.
I samband med olyckan förstördes ett närliggande rödljus.
– Vi skickade fyra patruller till platsen, säger Anders Mattsson.
Även räddningstjänst och ambulanspersonal kallades till platsen.
Polisen kan inte säga något om skadeläget i nuläget, men MC-föraren fick föras till sjukhus med ambulans.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top