Samåkning i Halmstad

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Hej!
Jag tog körkort i somras och har kört rätt mycket(800 mil) sen dess, mest själv. Jag brukar köra mycket landsvägar kring Halmstad. Jag har även kört under hela vintern då det har varit snöfria och torra vägar, dock mest i stan och lite "rakare" landsvägar. Jag kör en röd kawa z750s 2005. Jag känner att det skulle vara kul att köra med någon/några så jag undrar om det finns någon som vill köra med mig. Jag bruka köra båda vardagar och helger så det borde vara lugnt att få en tid som passar.

Ha det gott,
Mvh
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Välkommen får man säga:fyllisar
som många har skrivit finns wsr sidan och på Facebook.
Halmstad tråden här på sidan funkar med.
syns snart på vägarna:yoparty
 

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Tack för båda svaren. Det verkar som det är wsr som gäller i halmstad:)
Jag ska hålla koll på facebook och på halmstadtråden i fortsättningen. Det ska bli skoj att köra med andra oftare.
Lasse, när jag fick det första svaret på denna tråd kollade jag på hemsidan och jag tror att jag hittade din email på wsr medlemssida. Jag skickade en mail till dig innan jag såg ditt svar så jag ser min mail som besvarad nu.
Hoppas vi ses snart ute i detta vackra vårväder vi har äntligen fått.
Mvh
 

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Förlåt för felstavningen. Det ska förstås stå Ladde och inte Lasse.
 

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Tjena!
WSR finns även på Facebook där dom brukar skriva när det är körning! Kör också mycket själv annars. och denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?426-Halmstad kan du även hålla koll i! Vi ses väl nån gång! :tummenupp
Tjena!
Denna halmstadtråd du länkade verkar inte vara så aktivt använd. Åtminstone inte sedan september förra året.
Slutar ni, på wsr, köra så tidigt på säsongen? Som jag sa innan har jag kört hela vintern(jag vet att det är rätt ovanligt:)) , som max har jag varit 3 veckor utan att köra, då vi hade mycket snö. Det är ju klart att det inte är lika kul att köra på vintern som när det är varmt, man får ta det lugnt och så, men bara att höra hojens härliga sång när man varvar den så gör det hela värt.:)
Kommer ni köra något denna vecka? Jag kommer köra på nån/några eftermiddagar i veckan och kanske på nån/några förmiddagar i helgen om vädret är bra. Det vore kul att köra en runda tillsammans. Jag kommer att kolla denna tråd och de andra kanalerna ni sa ofta så hör av er om ni är intresserade.
Mvh
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Tjena!
Denna halmstadtråd du länkade verkar inte vara så aktivt använd. Åtminstone inte sedan september förra året.
Slutar ni, på wsr, köra så tidigt på säsongen? Som jag sa innan har jag kört hela vintern(jag vet att det är rätt ovanligt:)) , som max har jag varit 3 veckor utan att köra, då vi hade mycket snö. Det är ju klart att det inte är lika kul att köra på vintern som när det är varmt, man får ta det lugnt och så, men bara att höra hojens härliga sång när man varvar den så gör det hela värt.:)
Kommer ni köra något denna vecka? Jag kommer köra på nån/några eftermiddagar i veckan och kanske på nån/några förmiddagar i helgen om vädret är bra. Det vore kul att köra en runda tillsammans. Jag kommer att kolla denna tråd och de andra kanalerna ni sa ofta så hör av er om ni är intresserade.
Mvh

Jag kan ta en sväng ibland om solen skiner men inga längre landsvägsturer utan mest lite smårundor i stan där jag ändå har lite ärenden. Körde iofs Halmstad-Varberg ToR i Januari men det var kyligt :p
 

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Tjena!
Jag kör en del turer i stan också, fast det blir rätt tråkigt efter ett tag, Halmstad är inte speciellt stor. Nu när det varit kallt har jag kört mycket halmstad-holm-kustvägen-halmstad, men nu när det blir varmare brukar jag köra mest på dom lite mera kurviga landvägarna kring Halmstad.
Du kan mejla mig så får du mitt nummer så kan vi kanske ta en runda tillsammans.
brunomartos@hotmail.com

Mvh
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag undviker helst körning när det är blött efter saltperioden, vill ha så lite salt som möjligt på hojen! men är det bara torrt och över 3 plusgrader så kör jag. Jag skriver här när nästa tur blir av för mig!
 

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Jag undviker helst körning när det är blött efter saltperioden, vill ha så lite salt som möjligt på hojen! men är det bara torrt och över 3 plusgrader så kör jag. Jag skriver här när nästa tur blir av för mig!
Jag undviker också köra när det är blött. Det bli rätt halt också.
Jag ska köra en del denna vecka, kanske idag t.ex. så om du vill köra en runda tillsammans nån gång majla mig så att vi kan bytta telefonnummer.
Ha det!
 

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Ort
Halmstad
Hoj
05 Ducati Monster 620
Jag är gärna på och kör. är också fett ensam :( säg till om någon har lust att ta en tur en vacker dag! jag är på! :) :banana
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
På söndag ska det bli fint säger dom nu, så det hoppas jag! Isåfall kommer jag köra en runda :yoparty
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Också lite sugen på att komma ut på söndag, ska ju bli 10C!! Tid? (Plats förutsätter jag är slottan?? :))
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top