Ebay kopplingshandtag vs original - CNC Ride It

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Jag har beställt från sådana eBay och väntar på att de ska dyka upp. En till tre veckors väntan kvar. Om du har tålamod kan jag hojta när jag fått dem.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
RideIT är ju inte ett dugg original utan också ett kinaproducerat hittepåmärke som säljs dyrt av en svensk handlare. Antingen köper man kinesiska handtag billigt från kina eller så köper man dyra made in Italy.
 

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Jag har Ride IT på min R1. Har absolut inget att klaga på, perfekt passform, ser välgjorda och snygga ut med bra finish! Jag hade gjort samma köp igen!
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har också använt dessa handtag men tycker nog att de är mindre bra. De ser ok ut men finishen och byggkvaliteten är inte super, sen är de ju inte fabricerade till samma specs som original så de beter sig olika från handtag till handtag. Köper man de billiga kinahandtagen för ebaypris så är de relativt prisvärda men för ride-it pris så är de inte värda pengarna.
Hade förmånen att klämma på ett par Pazzo-handtag förra sommarn och det var rätt stor skillnad.
 

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Jättegammal R6
Själv har jag köpt ett par koppling/broms tvåfingershandtag för strax under 400:- inkl frakt http://www.ebay.co.uk/itm/Titanium-...04-/321159832935?ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160.

Har installerat dem i vinter men av naturliga skäl ännu inte kunnat pröva dem i verkliga livet.
Passade perfekt med jättefin mekanik - kullager - för justering av greppunkten (vad kallar man denna justering?).

Tar dock med de gamla greppen till bandagarna, man vet ju aldrig vad som kan hända...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Jag lånar tråden lite, det är så att jag skulle byta kopplingshandtag igår och trots uppvärmning och uppsmörjning drog Jag sönder låsskruven, den gängade pluppen samt pinnen som ska tryckas in mot kopplingskolven. Hela det paketet är helt enkelt sönder
Är det någon som råkar ha en över eller vet vart man kan köpa en löst ?
Jag är beredd att betala en bra slant för den.



DSC_0004.jpgDSC_0004.jpgDSC_0004.jpgDSC_0006.jpg
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag har också använt dessa handtag men tycker nog att de är mindre bra. De ser ok ut men finishen och byggkvaliteten är inte super, sen är de ju inte fabricerade till samma specs som original så de beter sig olika från handtag till handtag. Köper man de billiga kinahandtagen för ebaypris så är de relativt prisvärda men för ride-it pris så är de inte värda pengarna.
Hade förmånen att klämma på ett par Pazzo-handtag förra sommarn och det var rätt stor skillnad.

Pazzo FTW... :hihi

DSC00183.jpg


Men, en fråga som jag faktiskt funderat på i några år. Jag köpte ju mina långt innan alla de där billiga kina kopiorna fanns i Sverige. Och jag har aldrig provat dem.
Vad exakt är skillnaden? Vad är det som gör t.ex Pazzo bättre?

Personligen älskar jag mina Pazzo, det kändes som man bytte hela systemet till bättre grejer, när allt man faktiskt bara gjorde var att byta handtag (har dock Brembo från en Ducce montera på tillern). Helt ärligt så var jag själv förvånad att det var sådan skillnad i känsla. Jag köpte ju dem från början mest egentligen för blinget... :hihi

:hej
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top